عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 33
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 2216
:: بازدید سال : 18903
:: بازدید کلی : 92601

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

ثبت شرکت در قطر
جمعه 12 آبان 1402 ساعت 17:56 | بازدید : 180 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

ثبت شرکت در قطر؛ قطر صاحب یکی از آزادترین اقتصادهای جهان است و قوانین مستقیم و آسانی را برای راه‌اندازی کسب و کارهای خارجی وضع کرده است. با توجه به اینکه قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، ثبت شرکت در قطر و تاسیس کسب و کار در آن، با درآمد قابل توجهی همراه خواهد بود. در این مقاله به بررسی ثبت شرکت در قطر، انواع شرکت، هزینه‌ها و بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار خواهیم پرداخت.

چرا ثبت شرکت در قطر؟

قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که رشد اقتصادی خود را مرهون صنایع نفت و گاز طبیعی است. قطر با سرانه تولید ناخالص داخلی 94،000 دلار، در بین 5 کشور برتر دنیا در شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی قرار دارد. به همین دلایل بسیاری از کارآفرینان و صاحبان شرکت‌ها، به دنبال ثبت شرکت در قطر و راه‌اندازی کسب و کار خود در این کشور هستند.

دولت قطر به صورت مستمر، برای بهبود فضای کسب و کار این کشور تلاش می کند، تا جاییکه این کشور را به مکانی سودآور برای صاحبان کسب و کار و سرمایه‌گذارانی که قصد ثبت شرکت بین المللی را دارند تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر، چشم‌اندازهای تجاری قطر گسترده و متنوع شده است و کسب و کارهای متنوعی در زمینه‌های مختلف در این کشور تاسیس شده‌اند که از آن جمله می‌توان به حوزه‌های گردشگری، تکنولوژی، ساخت و ساز و تولید، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، آموزش، رسانه و خدمات مشاوره اشاره کرد.

 

مزایای ثبت شرکت در قطر

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد ثبت شرکت در قطر، منطقه تجاری آزاد این کشور است. صاحبان کسب و کارها می‌توانند کسب و کار خود را در مناطق تجاری آزاد یا خارج از آن راه‌اندازی کنند. پیش از راه‌اندازی کسب و کار در قطر، آشنایی با تفاوت‌های این دو منطقه ضروری است.

این دو منطقه، قوانین، سیاست‌ها و مقررات بسیار متفاوتی را در مورد کسب و کارها اعمال می‌کنند. از جمله مزایای راه‌اندازی کسب و کار در مناطق آزاد تجاری قطر عبارتند از: مالکیت کامل سهام خارجی، عدم محدودیت ارز خارجی، معافیت از مالیات بر درآمد، معافیت از مالیات بر شرکت و معافیت مالیات بر تجارت خارجی. اکثر سرمایه‌گذاران، منطقه آزاد قطر را برای راه‌اندازی کسب و کار خود انتخاب می‌کنند. از مشاغل متداول این مناطق می‌توان به حوزه‌های فناوری، لجستیک، دریایی، تولیدی و پتروشیمی اشاره کرد.

 

انواع شرکت در قطر

در قطر انواع مختلفی از شرکت‌ها وجود دارد که افراد بسته به نوع فعالیت، شرایط و اهدافشان باید برای ثبت یکی از آن‌ها اقدام کنند. در ادامه به انواع شرکت در قطر اشاره می‌کنیم و شرایط هر کدام را شرح خواهیم داد.

شرکت مشارکتی ساده (Simple partnership company)

شرکت مشارکتی ساده، شرکتی است که توسط دو یا چند شخص حقیقی، تاسیس می‌شود که شخصاً و مشترکاً در قبال تعهدات شرکت، مسئولیت دارند. نام این نوع شرکت‌ها باید شامل نام کلیه شرکا و یا یکی از شرکای شرکت به همراه عبارت «و شرکا» باشد. همچنین می‌توانید نام تجاری خاص را که مرتبط با موضوع فعالیت شرکت است، انتخاب کنید.

شرکت با همکاری مشترک (Joint Partnership Company)

شرکت با همکاری مشترک، متشکل از دو نوع شریک است که عبارتند از:

شرکای اشتراکی که صلاحیت اداره شرکت را دارند و مشترکاً و شخصاً در قبال تعهدات شرکت مسئولیت دارند.

شرکای امین که صرفاً در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به استثنای ارزش سهام خود، مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند. لازم به ذکر است شریک امین نباید در مدیریت شرکت دخالتی داشته باشد.

شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک (Joint Venture Company)

شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک توسط دو یا چند نفر تشکیل می‌شود. تمامی تصمیمات در شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک، با اتفاق نظر تمام شرکا اتخاذ می‌شود، مگر آنکه در تفاهم‌نامه خلاف آن ذکر شده باشد.

شرکت سهامی عام (Public Shareholding Company)

شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن به صورت مساوی بین شرکا تقسیم می‌شود و قابل انتقال است. شرکت‌های سهامی عام باید حداقل 5 سهامدار داشته باشند و در همه موارد نام شرکت باید شامل عبارت «شرکت سهامی عام قطر» باشد.

شرکت مشارکتی با سهام محدود (Limited Shares Partnership Company)

شرکت مشارکتی با سهام محدود، متشکل از دو گروه به شرح زیر هستند:

    • شرکای اشتراکی که متشکل از یک یا چند شریک است که شخصاً در برابر قروض شرکت مسئول هستند.
    • شرکای امین که متشکل از حداقل 4 شریک است که به میزان ارزش سهام خود، در قبال تعهدات شرکت مسئول هستند.
    • شرکت مشارکتی با سهام محدود باید دارای اساسنامه و تفاهم‌نامه‌ای باشد که به امضای کلیه شرکا رسیده است. در تمامی موارد، عبارت «شرکت سهامی با مسئولیت محدود» باید به نام شرکت اضافه شود. سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود باید به ارزش مساوی تقسیم شده و قابل انتقال و غیر قابل تقسیم است.

شرکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Company)

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که با حداقل 2 و حداکثر 50 شریک تشکیل می‌شود و تعهدات آن‌ها محدود به ارزش سهام آن‌ها است. سهام این نوع از شرکت‌ها قابل انتقال نیست. شرکت با مسئولیت محدود باید دارای اساسنامه و تفاهم‌نامه‌ای باشد که به امضای کلیه شرکا رسیده است.

در تمامی موارد، عبارت «شرکت با مسئولیت محدود» باید به نام شرکت اضافه شود. مدیریت شرکت با مسئولیت محدود توسط یک یا چند مدیر انجام می‌شود که می‌توانند از شرکای شرکت باشند یا نباشند.

شرکت تک نفره (One Person Company)

شرکت تک نفره به شرکتی گفته می‌شود که فعالیت اقتصادی و سرمایه آن در اختیار یک شخص حقیقی یا شرکت است. چنین شرکتی قبل از ثبت نباید دارای شخصیت شرکتی باشد. شرکت تک نفره توسط صاحب سرمایه اداره می‌شود که می‌تواند به نمایندگی از شرکت، یک یا چند مدیر را برای فعالیت‌های تجاری شرکت منصوب کند. نام شرکت‌های تک نفره باید با نام صاحب سهام مرتبط باشد و پس از آن عبارت «شرکت یک نفره (O.P.C)» قید شود.

هلدینگ (Holding Company)

هلدینگ، شرکتی با مسئولیت محدود یا یک نفره است که یک یا چند شرکت دیگر را با در اختیار داشتن 51% از سهام این شرکت‌ها، از نظر مالی و اداری، اداره می‌کند. سرمایه هلدینگ‌ها نباید کمتر از 10،000،000 ریال قطر باشد. عبارت هلدینگ باید به نام شرکت اضافه شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قطر

برای ثبت شرکت یا ثبت برند در قطر، ارائه لیستی از مدارک، لازم و ضروری است. برای اینکه روند ثبت شرکت با سرعت و به درستی انجام شود، باید مدارک را با دقت و توجه به جزئیات، جمع‌آوری و ارائه کرد. در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز را به شما ارائه خواهیم کرد:

  1. فرم ثبت‌نام تجاری پر شده در وزارت بازرگانی و صنعت (MOCI)
  2. کپی کارت شناسایی مالک شرکت و سهامداران
  3. کپی کارت شناسایی مدیرعامل
  4. گواهی ثبت تجاری
  5. گواهی اصالت شرکت‌های خارجی
  6. اساسنامه شرکت
  7. بیزینس پلن
  8. گواهی آدرس شرکت و شماره ثبت شرکت
  9. گواهی انتخاب حسابرسان شرکت

مراحل ثبت شرکت در قطر

ثبت شرکت در قطر، به دلیل نیاز به اسناد و مدارک متعدد، فرآیندی طولانی و پیچیده دارد. برای ثبت شرکت در قطر علاوه بر توجه به جزئیات بسیار، باید اسناد و مدارک را در زمان دقیق، به وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر ارائه دهید. در ادامه مراحل ثبت شرکت در قطر را توضیح داده‌ایم.

  • مرحله اول: نام شرکت را انتخاب کنید

اولین مرحله تاسیس یک شرکت، جستجو برای انتخاب نام تجاری است. توجه داشته باشید نامی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید، باید منحصر به فرد باشد. انتخاب نام تجاری، مستلزم تحقیق و برنامه‌ریزی است. برای بررسی امکان انتخاب و رزرو نام تجاری، باید از طریق وبسایت www.moci.gov.qa اقدام کنید.

  • مرحله دوم: حساب بانکی افتتاح کنید

دومین مرحله تاسیس شرکت در قطر، افتتاح حساب بانکی است. برای راه‌اندازی کسب و کار خارجی در قطر، باید نامه‌ای از وزارت بازرگانی و صنعت دریافت کنید. این نامه مربوط به مجوز افتتاح حساب بانکی در قطر است. به محض واریز مبلغ متناسب با سرمایه شرکت، حساب فعال می‌شود. فعال کردن حساب بانکی حدود 1 تا 2 روز کاری زمان می‌برد.

  • مرحله سوم: تاییدیه اساسنامه شرکت را دریافت کنید

پس از افتتاح حساب بانکی، شرکت‌ها باید تاییدیه اساسنامه شرکت را دریافت کنند. این تاییدیه توسط وزارت بازرگانی و تجارت صادر می‌شود. فرآیند صدور اساسنامه تنها 1 روز زمان می‌برد، اما قبل از آن باید فرم درخواست اساسنامه را از وزارت بازرگانی و تجارت دریافت کنید. فرم اساسنامه که به AoA موسوم است، علاوه بر نام شرکت، باید شامل اطلاعات زیر باشد:

    1. آدرس دفتر مرکزی شرکت
    2. شرایط و اهداف شرکت
    3. سرمایه سهام و شرح اقدامات مربوطه
    4. محدودیت در نقل و انتقال سهام (فقط برای شرکت‌ها)
    5. نام، ملیت و محل سکونت سهامداران (فقط برای شرکت‌ها)
    6. روش‌های تقسیم زیان و سود بین شرکا
    7. اسامی افرادی که کسب و کار را اداره می‌کنند.
  • مرحله چهارم: مدارک اضافی را ارسال کنید

بسته به نوع شرکت، برای ثبت قانونی کسب و کار، ممکن است نیاز به ارائه اسناد اضافی باشد. مدارک اضافی، مرتبط با آن گروه از فعالیت‌های تجاری است که نیاز به دریافت مجوز تجاری خاص دارند. برای مثال، برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی باید مجوز تجاری مرتبط را دریافت کنید. برای دریافت این مجوز، باید به وزارت نیرو و صنعت درخواست دهید.

  • مرحله پنجم: در اتاق بازرگانی قطر ثبت‌نام کنید

ثبت‌نام در اتاق بازرگانی قطر اجباری نیست، اما می‌تواند برای شما مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. برای ثبت شرکت در اتاق بازرگانی قطر، باید درخواست خود را ثبت کنید. مدیرعامل شرکت نیز باید این درخواست را امضا کند.

  • مرحله ششم: برای شرکت مهر بگیرید

یکی دیگر از بخش‌های اساسی ثبت شرکت در قطر، انتخاب مهر سازمانی برای کسب و کار است. لازم به ذکر است مقام‌های دولتی، مهر را ارائه نخواهند داد و شرکت‌های خصوصی باید مهر خود را بسازند. بررسی اینکه آیا شرکت خارجی مهر سازمان خود را آماده کرده است یا خیر، توسط MBT انجام می‌شود. ساخت مهر شرکت حدود 100 ریال قطر هزینه دارد.

  • مرحله هفتم: مجوز تجارت دریافت کنید

بعد از دریافت CR یا گواهی اقامت تجاری، برای داشتن مکان تجاری و انجام فعالیت تجاری، باید مجوز تجارت دریافت کنید. وزارت اقتصاد و تجارت، این مجوز را تایید و صادر می‌کند. اخذ مجوز تجارت یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل ثبت شرکت است. برای دریافت این مجوز باید در وبسایت MEC، درخواست خود را پر کرده و ارسال کنید.

هزینه ثبت شرکت در قطر

هزینه ثبت شرکت در قطر بسته به نوع و فعالیت شرکت متفاوت است. تاجران و کارآفرینان بسته به میزان سرمایه و اهداف خود، می‌توانند یکی از انواع شرکت‌ها را ثبت کنند که راه‌اندازی هر کدام از این شرکت‌ها مستلزم پرداخت هزینه های متفاوتی است. در جدول زیر به حداقل هزینه مورد نیاز برای ثبت انواع شرکت‌ها در قطر اشاره کرده‌ایم.

 

محبوب‌ترین و پرتقاضاترین صنایع در قطر

قطر با برخورداری از فناوری پیشرفته، مدیریت بازار و سرمایه‌گذاری در سهام، استقبال بالایی از سرمایه‌گذران خارجی می‌کند تا کسب و کار خود را در این کشور تاسیس کرده و رونق ببخشند. در ادامه به شرح محبوب‌ترین و پرتقاضاترین صنایع قطر خواهیم پرداخت.

  • طراحی داخلی

در قطر افراد ثروتمند بسیاری زندگی می کنند. این افراد علاقه به زندگی لوکس و پرتجمل دارند، بنابراین ترجیح می‌دهند دکوراسیون خانه یا محل کار خود را به بهترین شکل طراحی کنند. با توجه به این شرایط، کسب و کارهای حوزه طراحی داخلی در کشور قطر در حال رونق و توسعه است.

  • کارواش

یکی از ایده‌های تجاری ساده و سودمند برای راه‌اندازی کسب و کا در قطر، کارواش است. قطر کشور کوچکی است، اما در مقایسه با سایر کشورها، تعداد بیشتری خودرو دارد. تقریباً همه مردم قطر، حداقل 1 وسیله نقلیه دارند و به دلیل زندگی پرمشغله، برای شستشوی خودروی خود فرصت کافی ندارند، بنابراین مرتبا به کارواش مراجعه می‌کنند.

  • رستوران: بخش قابل توجهی از ساکنان و نیروی کار قطر را مهاجران تشکیل می‌دهند. این مهاجران مانند مهاجران همه جای دنیا دلتنگ غذاهای محلی کشور خود می‌شوند. با توجه به این موضوع، و همچنین سرعت بالای زندگی روزمره در قطر، افراد فرصت زیادی برای پخت غذای خانگی ندارند و زیاد به رستوران و کافه می‌روند.
  • آژانس املاک و مستغلات: جمعیت قطر به سرعت رو به رشد است. به همین دلیل در دوحه، پایتخت قطر، کمبود مسکن وجود دارد. این کمبود باعث شده اجاره سالیانه بازار آپارتمان و ویلا، بین 5 تا 10 درصد افزایش یابد. دولت قطر برای کنترل هزینه اجاره خانه، از کسب و کارهای حوزه املاک و مستغلات حمایت می‌کند.
  • اجاره وسیله نقلیه: بیشتر توریست‌ها ترجیح می‌دهند برای رفت و آمد، به جای وسایل نقلیه عمومی، ماشین کرایه کنند. با توجه به رونق گردشگری در قطر، در دوران جام جهانی و بعد از آن، راه‌اندازی شرکت اجاره اتومبیل می‌تواند ایده خوب و پردرآمدی باشد.
  • مراکز تناسب اندام: تناسب اندام در میان ساکنان قطر، از محبوبیت زیادی برخوردار است و این فرصتی ایده‌آل برای راه‌اندازی یک مرکز تناسب اندام، به خصوص در دوحه است. قطری‌ها بسیار پرمشغله هستند و تعداد زیادی از آن‌ها، برای رهایی از استرس و فرار از رزومرگی‌ها، به ورزش و تناسب اندام روی آورده‌اند.

 

بهترین شهرها برای ثبت شرکت در قطر

قطر شهرهای صنعتی و بزرگ متعددی دارد که برای راه‌اندازی کسب و کار پرسود، ایده‌آل هستند. در ادامه به تعدادی از بهترین شهرها برای ثبت شرکت در قطر اشاره خواهیم کرد و توضیح مختصری را راجع به هر کدام ارائه خواهیم داد.

  1. دوحه (Doha): دوحه پایتخت قطر و مقر دولت است. این شهر، قطب اقتصادی مهم، و مرکز تجاری، فرهنگی و آموزشی کشور به شمار می‌رود. بندر اصلی کشور و یک فرودگاه بین‌المللی مدرن در دوحه واقع شده‌اند. این شهر به سیستم جاده‌ای پیشرفته‌ای مجهز است که آن را به شبکه جاده‌های بین‌المللی، مرتبط می‌کند.
  2. الریان (Al Rayyan): الریان در شمال دوحه قرار دارد و بزرگ‌ترین منطقه مسکونی خارج از دوحه است. این شهر سومین کلانشهر بزرگ قطر است. بر اساس آمارهای دولتی، الریان بیشترین فعالیت‌های کشاورزی قطر را به خود اختصاص داده است.
  3. الخور (Al Khor): الخور شهری ساحلی است که در 57 کیلومتری شمال شرقی ساحل دوحه قرار دارد. الخور به بندرش که مجهز به قایق‌های ماهیگیری و صنایع دستی کوچ است، شهرت دارد. این شهر را همچنین به سواحل، برج‌های تاریخی و مساجد آن می شناسند.
  4. ام سعید (Umm Said): ام سعید هسته اصلی صنعت قطر است که در 45 کیلومتری جنوب دوحه، در شبه جزیره ساحل شرقی، قرار دارد. این بندر، هم یک بندر صادراتی نفت و هم بندر تجاری با پالایشگاه‌ها، و سایر موسسات صنعتی تولید مایعات گاز طبیعی، فولاد، پتروشیمی و کود است.

 

وضعیت بازار و صادرات و واردات در قطر

رونق اقتصادی قطر ناشی از استخراج و صادرات نفت و گاز طبیعی است. ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، کالاهای تولیدی، محصولات غذایی و حیوانات زنده، عمده‌ترین واردات قطر هستند. LNG، نفت خام و نفت پالایش‌شده نیز بخش عمده‌ای از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهند. منابع اصلی واردات قطر، کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، آلمان، ژاپن و امارات متحده عربی هستند. کره جنوبی، ژاپن، چین و هند نیز از مهم‌ترین مقاصد صادراتی قطر، به شمار می‌روند. ژاپن و کره جنوبی، بیشترین سهم صادرات قطر را، عمدتاً در قالب نفت و فرآورده‌های نفتی، دریافت می‌کنند.

همانطور که مشاهده کردید قطر با برخورداری از ثبات سیاسی و اقتصادی، زیرساخت‌های باکیفیت و بهره‌مندی از نرخ پایین مالیات شرکتی که 10% است، مقصد جذابی برای سرمایه‌گذران است. چنانچه قصد تاسیس شرکت و راه‌اندازی کسب و کار پر سودی را دارید، ثبت شرکت در قطر می‌تواند گام مثبتی در جهت تحقق اهدافتان باشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ثبت شرکت در آمریکا
جمعه 12 آبان 1402 ساعت 17:55 | بازدید : 157 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

سرمایه گذاران و صاحبان شرکت ها همواره به دنبال فرصت های قابل پیشرفت در حرفه خود می باشند تا با پیشی گرفتن از رقبا، نبض بازار هدف را در اختیار بگیرند. با توجه به شرایط اقتصادی، تمایل آن ها برای ایجاد شعب شرکت در کشورهای مختلف و به خصوص در آمریکا از هر زمانی بیشتر شده است.

در این راستا، افراد دیگری نیز وجود دارند که به دنبال راهی هستند تا بتوانند از طریق آن راه به آمریکا باز کرده و اقامت این کشور را دریافت نمایند. در صورتی که این افراد پول کافی و مدارک لازم را داشته باشند، ثبت شرکت در آمریکا می تواند بهترین گزینه برای آنها باشد. ثبت شرکت در آمریکا یکی از راه هایی می باشد که متقاضیان مهاجرت به آمریکا می توانند با ایجاد کارآفرینی اقدام به دریافت کارت شهروندی طی چند سال کنند. بنابراین در این مقاله در خصوص شرایط و مراحل ثبت شرکت در آمریکا توضیحات کاملی داده شده و هزینه های لازم برای ایجاد یک شرکت در این کشور ذکر شده است.

 

شرایط ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در آمریکا تفاوت چندانی با راه اندازی کسب و کار در سایر کشورها ندارد. برای تاسیس شرکت در آمریکا نیازی به درخواست ویزای مهاجرت کاری به آمریکا نمی باشد، اما برای اینکه بتوان صاحب امتیاز شرکت بود و هر وظیفه ای را در کشور انجام داد، به ویزا نیاز است. شهروندان این کشور و افراد غیر مقیم آمریکا می توانند شرکت هایی را در ایالات متحده آمریکا با قانون و اعتماد بین المللی ثبت کنند. علاوه بر این، برای ثبت شرکت در آمریکا باید یک آدرس قانونی دریافت کرد.

شهروندان کشور اجازه دارند آدرس منزل خود را به عنوان آدرس قانونی برای تجارت خود ثبت کنند، زیرا از این آدرس برای ارسال مکاتبات، فاکتورها، اظهارنامه ها و سایر اطلاعیه ها استفاده می شود. با این حال، افراد غیر مقیم که هیچ ملکی در ایالات متحده آمریکا ندارند باید از خدمات یک نماینده استفاده کنند، زیرا انتقال اسناد داخلی به کشور دیگری غیرممکن است. ذکر این نکته ضروری است که راه اندازی یک استارتاپ در بیش از یک ایالت هم امکان پذیر است.

روش های ثبت شرکت در آمریکا

 

صرف نظر از ایالت، ثبت شرکت در آمریکا با یکی از سه روش شرکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Company)، شرکت سهامی (S or C Corporation) و شرکت مشارکتی (Partnership) ممکن است.

شرکت های با مسئولیت محدود یا به اختصار LLC، یک نهاد تجاری ایده آل برای صاحبان مشاغل است که به دنبال امنیت بیشتر در برابر مسئولیت و اموال شخصی می باشند. ساختار تجاری شرکت های با مسئولیت محدود دارای کمترین پیچیدگی و محدودیت برای ایجاد و فعالیت است و ثبت آن برای افراد غیر مقیم هم راحت است. صاحبان این شرکت ها موظف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می باشند. در صورتی که موسس مقیم کشور آمریکا باشد، فقط درآمد شرکت مشمول مالیات است، اما برای مالکان غیر مقیم تا 30 درصد نرخ مالیات بر اساس سود سهام از پیش تعیین شده در نظر گرفته می شود.

شرکت های سهامی یک شرکت طبقه بندی مالیاتی است که به خدمات درآمد بین المللی اطلاع می دهد که یک تجارت از مالیات مشارکتی استفاده می کند. شرکت های سهامی در آمریکا به C-Corp و S-Corp تقسیم می شوند که تفاوت آن ها در نرخ مالیات است. افراد غیر مقیم فقط می توانند نوع C-Corp را ثبت کنند. برای ثبت یک شرکت سهامی S-Corp باید اقامت آمریکا را داشت.

شرکت سهامی محدود به سهم است و برای سهامداران خود دارای مصونیت می باشد و این شرکت است که از روی سود حاصل از فروش، مالیات را پرداخت می کند. کنترل شرکت سهامی با هیات رییسه می باشد. تعداد سهامداران در این نوع شرکت ها ماکزیمم 75 نفر می باشد. صاحبان شرکت های سهامی نمی توانند خود شرکت سهامی، شرکت مشارکتی و موسسات باشند، اما برای هر شرکتی با 100 سهامدار یا کمتر اجازه می دهد تا به عنوان شریک، مشمول مالیات شود.

 

هزینه لازم برای ثبت شرکت در آمریکا

هزینه ثبت شرکت در آمریکا بستگی به ایالت دارد، زیرا هر ایالت هزینه های متفاوتی را در نظر گرفته است. همچنین هزینه ثبت شرکت در آمریکا به نوع شرکت نیز بستگی دارد. به طور کلی هزینه لازم برای ثبت شرکت در آمریکا بین 600 تا 1400 دلار است. شرکت های مسئولیت محدود در حدود 1600 دلار و شرکت های سهامی تقریبا 1800 دلار هزینه خواهند داشت.

هزینه های دولتی برای تاسیس شرکت حدود 350 دلار می باشد و برای افتتاح حساب نیز باید حدود 5000 دلار هزینه کرد. دیگر هزینه های ثبت شرکت در آمریکا هزینه های مالیاتی است که برای شرکت های LLC حدود 1000 دلار و برای شرکت های سهامی در حدود 800 دلار می باشد.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آمریکا

مهم ترین مورد برای ثبت شرکت در همه کشورها، ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت آمریکا و انجام کاغذ بازی های اداری آن می باشد. ایالات متحده هم از این قاعده مستثنی نیست. مدارک لازم برای ثبت شرکت در آمریکا موارد زیر می باشد:

الف) اطلاعات شخصی موسسان و همچنین مدیران منصوب شرکت. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، محل و تاریخ تولد، آدرس ثبت نام و محل سکونت و کپی صفحات اصلی پاسپورت بین المللی می باشد.

ب) اگر موسسان شرکت، اشخاص حقوقی باشند مدارک اضافی نیز مورد نیاز است. مانند اسناد قانونی شرکت شامل صورت جلسه، اساسنامه، گواهی تاسیس و غیره.

پ) ارائه اطلاعات در مورد نام شرکت و همچنین لیست ضمیمه انواع فعالیت آن الزامی است.

تمام مدارک ثبت شرکت یا ثبت برند در آمریکا باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و همه صفحات آن ها توسط سردفتر امضا یا مهر شده باشند. پس از ارسال مدارک لازم برای ثبت شرکت، دولت اسناد را پردازش می کند. معمولا پردازش اطلاعات در آمریکا با سرعت بالایی انجام می شود اما این فرآیند بسته به ایالت متفاوت است.

در اکثر ایالت های آمریکا، بین 4 تا 6 هفته طول می کشد تا درخواست یک شرکت تأیید شود. البته خدمات رسیدگی فوری در ایالت های خاصی مانند نیویورک در دسترس است. اگر طرح کسب و کاری به زمان بندی بستگی دارد، می توان با پرداخت هزینه اضافی، زمان پردازش را به 2 تا 3 روز کاری کاهش داد.

مراحل ثبت شرکت در آمریکا

قبل از ثبت شرکت در آمریکا باید مسائل اساسی را بررسی کرد. ابتدا باید زمینه تجارت، محل آن، چگونگی انجام تجارت، هزینه های آن و بودجه موجود به طور دقیق مشخص شود. برخی از خدمات یا محصولات نظیر خدمات حرفه ای مثل پزشکی و معماری، محصولات تخصصی مانند قطعات هوانوردی و واردات مواد غذایی، و خدمات محدود مثل کالاهای نظامی یا فناوری های خاص، نیاز به دریافت مجوزهای خاص خود دارد. در نتیجه پس از دانستن اینکه شرکت در کدام ایالت یا ایالت ها تاسیس خواهد شد، باید مجوزهای لازم برای فعالیت شرکت را از دولت آن ایالت تهیه کرد. هر یک از 50 ایالات متحده، قوانین تجاری و برنامه مالیاتی مختص به خود را دارد. در نتیجه مکانی را باید انتخاب کرد که اهداف تجاری را به مقرون به صرفه ترین حالت برآورده کند.

مورد مهم دیگر نیروی انسانی مورد نیاز است، چرا که تعداد آن ها بر بودجه، نیاز به فضای اداری و اطلاعات از قوانین استخدام فدرال، ایالتی و محلی ایالات متحده تأثیر می گذارد. همچنین باید نیاز تجارت برای دسترسی به بازارهای سرمایه گذاری در آمریکا برای تامین مخارج و هزینه ها، نیاز به بازاریابی، زنجیره تامین و سایر خدمات پشتیبانی در آمریکا را بررسی نمود.

در گام دوم، موارد عملی باید در نظر گرفته شود. اولین مورد انتخاب نام شرکت است. نامی که برای شرکت انتخاب می شود نباید پیش از این در آمریکا در همان بخش محصول یا خدمات ثبت شده باشد. همچنین کپی کردن یک نام شناخته شده، رتبه بندی شرکت را در موتورهای جستجو دشوار می کند. تعیین نوع شرکت، ایالت مورد نظر برای ثبت و ایالات موردنظر برای برپایی آن، تعیین سرمایه شرکت، تعیین سهامداران، مالکان و مدیران شرکت و تعریف وظایف و مسئولیت آن ها از مراحل بعدی این گام می باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ثبت شرکت در فرانسه
چهار شنبه 26 مهر 1402 ساعت 19:57 | بازدید : 223 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

فرانسه کشوری در اروپای غربی است که بر اساس مساحت، این کشور را به عنوان بزرگترین کشور اوپای غربی می‌شناسند. فرانسه دومین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا است. این طور که از بررسی آمار و ارقام مشخص شده به دلیل تولید ناخالص داخلی این کشور، امروزه فرانسه به ششمین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شده است.

داشتن اقامت فرانسه به دارنده آن این اجازه را می‌دهد که در فرانسه زندگی کند و از خدمات دولتی بهره‌مند شود و بدون آن، فرد به عنوان یک مقیم غیر قانونی وارد خاک کشور فرانسه شده است و خدمات دولتی را نخواهد داشت. امروزه یکی از روش های اخذ اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت است که در ادامه به طور مفصل آنها را توضیح خواهیم داد.

روش‌های ثبت شرکت در فرانسه

همان طور که گفته شد یکی از روش‌های دریافت اقامت فرانسه، از طریق کار و ثبت شرکت است. بسته به نوع شرکتی که می‌خواهید ثبت کنید شرایط اقامت فرانسه از طریق ثبت شرکت متفاوت خواهد بود. هر کدام از انواع شرکت‌ها برای ثبت شدن و قابل پذیرش بودن از نگاه دولت فرانسه با دیگری متفاوت است. بدین منظور ابتدا با انواع شرکت‌ها آشنا می‌شویم و در ادامه شرایط ثبت شرکت در فرانسه را بررسی می‌کنیم. و در پایان بهترین مشاوران و وکلای برتر برای ثبت شرکت در فرانسه به عنوان راهی برای مهاجرت به فرانسه را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

مقایسه انواع شرکت های تجاری در فرانسه

هر فردی برای راه اندازی کسب و کار خود با ساختارهای متفاوتی روبرو می‌شود که بنابر کاری که می‌خواهد انجام دهد باید میان آن ساختارها یکی را انتخاب کند. به همین منظور انواع مختلفی از شرکت وجود دارد به طور مثال:

شرکت با مسئولیت محدود

در این نوع شرکت میزان مسئولیت افراد بسته به میزان مشارکت آنها در شرکت دارد. این نوع شرکت به اختصار SARL نامیده می‌شوند. حوزه فعالیت این نوع شرکت‌ها در حوزه تجارت است. از آنجایی که توسط چند فرد اداره می‌شود سرمایه آن بین شرکا تقسیم می‌شود.

مالکیت انحصاری با مسئولیت محدود

این نوع شرکت مالکیت اختصاصی دارد، بدین معنی که شریکی ندارد و توسط یک فرد مدیریت می‌شود. شرکت با مالکیت انحصاری به اختصار EURL نامیده می‌شود. این طور که مشخص است قوانین آن با شرکت‌های SARL تفاوت چندانی ندارد و تنها تفاوت در سیستم مالیاتی است بدین معنی که سود شرکت نیز مشمول مالیات خواهد شد.

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود

این شرکت که به اختصار SELARL نامیده می‌شود قوانین حاکم بر آن بسیار شبیه شرکت با مسئولیت محدود است.

شرکت سهامی

شرکت‌های سهامی به نسبت دیگر انواع شرکت‌ها جدید هستند و بروزتر عمل می‌کنند. در صورتی که فرد حقیقی بخواهد یک تجارت را راه اندازی کند این نوع شرکت توصیه نمی‌شود. این نوع شرکت‌‌ها به اختصار SAS نامیده می‌شوند. در این شرکت، حداقل دو شریک باید وجود داشته باشد که اختیارات آنها در حد سهم‌شان در شرکت است.

شرکت سهامی با مالکیت انحصاری

این نوع شرکت تنها یک شریک دارد و قوانین آن مشابه SAS است و تنها در چند مورد قوانین اجرایی، با یکدیگر متفاوت هستند.

شرکت سهامی عام

شرکت سهامی عام از حداقل دو سهامدار تشکیل می‌شود و حداقل میزان سرمایه اولیه ۳۷ هزار یورو است. در صورتی که شرکت در بازار بورس سهام داشته‌باشد حداقل تعداد اعضای سهامدار باید ۷ نفر باشد. از آنجایی که قوانین بسیار سختی بر این نوع شرکت حاکم است برای انجام پروژه‌های سنگین از آن استفاده می‌کنند. میزان وظایف سهامداران بستگی به میزان سهمی دارد که در شرکت به خود اختصاص داده‌اند.

شرکت تضامنی

از آنجایی که در شرکت‌های تضامنی بر دارایی‌های شرکا نظارت ندارند و امنیت آن‌ها تامین نمی‌شود، طرفداران چندانی هم ندارد. برای ثبت این نوع شرکت به سرمایه اولیه زیادی نیاز نیست و برای شروع به حداقل دو شریک نیاز است.

مزایا و معایب ثبت شرکت در فرانسه

ثبت شرکت یا ثبت برند در فرانسه مانند هر کشور دیگری مزایا و معایب خود را دارد. در ادامه همراه ما باشید تا به یک پرسش اساسی پاسخ دهیم: چرا ثبت شرکت در فرانسه؟

فرانسه کشوری توسعه یافته است که از تولیدات داخلی حمایت زیادی می‌کند. به طوری که امروزه به عنوان ششمین صادر کننده بزرگ کالاهای تولیدی در سراسر دنیا شناخته شده است. از طرف دیگر یکی از اعضای قدرتمند اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. دارا بودن جمعیت جوان این کشور سبب شده نیروی کار در دسترس سازمان‌ها و ارگان‌ها باشد و از این جهت زیر ساخت بسیار قوی در اقتصاد فرانسه به چشم می‌خورد. از دیگر مزایای ثبت شرکت در فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سرمایه‌گذاری امن و مطمئن

از آنجایی که فرانسه کشوری است که در تجارت حرفی برای گفتن دارد و یکی از بزرگترین بازارهای اروپا را در خود جای داده، برای سرمایه‌گذاری مکانی امن و مطمئن است. استفاده از نیروی متخصص جوان با رهبری تجار بزرگ و موفق در کنار سیستم حمل و نقل پیشرفته سبب شده تا فرانسه به یک قطب صنعتی برای راه اندازی کسب وکار تبدیل شود.

فناوری

از آنجایی که دولت فرانسه برای تحقیق و توسعه سرمایه کلانی را خرج می‌کند می‌توان انتظار داشت که فناوری بروز و گسترده‌ای در سیستم مدیریتی وجود داشته باشد.

قطب گردشگری

کشور فرانسه سالانه بیش از ۸۵ میلیون گردشگر را به سمت خود می‌کشاند که همین تعداد در حدود ۱۰ درصد تولیدات ناخالص ملی را شامل می‌شوند.

با این حال در کنار مزایای زیادی که دارد معایب و خطراتی نیز متوجه سرمایه گذاری و ثبت شرکت در فرانسه است.

ثبت شرکت و شروع یک کسب و کار برای افراد خارجی و سرمایه گذاران غیر از اتحادیه اروپا در کشور فرانسه کاری دشوار و پیچیده است. از طرف دیگر مالیات بر حقوق و دستمزد سبب شده هزینه استخدام نیروی کار بالا باشد، نکته ای که باید بدان توجه بسیار کرد.

شرایط ثبت شرکت در فرانسه

از آنجایی که جذب سرمایه‌گذاران خارجی سبب شده تا تولید ناخالص داخلی کشور بالا رود، بنابراین ثبت شرکت در فرانسه توسط دولت حمایت می‌شود. برای آنکه در فرآیند ثبت شرکت به مشکل بر نخورید و در کوتاهترین زمان ممکن بتوانید شرکت خود را ثبت کنید بهتر است از قوانین آگاه باشید و طبق آنها پیش بروید. برای اطلاع از بروزترین قوانین حاکم در کشور فرانسه پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان موسسه مهاجرتی پارسیس در تماس باشید.

- حداقل میزان سرمایه برای ثبت شرکت ۲۰۰۰ یورو اعلام شده است که در عمل این میزان تا ۸ هزار یورو نیز محاسبه شده است.

- از آنجایی که هر شرکتی به یک مدیر نیاز دارد کلیه افرادی که مقیم فرانسه نیستند و به سمت مدیریت منصوب می‌شوند باید گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ارائه کنند.

- پر کردن فرم و ارائه مدارک و اسناد هویتی تمامی مدیران لازم و ضروری است.

- ثبت شرکت در فرانسه نیازمند یک دفتر فیزیکی است اما برای مدیریت آن نیازی به حضور فیزیکی نخواهد بود.

- پس از آغاز به کار شرکت، حضور حسابدار و حسابرس برای تهیه گزارش‌های سالانه شرکت از الزامات است.

 

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در فرانسه(اقامت فرانسه از طریق خرید ملک)

برای آنکه بتوانید در فرانسه شرکت خود را به ثبت برسانید نیاز به یک سری کاغذ بازی‌هایی دارید و برایتان هزینه‌هایی را ایجاد می‌کند که برای شروع به عنوان هزینه سرمایه اولیه در نظر گرفته می‌شود. هزینه‌هایی شامل ثبت شرکت در گروه مشاغل آزاد یا ثبت شرکت به عنوان یک شرکت تجاری. این درحالی است که ثبت شرکت در بین مشاغل آزاد هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ یورو را در بر می‌گیرد و هزینه ثبت شرکت در دسته تجارت و شرکت ها بالغ بر ۴۰ یورو هزینه دارد.

از طرف دیگر اعلام مالکان ذینفع به طور متوسط حدود ۲۵ یورو هزینه دارد. هزینه دیگری که متوجه شما خواهد بود اعلام ثبت شرکت در یک روزنامه فرانسوی است که در حدود ۲۰۰ الی ۲۳۰۰ یورو برایتان هزینه خواهد داشت. از هزینه‌های حسابداری و حسابرسی غافل نشوید که هزینه‌های سنگینی در پیش روی شما خواهد بود. سالانه ۲۰۰۰ یورو الی ۳۰۰۰ یورو باید هزینه حسابداری شرکت شود.

به طور کلی برای ثبت شرکت‌های سهامی حداقل ۳۷ هزار یورو باید به عنوان سرمایه اولیه تزریق شود و برای ثبت شرکت‌هایی با مسئولیت محدود از آنجایی که حداقل سرمایه‌ای در نظر گرفته نمی شود با ۱ یورو می‌توان کار را آغاز کرد.

 

هزینه ثبت شرکت در فرانسه(ویزای تمکن مالی فرانسه)

هزینه ثبت شرکت در فرانسه مانند دیگر کشورها هزینه‌هایی را شامل خواهد شد. این هزینه‌ها شامل ۴ گروه هستند:

  • هزینه‌های دادرسی
  • هزینه‌های اعلامی برای مالکان ذینفع
  • هزینه‌های انجام فعالیت های حقوقی
  • هزینه‌های فرمالیستی

که در مجموع هزینه‌ها بین ۴۲۲ یورو تا ۴۵۴ یورو تخمین زده شده‌اند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پناهندگی آلمان
چهار شنبه 26 مهر 1402 ساعت 19:56 | بازدید : 180 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

پناهندگی آلمان

 

در حال حاضر، این خدمت توسط مجموعه ویزا سنتر ارائه نمی‌شود. تلاشمان در این صفحه، تنها ارائه اطلاعات صحیح و به روز در این رابطه است. برای اطلاع از سایر خدمات ما و روش‌های دیگرِ مهاجرت، فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید.

پناهندگی در آلمان یکی از راه‌های اخذ اقامت این کشور است. با توجه به اقتصاد و شرایط آلمان برای پذیرش ملیت‌های مختلف، افراد بسیاری از سراسر جهان تمایل به کار و زندگی در این کشور دارند. شاید در نگاه اول این روش بسیار ساده به نظر برسد. اما حقیقت این است که مهاجرت از این راه دردسرها و مخاطرات خاص خود را دارد.

اگر قصد مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی دارید بهتر است تا آخر این مطلب با ما باشید. در ادامه شرایط آلمان برای پناهندگان، انواع پناهندگی و مسیری که هر فرد برای پناهندگی به این کشور لازم دارد، بررسی شده است. البته راه‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که شامل مهاجرت کاری به آلمان، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و … است.

شرایط پناهندگی آلمان

مطابق با کنوانسیون پناهندگان ژنو، پناهنده فردی است که در کشور خود، به دلیل نژاد، مذهب، عقاید سیاسی، تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرند و امنیت جانی و زندگی ندارند. همچنین برخی افراد درصورتی‌که به کشور خود بازگردند خطرات زیادی آن­ها را تهدید می‌کند.

متقاضیان می‌توانند پس از تکمیل پروسه و تأیید شرایط پناهندگی در آلمان، اقامت داشته باشند. دلایل حفاظتی مختلفی وجود دارد که بر اساس آن فرد می‌تواند پناهندگی بگیرد. اشکال مختلف حمایت دارای شرایط حقوق متفاوتی است.

پس از درخواست پناهندگی آلمان، اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) بررسی می‌کند که آیا شرایط پناهندگی در آلمان را دارید؟ این شرایط شامل دلایلی است که شما نمی‌توانید به کشور خود بازگردید. در صورت تأیید شرایط و دلایل کافی مورد حمایت این کشور قرار می‌گیرید.

آمار پناه­جویان در آلمان در سال‌های اخیر و ویزای آلمان

داده‌های بانک جهانی نشان می‌دهد که از سال 2015 تا 2020 مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی افزایش زیادی داشته است، به‌گونه‌ای که جمعیت این مهاجران از 316,098 نفر در سال 2015 به بیش از 1 میلیون در سال 2020 رسیده است. نمودار جمعیتی پناه­جویان در زیر آمده است.

 

انواع پناهندگی آلمان

اگر فردی به دلایل سیاسی یا بشردوستانه به آلمان فرار کرده باشد و قصد اقامت در این کشور را داشته باشد، می‌تواند درخواست پناهندگی بدهد. اگر درخواست پناهندگی تائید شود، اجازه اقامت آلمان دریافت خواهد کرد. در آلمان سه نوع مختلف حمایت از پناهندگان وجود دارد.

  • فرد مستحق پناهندگی (Asylberechtigung)
  • پناهندگان به رسمیت شناخته شده (Flüchtling)
  • فردی که قصد برخورداری از حمایت‌های بشردوستانه دارد (Subsidiärer Schutz)
  • پناهندگی المان با ویزای ایتالیا

در اینجا هر کدام از روش‌ها و مجوزهای اقامت را که برای پناهندگان صادر می‌شود بررسی کنید:

1- حق پناهندگی – مشکلات سیاسی (Asylberechtigung ) (§ 25 بند 1 قانون اقامت)

طبق قانون اساسی آلمان حق پناهندگی به کسانی داده می‌شود که به دلیل مشکلات سیاسی مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند. یا به دلیل «نژاد»، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی یا عضویت در یک گروه اجتماعی خاص، زندانی‌شده باشد. شکنجه‌های سیاسی حتماً باید از طرف دولت انجام گیرد و اگر توسط گروه خاصی این شکنجه‌ها انجام شود، حق پناهندگی آلمان داده نمی‌شود. شرط اصلی برای این نوع پناهندگان این است که از کشوری امن سفر نکرده باشند.

نکته: فرد در صورتی پناهنده محسوب می شود که از طریق کشورهای ثالث امن مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نروژ و سوئیس وارد آلمان نشده باشد. بر این اساس به افرادی که از طریق مسیرهای زمینی به آلمان دسترسی دارند، پناهندگی داده نمی‌شود. تنها در صورتی‌ست که مستقیماً با هواپیما به آلمان آمده باشد.

2- حمایت از پناهندگان بر اساس کنوانسیون پناهندگان ژنو (§ 25 بند 2 حکم 1 جایگزین 1 قانون اقامت)

پناهندگانی که بر اساس قانون پناهندگان ژنو به رسمیت شناخته‌شده‌اند، دارای همان حقوقی هستند که افراد گروه حق پناهندگی دارند. وضعیت پناهندگی به افرادی اعطا می‌شود که در کشور خود به دلیل «نژاد»، مذهب، ملیت، عقاید سیاسی یا عضویتشان در یک گروه اجتماعی خاص مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

 

3- حمایت فرعی – نقض قوانین بشر (§ 25 جزء 2 جمله 1، جایگزین 2 قانون اقامت)

افرادی که حق پناهندگی ندارند یا طبق قوانین ژنو پناهنده محسوب نمی‌شوند، می‌توانند تحت حمایت فرعی قرار گیرند. این حمایت فرعی برای افرادی‌ست که تحت آزار و اذیت قرار نمی‌گیرند، اما در معرض خطر جدی قرار دارند. به‌عنوان‌مثال به دلیل جنگ در معرض خطرند، یا در معرض آسیب جدی درنتیجه نقض حقوق بشر در کشور خود(مانند مجازات اعدام، شکنجه، رفتار غیرانسانی) قرار دارند. این گروه از افراد باید اثبات کنند که در صورت بازگشت به کشور خود، مورد آزار و اذیت قرار­گرفته و زندگی آنها در خطر است.

افراد دارای حمایت فرعی، مجوز اقامت برای یک سال دریافت می کنند و از نظر حقوقی امتیازات کمتری نسبت به پناهنده‌ها دارند. اگر وضعیت در کشور فرد پناهنده تغییر نکند، می تواند این مدت را دو سال تمدید کند. حداقل پس از پنج سال، می تواند تحت شرایط خاصی اجازه اقامت دائم دریافت کند.

 

حقوق افراد پناهنده

افراد پناهنده به آلمان پس از پذیرفته شدن توسط اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان (BAMF) دارای حقوقی در کشور آلمان هستند:

  • می توانند همسر و فرزندان خردسال خود را به آلمان بیاورید (یا اگر مجرد باشد والدین خود را به آلمان بیاورد)
  • مجوز کار دارد و در صورت بیکاری، کمک هزینه بیکاری دریافت خواهید کرد یا برای یافتن کار به فرد کمک می‌شود.
  • امکان استفاده از امکانات اموزشی (مدرسه – دوره های اوسبیلدونگ – دانشگاه)
  • امکان شرکت در دوره ادغام

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سفارت آلمان در ایران
چهار شنبه 26 مهر 1402 ساعت 19:54 | بازدید : 187 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

وقتی صحبت از مهاجرت به یک کشور ایده‌ آل، تحصیلات رایگان، بازار کار عالی و کیفیت بالای زندگی می شود؛ یکی از اولین کشورهایی که به ذهن هر فردی خطور می کند کشور آلمان است. آلمان یک کشور پیشرفته است که مهاجرت و حتی سفر گردشگری به آن، رویای بسیاری از افراد است. برای گرفتن ویزا آلمان، مانند هر کشوری، نیاز است که به سفارت این کشور مراجعه شود. چرا که سفارت به عنوان یک نماینده از دولت این کشور در سایر کشورهای دنیاست.

افرادی که مراحل اولیه مانند یادگیری زبان آلمانی و اپلای کردن برای دانشگاه یا شغلی در آلمان را پشت سر گذاشته اند؛ اکنون به دنبال آدرس و راه های ارتباطی با سفارت آلمان هستند. خبر خوب برای ایرانیان این است که آلمان در ایران سفارت داشته و کار را برای مهاجران بسیار ساده تر می کند. در ادامه این مقاله به موضوعاتی مانند معرفی سفارت آلمان، سایت دریافت نوبت سفارت آلمان، آدرس، شماره تلفن و در کل راه های ارتباط با سفارت آلمان در تهران پرداخته شده است.

سفارت آلمان در تهران

آلمان یکی از کشورهایی است که در ایران نمایندگی و سفارت دارد. این سفارت به منظور بهبود روابط سیاسی با ایران، در پایتخت کشور یعنی تهران تاسیس شده است. سفیر این کشور در ایران، آقای هانس اودو موتسل است که اکنون در ایران و سفارت این کشور اقامت دارد.

علاوه بر انجام امور مهاجرتی، صدور ویزا، ویزامتریک آلمان و... برای افرادی که قصد سفر به کشور آلمان را دارند؛ وظیفه سفارت رسیدگی به امور شهروندان آلمانی ساکن در ایران است. مسافران و افرادی که مقیم آلمان هستند و به طور موقت یا دائم در ایران حضور دارند؛ در صورت بروز هرگونه مشکلی می توانند به سفارت آلمان در تهران مراجعه کنند.

افرادی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند؛ می توانند پس از مطالعه شرایط مهاجرت به این کشور، به سفارت آلمان مراجعه کنند. پس از گرفتن نوبت و مراجعه، متقاضیان باید یک سری مدارک را آماده کرده و در روز تعیین شده، به مامورین سفارت ارائه بدهند.

برگه تایید وقت سفارت یکی از این مدارک است. پروسه دریافت اطلاعات و اثر انگشت در سفارت آلمان، به بیومتریک سفارت آلمان معروف است. افرادی که شرایط گرفتن اثر انگشت را ندارند، کودکان زیر 12 سال و دولتمردان یک کشور هستند که نیازی به انجام بیومتریک سفارت آلمان را ندارند. باید در نظر داشت که مراجعه به سفارت آلمان در تهران، تنها با وقت قبلی امکان دارد.

 

سایت سفارت آلمان و پناهندگی آلمان

اولین سایتی که با سرچ کردن کلمه سایت سفارت آلمان نشان داده می شود؛ سایت teheran.diplo.de است. با مراجعه به این سایت می توان اطلاعات موثق و مطمئنی درباره انواع ویزاها و راه های مهاجرتی به آلمان دریافت کرد. این سایت در دو زبان فارسی و آلمانی قابل دسترس است.

پس از ورود به سایت تهران دیپلو، متقاضیان می توانند به بخش خدمات وب سایت مراجعه کرده و درباره انواع اقامت در آلمان از نوع بلند مدت و اقامت کوتاه مدت اطلاعاتی را کسب کنند. در بخش سفارت نیز می توان ساعات کاری، آدرس دقیق به همراه لوکیشن، اطلاعات کلی سفارت و... را درباره سفارت آلمان مطالعه کرد. همچنین این سایت دارای یک بخش دریافت نوبت آنلاین است.

 

افراد می توانند با مراجعه به سایت سفارت آلمان، اطلاعاتی درباره فرهنگ و تاریخچه این کشور، یادگیری زبان آلمانی و شرایط کلی برای مهاجرت دریافت کنند. افرادی که قصد سفر به آلمان به صورت کوتاه مدت و گردشگری به این کشور را دارند؛ می توانند در بخش خدمات، شرایط و مدارک لازم برای دریافت اقامت زیر 90 روز را مطالعه کنند. برای مهاجرت تحصیل در آلمان، کاری و... بدیهی است که به اقامت بالای 90 روز نیاز است. به همین منظور، متقاضیان اقامت بلند مدت، می توانند شرایط و مدارک مورد نیاز را در بخش اقامت بلند مدت سایت سفارت آلمان مطالعه کنند.

 

آدرس سفارت آلمان و پناهندگی المان با ویزای ایتالیا

سفارت آلمان در ایران، در خیابان فردوسی تهران واقع شده است. افراد با تعیین وقت قبلی می توانند به خیابان فردوسی پلاک 320 مراجعه کنند. نوبت گرفتن برای مراجعه به سفارت آلمان ضروری است. پس از تعیین نوبت و پرداخت هزینه لازم، باید در ساعت های کاری تعیین شده به این سفارت مراجعه کرد.

ساعات کاری سفارت آلمان در بخش روادید یا گذرنامه از روز یک شنبه تا پنج شنبه است. مراجعان می توانند از ساعت 06:45 تا 12:00 با داشتن وقت قبلی به بخش روادید سفارت آلمان مراجعه کنند. برخی از موارد دارای استثنا هستند که در وب سایت سفارت آلمان به این موارد اشاره شده است.

ساعات کاری بخش کنسولی نیز از ساعت 06:45 تا 12:00 و در روزهای یک شنبه و پنج شنبه است. آدرس بخش حقوقی و کنسولی سفارت آلمان، با بخش روادید آن تفاوت دارد. برای مراجعه به بخش حقوقی و کنسولی، افراد می توانند به آدرس تهران، خیابان بخارست، خیابان هشتم، پلاک 7، ساختمان آرین مراجعه کنند.

شایان ذکر است که ورود به هر دو بخش، تنها با داشتن وقت قبلی ممکن است. در روزهای تعطیلی، نمی توان به سفارت آلمان برای آوسبیلدونگ آلمان و... مراجعه کرد. لیست تعطیلات سفارت آلمان، به صورت سالیانه در وب سایت سفارت آلمان به روز رسانی می شود. متقاضیان می توانند قبل از گرفتن نوبت، این لیست را بررسی کنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مهاجرت به رومانی
چهار شنبه 26 مهر 1402 ساعت 19:51 | بازدید : 173 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

زمانی که در حال بررسی گزینه های مهاجرتی به قاره اروپا هستید، مطمئناً ترجیح می دهید تا به کشورهای مشهور و شناخته شده ای مثل آلمان(ویزای آلمان) و فرانسه(ثبت شرکت در فرانسه) مهاجرت کرده و زندگی جدید خود را در چنین کشورهای مطرحی آغاز کنید، اما از آنجا که این موضوع پیش فرض ذهنی بسیاری از متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور است، پیشنهاد می کنیم که به سراغ گزینه های هوشمندانه تری مثل مهاجرت به رومانی بروید.

در واقع، حجم بالای درخواست برای مهاجرت به کشورهای ذکر شده در بالا و قرارگیری این کشورها در حوزه معتبر شنگن موجب شده تا پروسه دریافت ویزا و مهاجرت به کشورهای حوزه شنگن سخت تر از حد معمول، بسیار زمان بر و طاقت فرسا باشد.

بر همین اساس، بهتر است به جای انتخاب مقاصد مهاجرتی تقریباً اشباع شده، به سراغ سایر کشورهای اروپایی مثل مهاجرت به کشور رومانی بروید.

البته هنوز کشور رومانی و چندین کشور دیگر قاره اروپا نظیر کرواسی و بلغارستان در زیرمجموعه معتبر و منطقه آزاد شینگن قرار نگرفته، اما قرار است به زودی درخواست این کشورها نیز به تائید پارلمان اتحادیه اروپا برسد و چندین کشور واجد شرایط اروپایی نظیر رومانی، به اعضای جدید حوزه شنگن بدل شوند.

همه ما کاملاً از این موضوع آگاه هستیم که انتخاب مقصد نهایی مهاجرت موقتی و یا دائمی در قاره اروپا، مسئله ای تماماً جدی بوده و به هیچ عنوان شوخی بردار نیست.

شما یک شهروند آسیایی و جهان سوم هستید که قرار است در یک چالش بین المللی و رقابت با تعداد زیادی از متقاضیان مهاجرت به کشورهای برتر و پیشرفته دنیا، برنده شده و موفق به اخذ ویزا و ایجاد شرایط ایده آل زندگی در کشور مورد نظر خود در قاره ای جدید شوید.

ما قصد نداریم تا بر روی انتخاب گزینه مهاجرت به کشور اروپایی رومانی تاکید کنیم، بلکه پیشنهاد می کنیم که با اطلاع از برخی از جزئیات کاربردی، دست خود را برای انتخاب مقاصد مهاجرتی بازتر کرده و با دید جامع تری نسبت به قاره اروپا و کشورهای مورد نظرتان، انتخاب نهایی را انجام دهید.

پس اگر اطلاعات دقیقی از رومانی و شرایط زندگی، تحصیل و کار در این کشور نداشته و در مورد شرایط مهاجرت به این کشور کمتر شناخته شده اروپایی کنجکاو هستید، در ادامه با راهنمای مهاجرت به رومانی همراه ما باشید.

مهاجرت به رومانی

پیش از پرداختن به موضوع راهنمای مهاجرت به رومانی ، بهتر است تا کمی شما را با کشور رومانی آشنا کنیم.

رومانی کشوری است که در چهارراه و تقاطع مرکز، بخش شرقی و جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. این کشور اروپایی از سمت جنوب با بلغارستان، از سمت شمال با اوکراین، از سمت غرب با مجارستان، از سمت جنوب غربی با صربستان، از سمت شرق با مولداوی و از جنوب شرقی با دریای سیاه هم مرز است.

رومانی دارای آب و هوای معتدل قاره ای است و با مساحت 238.397 کیلومتر مربعی، جمعیت تقریبی 19 میلیون نفری را در خود جای داده است. رومانی دوازدهمین کشور بزرگ قاره اروپا و ششمین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا است.

بزرگترین شهر و پایتخت آن شهر بخارست بوده و سایر مناطق اصلی شهری آن شامل یاش،کلوژ نپوکا،تیمیشوارا، کنستانتسا، کرایووا، براشوو و گالاتسی می شود، همچنین زبان رسمی مردم رومانی، رومانیایی محسوب می شود.

چه متقاضی سفر موقتی و توریستی به کشور رومانی باشید و چه مهاجرت به این کشور اروپایی را داشته باشید، در هر صورت نیاز به اخذ یکی از انواع ویزای رومانی خواهید داشت.

باید به این نکته توجه کنید که ویزای کوتاه مدت توریستی در اغلب موارد قابل تمدید و یا تبدیل به ویزای دیگری نبوده و نمی توان از آن به عنوان یک روش مهاجرتی به کشور رومانی یاد کرد. از این رو، به منظور مهاجرت به کشور رومانی ، باید به وب سایت سفارت این کشور مراجعه کرده و از روش های موجود باخبر شوید.

به بیانی دیگر، شما باید دارای هدف مشخصی برای مهاجرت موقتی و یا دائمی به رومانی باشید و بتوانید با ارائه مدارک، اسناد و دلایل موجه به کنسولگری این کشور، موافقت آنها را برای صدور ویزای بلند مدت و حضور در این کشور اروپایی جلب کنید. بر همین اساس، در ادامه راهنمای مهاجرت به رومانی شما را با انواع روش های متداول و در دسترس مهاجرتی به این کشور اروپایی آشنا می کنیم.

 

راهنمای مهاجرت به رومانی

به طور معمول هدف از سفر متقاضی نوع ویزای رومانی وی را مشخص خواهد کرد، این که از نوع ویزای کوتاه مدت و موقتی رومانی باشد و یا ویزای بلند مدتی که مناسب اهداف مهاجرتی و حتی اقامت دائم در این کشور است.

خوشبختانه سفارت رومانی دارای بخش ویزا و کنسولگری فعال در داخل ایران و تهران است. زمانی که به وب سایت رسمی سفارت رومانی یعنی mae.ro مراجعه می کنید، متوجه این موضوع می شوید که انواع ویزای کشور رومانی شامل موارد زیر می شود:

  • ویزای ترانزیت هوایی و زمینی symbol A: یک مجوز ورود بسیار محدود است که به دارنده آن اجازه می دهد از مرز هوایی و یا زمینی رومانی گذشته و به کشوری خارج از اتحادیه اروپا سفر کند. در واقع دارنده ویزای ترانزیت رومانی تنها برای حداکثر 24 ساعت تا 48 ساعت فرصت دارد که در محوطه فرودگاه هواپیمای خود را عوض کرده و این کشور را به سمت مقصدی خارج از اتحادیه اروپا ترک کند.
  • ویزای کوتاه مدت symbol C: این نوع از ویزای رومانی به دارنده آن این اجازه را می دهد تا حداکثر برای 90 روز در یک بازه 180 روزه در کشور رومانی اقامت داشته و پیش از اتمام اعتبار ویزا، رومانی را به سمت کشور مبدا ترک کند. این ویزا قابل تمدید نبوده و می تواند به صورت یکبار ورود و یا چندبار ورود صادر شود. عناوین مختلفی برای این ویزای رومانی وجود دارد که شامل ماموریت رسمی و دیپلماتیک، گردشگری و توریسم، بازدید از دوستان و اقوام، قراردادها و رویدادهای تجاری، ترانسپورت بار یا مسافر، امور ورزشی،فرهنگی، علمی و درمانی می شود.
  • ویزای بلند مدت symbol D: ویزای ملی کشور رومانی که با حداکثر اعتبار 90 روزه صادر می شود، اما دارنده آن این امکان را دارد تا از 30 روز مانده به انقضای ویزا برای تمدید اعتبار و یا درخواست کارت اقامت رومانی اقدام نماید. عناوین مختلف تعریف شده برای این ویزا نیز شامل فعالیت های اقتصادی، فعالیت های حرفه ای، موضوعات تجاری، کار و استخدام، اعزام نیرو، تحصیل، پیوستن به خانواده، فعالیت های مذهبی و دلایل پژوهشی و تحقیقاتی می شود.

از آنجایی که ویزای کوتاه مدت مناسب برای مهاجرت به کشور رومانی نیست، در ادامه راهنمای مهاجرت رومانی چندین گزینه متداول اخذ ویزای بلند مدت این کشور را به شما معرفی می کنیم.

مهاجرت تحصیلی به رومانی

اولین و متداول ترین گزینه ای که قصد داریم در راهنمای مهاجرت به رومانی به معرفی آن بپردازیم، روش مهاجرت تحصیلی به کشور رومانی است. همانند سایر کشورهای دنیا، برای این که مجاز به درخواست ویزای بلند مدت symbol D/SD یا همان ویزای تحصیلی رومانی شوید، باید اول از همه به فکر اخذ نامه پذیرش تحصیلی از جانب یک موسسه آموزشی خصوصی و یا دولتی در این کشور باشید.

بر همین اساس، شما باید برحسب رشته و مقطع تحصیلی (کارشناسی، ارشد و یا دکترا) دانشگاه و شهر محل تحصیل خود را مشخص کرده و بر طبق قوانین و شرایط پذیرش دانشگاه رومانیایی، مدارک مورد نیاز زیر را آماده و ترجمه نموده و برای دپارتمان پذیرش دانشگاه ارسال کنید:

  • ترجمه ریزنمرات تحصیلی
  • ترجمه آخرین مدارک تحصیلی و دانشگاهی
  • انگیزه نامه
  • رزومه تحصیلی
  • 2 توصیه نامه اساتید قبلی (برای مقاطع تکمیلی)
  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده پذیرش
  • رسید پرداخت هزینه ادمیشن فی
  • کپی پاسپورت
  • مدرک زبان بین المللی مثل آزمون آیلتس
  • ارائه مقاله علمی و یا سوابق کاری مرتبط با زمینه تحصیلی (ویزا سنتر)

شما باید با توجه به ددلاین (ضرب العجل) اعلام شده وب سایت دانشگاه، مدارک مورد نیاز را ترجمه و آماده کرده و برای موسسه آموزشی مورد نظر خود در کشور رومانی ارسال کنید.باید به این موضوع توجه داشته باشید که هر موسسه آموزشی به نسبت رشته و مقطع تحصیلی مورد نظرتان، حداقل نمره زبان، حداقل نمره معدل نهایی و حتی شرط سنی و گپ تحصیلی تعیین کرده است.

از این رو، پیش از ارسال درخواست و مدارک خود به دانشگاه رومانیایی، به خوبی از جزئیات و شرایط درخواستی هر دانشگاه مطلع شوید.

به طور معمول، زمان ارزیابی درخواست پذیرش تحصیلی در حدود 1 تا 2 ماه کاری زمان می برد، در صورتی که با شرایط کلی و عمومی شما در دانشگاه موافقت شده باشد، یک نامه پذیرش به صورت اینترنتی برای شما ارسال خواهد شد. این نامه حکم دعوت نامه را داشته و پیش نیاز ویزای تحصیلی رومانی محسوب می شود.

در نهایت، شما باید یک وقت سفارت رزرو کرده و با آماده سازی برخی از مدارک مجزا و پشتیبان زیر، برای ویزای تحصیلی و بلند مدت کشور رومانی درخواست دهید:

  • نامه تمکن مالی بانکی
  • فرم درخواست تکمیل شده ویزا
  • رزرو پرواز و هتل
  • بیمه خدمات درمانی بین المللی
  • اصل و کپی پاسپورت
  • اصل و کپی ترجمه شده سایر مدارک هویتی
  • نامه پذیرش تحصیلی
  • مدرک زبان
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • بیمه درمانی بین المللی و معتبر در اروپا
  • آزمایش مدیکال (در صورت درخواست کنسولگری)
  • مدارک پشتیبان تحصیلی
  • سایر مدارک مالی و ملکی برای اثبات داشتن Tie و یا وابستگی عاطفی و مالی به کشور مبدا
  • دو قطعه عکس رنگی 3 در4 جدید
  • انگیزه نامه و برنامه سفر

در صورتی که شرایط شما مورد تائید کنسولگری رومانی قرار بگیرد، ویزای تحصیلی و بلند مدت این کشور برای شما صادر می شود. همان طور که در بخش های بالایی راهنمای مهاجرت به رومانی به این موضوع اشاره کردیم، اعتبار اولیه این ویزا محدود و حداکثر 90 روزه است، اما با ثبت نام در دانشگاه و اخذ کارت اقامت دانشجویی، امکان تمدید آن تا پایان دوره تحصیلی دانشجو ممکن خواهد بود.

یعنی اگر دوره تحصیلی شما دو ساله است، اعتبار ویزای تحصیلی شما نیز چیزی برابر با 2 سال و 90 روز خواهد بود و اگر زمان تحصیلی شما در کشور رومانی بیش از این مقدار است، باز هم امکان تمدید اعتبار ویزا برای شما وجود دارد.

با پایان یافتن دوره تحصیلی و فارغ التحصیلی از دانشگاه های رومانی، امکان درخواست ویزای جستجوی کار برای متقاضی وجود داشته و فرد می تواند با استخدام و عقد قرارداد کاری، برای ویزای کار این کشور درخواست داده و برای مدت زمان بیشتری به کار و زندگی در کشور رومانی بپردازد.

مهاجرت کاری به رومانی

روش متداول بعدی راهنمای مهاجرت به رومانی ، گزینه مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار این کشور با نام مجوز symbol D/AM است. در این روش نیز شما نیاز به یک دعوت نامه و یا به اصطلاح جاب افر کاری دارید.

یعنی نمی توانید پیش از تعامل با کارفرما و شرکت خارجی فعال در رومانی و دریافت جاب آفر، برای ویزای کار این کشور درخواست دهید. از این رو، باید اول آگهی ها و موقعیت های کاری بین المللی این کشور را رصد کرده و بنابر مهارت های کاری خود، به سراغ ارسال رزومه و سوابق کاری و جلب نظر کارفرمای خارجی بروید.
باید به این مسئله مهم توجه داشته باشید که اولویت جذب نیرو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مثل رومانی و کرواسی با شهروندان بومی، افراد دارای کارت اقامت دائم و شهروندان سایر کشورهای اروپایی است.

بر همین اساس، تنها در صورت اعلام رسمی اداره کار مبنی بر کمبود نیرو در یک حوزه و یا موقعیت شغلی و یا نبود فرد متخصص و دارای مهارت لازم از نیروهای بومی و یا کشورهای همسایه، کارفرما و شرکت رومانیایی امکان بررسی رزرومه های کاری خارجی و صدور جاب آفر را خواهد داشت.

چنانچه متقاضی کار در مشاغل ساده و عمومی مثل نظافت، خدمات بسته بندی کارخانه و یا ساخت و ساز ساختمانی باشید، به طور معمول، به غیر از گواهی مهارت و سوابق کاری و مدارک دیگری از جمله اسناد هویتی، پاسپورت، گواهی پزشکی و عدم سوءپیشینه، نیازی به ارائه مدارک بیشتر به کارفرمای خارجی نیست.

اما در موقعیت های شغلی تخصصی و پردرآمد کشور رومانی مثل حوزه های مهندسی و یا مدیریت، ملزم به داشتن مدرک زبان بین المللی، مهارت بالای زبان، بیمه سلامت بین المللی، نامه تمکن مالی، تحصیلات آکادمیک دانشگاهی و سوابق کاری قابل استناد خواهید بود.

ممکن است یک موقعیت شغلی نیاز به دانش زبان انگلیسی داشته باشد و یا اینکه مهارت زبان رومانیایی برای کار مورد نیاز باشد. کافیست تا از طریق شبکه های اجتماعی مرتبطی مثل لینکدین و یا وب سایت های کاریابی خارجی، از جزئیات پذیرش و صدور جاب آفر از جانب کارفرمای رومانیایی مطلع شوید.

در صورتی که برای شما جاب آفر صادر شود، باید یک وقت سفارت رزرو کرده و برای ویزای کار Employment symbol D/AM درخواست دهید. این ویزا دارای ماهیت بلند مدت بوده و معمولاً بین 1 تا 2 سال اعتبار دارد.

به محض تمدید قرارداد کاری، امکان تمدید اعتبار کارت اقامت رومانی و مجوز کار در این کشور وجود داشته و فرد می تواند ویزای کار خود را نیز از داخل رومانی تمدید نماید.

در صورتی که فرد خواستار تغییر موقعیت شغلی، شرکت و کارفرمای رومانیایی خود باشد، باید مجدداً برای یک جاب آفر جدید درخواست داده و ممکن است از وی درخواست شود تا زمان ارزیابی پرونده و صدور ورک پرمیت جدید، از کشور رومانی خارج شود.

طبق جدیدترین آمار راهنمای مهاجرت به رومانی ، این کشور جزو اتحادیه اروپا بوده و هنوز به عضویت حوزه شنگن در نیامده است. از این رو، در صورتی که موفق به اخذ جاب افر، مجوز کار و ویزای رومانی شوید، تنها اجازه سفر و ورود و خروج به این کشور را داشته و نمی توانید همانند ویزای شنگن، بدون نیاز به ویزایی جدید، به کشورهای متنوعی مثل اسپانیا و یا ایتالیا سفر کنید.

اما در صورتی که موفق به حضور قانونی و 5 ساله در کشور رومانی شوید و همانند سایر شهروندان خارجی واجد شرایط، به موقع مالیات خود را پرداخت کرده و از قانون تخطی نکرده باشید، امکان درخواست کارت اقامت دائم برای شما وجود خواهد داشت.

بنابر اطلاعات ارائه شده در وب سایت رسمی کنسولگری رومانی، به غیر از ویزای کار symbol D/AM رومانی، چندین نوع دیگر از ویزای بلند مدت در این کشور وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • مجوز فعالیت های اقتصادی symbol D/AE
  • مجوز فعالیت های حرفه ای و تخصصی symbol D/AP
  • مجوز فعالیت های تبلیغاتی symbol D/AC
  • ویزای Secondment نوع symbol D/DT
  • ویزای فعالیت های مذهبی symbol D/AR
  • مجوز بلند مدت برای تحقیقات علمی marked D/CS

چنانچه قصد کار کوتاه مدت و به اصطلاح فصلی را در رومانی دارید نیز می توانید برای ویزای کار sumbol D/AM رومانی درخواست داده و برای بازه زمانی کوتاه تری به کار و زندگی در این کشور اروپایی مشغول شوید.

توجه داشته باشید که پیش نیاز اساسی و اصلی ویزای کار اروپا، اخذ جاب آفر و دعوتنامه کاری از شرکت های فعال در رومانی است و بدون دریافت دعوتنامه کاری، مهاجرت به کشور رومانی برای بازه طولانی مدت ممکن نخواهد بود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ویزای کانادا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:43 | بازدید : 189 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

از آنجایی که عده زیادی از مردم در سرتاسر جهان نسبت به سفر به کانادا تمایل زیادی دارند، این کشور نیز قوانین محکمی در جهت انجام امور مربوط به مهارجرت و سفر به کانادا وضع کرده است. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به هر دلیلی اعم از تحصیل، شغل یا سفر تفریحی قصد سفر به کانادا را دارید بهتر است با قوانین این کشور بیشتر آشنا شوید. به طور خلاصه برای شروع دریافت ویزای کانادا، اولین قدم گرفتن وقت سفارت است، پس از آن نیز باید مرحله انگشت نگاری طی شود. در ادامه با جزییات بیشتری از مراحل دریافت ویزای کانادا، انواع ویزا و همچنین مدارک مورد نیاز جهت صدور ویزای کانادا آشنا خواهید شد.

صدور ویزای کانادا به دو صورت ثبت نام در وب سایت سفارت کانادا و همچنین مراجعه حضوری به دفاتر VAC در یکی از کشورهای اطراف صورت می‌گیرد. به‌طور معمول مدت زمان صدور ویزا 2 ماه به‌طول می‌انجامد و کامل و بدون نقض بودن مدارک شما یک فاکتور مهم در زمینه‌ی اخذ ویزا محسوب می‌شود.

 

مراحل دریافت ویزای کانادا

 

دریافت ویزای کانادا مراحلی برای ارائه مدارک و انجام مصاحبه دارد. این مراحل عبارتند از:

  1. تعیین نوع ویزا: قبل از هرچیزی باید نوع ویزای مورد نیاز خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای هدف سفرتان، ویزای مناسب را انتخاب کرده‌اید.
  2. دریافت مشاوره از کارشناسان ویزای کانادا: با راهنمایی کارشناسان آژانس سالیان سفر و کمک از تجربه آن‌ها می‌توانید شرایط خود را برای دریافت ویزای مدنظرتان بسنجید.
  3. تکمیل فرم‌های مربوط به سفارت: در این مرحله اطلاعات مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت و دریافت ویزا را در اختیار کارشناسان سالیان سفر قرار می‌دهید.
  4. آماده‌سازی مدارک: این مرحله که از مهم‌ترین مراحل برای دریافت ویزاست باید با دقت زیادی انجام شود. این مدارک شامل اسناد شناسایی، مدارک مالی، مدارک تحصیلی و سوابق کاری می‌شود. بعد از جمع‌آوری مدارک باید آن‌ها را از طریق دارالترجمه‌های رسمی ترجمه کنید و به دست همکاران ما برسانید.
  5. ثبت‌نام آنلاین: از این مرحله به بعد همه کارها را به کارشناسان سالیان سفر بسپارید. ساخت اکانت در سایت سفارت کانادا و آپلود مدارک با دقت بالایی انجام می‌شود تا همه چیز برای آفیسرهای سفارت کاملا واضح و روشن باشد.
  6. پرداخت هزینه‌های ویزا: هزینه‌های مربوط به ویزای شما نیز به صورت آنلاین پرداخت می‌شود. مبلغ هزینه‌ها به نوع ویزا مورد نظر شما بستگی دارد.
  7. انجام انگشت‌نگاری: پس از ارسال مدارک و ثبت درخواست، با در دست داشتن نامه انگشت‌نگاری به یکی از دفاتر VAC کانادا مراجعه می‌کنید تا اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید.
  8. دریافت ویزا: در مرحله آخر باید منتظر ایمیل جواب ویزا از سمت سفارت کانادا باشید. در صورت تایید درخواست‌تان، ویزای کانادا به شما اعطا می‌شود.
  9. پیکاپ ویزای کانادا: اگر ویزای شما قبول شده باشد، برای درج لیبل ویزا در پاسپورت‌تان بهتر است که از خدمات پیکاپ ویزای کانادا استفاده کنید.

برای دریافت ویزای این کشور، نیاز به آگاهی دقیق از شرایط و مقررات مربوط به ویزا دارید و باید با دقت و دانش کافی، این مراحل را طی کنید. بنابراین بهتر است که از راهنمایی افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

 

کدام نوع از ویزای کانادا برای من مناسب است؟

 

برای انتخاب نوع ویزای خود، باید در قدم اول هدف‌تان را از سفر تعیین کنید. ویزاهای کانادا به‌طورکلی به دو دسته دائم و موقت تقسیم‌بندی می‌شوند:

  • ویزای دائم: این نوع از ویزا می‌تواند امکان ورود و خروج از کانادا را بدون محدودیت زمانی فراهم کند. افراد زیادی به دنبال دریافت این نوع ویزا هستند که برای رسیدن به آن باید مراحل خاصی را سپری کنند.
  • ویزای موقت: همان‌طور که از نام این نوع ویزا مشخص است، از آن برای صدور اجازه ورود به کانادا در بازه زمانی مشخصی استفاده می‌شود. انواع ویزاهای تحصیلی، کاری، توریستی و … از نوع موقت هستند.

معرفی انواع ویزای کانادا

 

برای آشنایی بیشتر با انواع ویزاهای کانادا با سالیان سفر همراه باشید:

 

درباره ویزای کاری کانادا

کشور کانادا برای بهبود و برطرف کردن مشکل کمبود نیروی کار خود، دست به جذب نیروهای کار خارجی می‌زند. افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای این مشاغل اقدام می‌کنند؛ بنابراین استخدام در موقعیت‌های شغلی کشور کانادا کار ساده‌ای نیست. ویزای کار کانادا برای ایرانیان گزینه محبوب و پرطرفداری است.

یکی از مهم‌ترین نکات در روند گرفتن ویزای کار کانادا، داشتن دعوت نامه‌ای معتبر است که باید از سوی سازمان مهاجرت کانادا تایید شود. مواردی مانند دانش زبان، وضعیت مالی، میزان مهارت و سن در روند دریافت این ویزا موثر هستند. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید:

درباره ویزای تحصیلی کانادا

کانادا از سیستم آموزشی پیشرفته و مجهزی برخوردار است که سرمایه‌گذاری زیادی برای ارتقا آن در سال‌های طولانی انجام شده است. تفاوت زیادی که از لحاظ کیفیت آموزش بین مراکز آموزشی کانادا و دیگر کشورها وجود دارد باعث می‌شود که متقاضیان زیادی برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنند. دو نوع ویزای دانشجویی و دانش‌آموزی زید مجموعه‌های ویزای تحصیلی هستند:

  • ویزای دانش‌آموزی کانادا: تقسیم بندی سطوح آموزشی در مدارس کانادا از سطح 1 آغاز شده و تا سطح 12 ادامه پیدا می‌کند. بر طبق قوانین آموزشی این کشور، دانش‌آموزان خارجی باید حداقل چهار سال سن داشته باشند و از پشتوانه مالی خوبی برای پرداخت هزینه‌های دوره تحصیل برخوردار باشند. سن کم این افراد باعث شده که به شخصی به‌عنوان قیم (Custodian) نیاز داشته باشند.
  • ویزای دانشجویی کانادا: تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا این فرصت را برای دانشجویان فراهم می‌کند که در کنار درس خواندن با بهترین امکانات، در آینده فرصت‌های شغلی خوبی هم داشته باشند. برای دریافت این نوع ویزا باید در کنار مدارک تحصیلی پایه‌های قبلی و مدارک مالی، پذیرش یکی از دانشگاه‌های کانادا را هم بگیرید.

 

درباره ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا که با هدف توریستی و گردشگری صادر می‌شود، در حال حاضر به صورت ویزای مولتی کانادا به دست صاحبان خود می‌رسد. این ویزا در ایران با نام ویزای ۵ ساله شناخته می‌شود. با استفاده از ویزای مولتی متقاضیان می‌توانند بدون محدودیت زمانی (تا پایان اعتبار پاسپورت) هربار به مدت ۶ ماه در خاک کانادا اقامت داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی ویزای توریستی کانادا مراجعه کنید:

 

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزا نیز نوعی از ویزاهای توریستی به شمار می‌رود که برای والدین، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها صادر می‌شود. برای استفاده از این ویزا نیاز است که فرزندان یا نوه‌های این فرد از ساکنین دائم یا شهروندان کانادایی باشند. امروزه انواع ویزاهای توریستی کانادا به صورت مولتی یا ویزای ۵ ساله صادر می‌شوند. صاحبان این ویزا تا ۵ سال با هر بار ورود به کانادا، ۶ ماه اجازه حضور در این کشور را دارند.

از مدارک مهم برای اخذ سوپر ویزا می‌توان به دعوت‌نامه و مشخصات کامل از طرف فرزند یا نوه متقاضی اشاره کرد. همچنین باید مدارکی را برای اثبات ارتباط خویشاوندی خود ارائه کنید.

 

دریافت ویزا با روش آنلاین:

برای انجام درخواست آنلاین ویزای خود باید ابتدا یک حساب کاربری در سایت سفارت کانادا ایجاد شود. پس از انجام مراحل ارزشیابی آنلاین، در صورت تایید صلاحیت و دریافت کد کاربری، فرد می تواند نسبت به درخواست آنلاین وقت سفارت کانادا اقدام کند.

برای انجام این کار باید تمامی مدارک به صورت اسکن شده موجود باشد. پرداخت هزینه ویزا در این روش تنها از طریق کارت اعتباری صورت می‌گیرد. پس از اتمام کار، متقاضی یک شماره پرونده و برگه انگشت‌نگاری دریافت می‌کند که پیگیری پرونده تنها از طریق این شماره صورت می‌گیرد.

بعد از پایان مراحل ثبت‌نام آنلاین، متقاضی ویزا یک ماه زمان دارد تا برای انگشت‌نگاری اقدام کند. برای انجام انگشت‌نگاری باید به یکی از کنسول‌گری‌های سفارت کانادا در آنکارا، استانبول، ابوظبی یا دبی مراجعه کنید. زمان پاسخگویی به درخواست آنلاین بر اساس اعلان سفارت کانادا، حدود ۲۵ روز در نظر گرفته شده است.

دریافت ویزا با روش حضوری و سفارت کانادا در تهران

در روش حضوری شخص باید با در دست داشتن تمامی مدارک (به صورت ترجمه شده با مهر دارالترجمه رسمی) به یکی از کنسولگری‌های سفارت کانادا در آنکارا، استانبول، دبی یا ابوظبی مراجعه کند. او بعد از تحویل مدارک به دفاتر VAC مرحله انگشت‌نگاری را هم به صورت حضوری طی می‌کند تا درخواست ویزای او کامل شود.

در این روش همه هزینه‌های مربوط به ویزا از طریق بانک به حساب سفارت کانادا واریز می‌شوند و رسید آن‌ها به همراه مدارک به کارگزاری تحویل داده می‌شود. پس از تحویل مدارک به سفارت کانادا، فرد یک کد پیگیری (Tracking ID) دریافت می‌کند که از طریق آن می‌توان وضعیت پرونده وقت سفارت خود را پیگیری کند.

در هر دو روش حضوری و آنلاین در صورتی که با درخواست ویزا موافقت شود، نیاز است که برای الصاق ویزا یا پاسپورت، یک سفر مجدد به کشور محل دفتر VAC داشته باشید. با استفاده از خدمات پیکاپ ویزا دیگر نیازی به سفر مجدد ندارید! آژانس سالیان سفر به عنوان نماینده شما تمامی مراحل پیکاپ ویزا را انجام می‌دهد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پناهندگی المان با ویزای ایتالیا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:41 | بازدید : 183 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

همین حالا اگر از فردی بپرسید که علاقه دارد به کدام کشور اروپایی مهاجرت کند، آلمان اولین کشوری است که در بین گزینه های خود، آن را بیان می کند. کشور آلمان، یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای پیشرفت ایرانیان بوده و سالانه نیز تعداد زیادی از مهاجران را پذیرا است. با تمامی این تفاسیر اما این کشور یکی از سخت ترین کشورهای اروپایی برای اخذ ویزا نیز می باشد به همین دلیل است که بسیاری از مهجران از تور اروپا اقدام می کنند.

به همین خاطر، بسیاری از افراد روش پناهندگی را برای اقامت در آلمان انتخاب می کنند. ما در این مطلب اما قصد داریم روش اخذ پناهندگی آلمان با ویزای ایتالیا را به شما معرفی کنیم. این که آیا این روش شدنی است یا خیر و نحوه اقدام آن چگونه است را به طور کامل در این مطلب از سایت آیشم به شما عزیزان ارائه می دهیم. همراه ما باشید.

 

اصلا چرا با ویزای ایتالیا به آلمان پناهنده شویم؟

سوالی که رای بسیاری از افراد به وجود می آید، دقیقا این است که چرا باید از ایتالیا اقدام کنیم؟ چرا به شکل مستقیم از ایران به کشور آلمان پناهنده نشویم؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به شرایط سیاسی توجه کنیم. دولت آلمان در حوزه پذیرش پناهندگان کمی سخت گیره بوده و در حوزه کشورهای خاورمیانه نیز بیش از سایر کشورها دقت و تمرکز داشته تا بتواند افرادی را به خاک خود راه دهد که از پیشینه مناسبی برخوردار باشند.

زمانی که شما از کشوری اروپایی اقدام به پناهنگی کشور آلمان کنید، برای دولت آلمان به عنوان فردی معرفی می شوید که دارای سابقه توریستی مناسبی بوده و همین موضوع باعث شده تا کشور ایتالیا که مانند آلمان عضو شینگن است، به شما اجازه دهد تا وارد خاک آن شوید. اغلب خانواده ها برای تعطیلات برای سفر با تور ایتالیا ویزا این کشو اروپایی را دریافت و برای پناهندگی اقدام می کنند. این گونه، شما دیگر به چشم دولت آلمان فردی ناشناس نیستید، پس امتیاز شما برای اخذ پناهندگی در آلمان بسیار بالا خواهد رفت.

 

امکان پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا وجود دارد؟

امکان پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا وجود دارد، در صورتی که شما بتوانید از راهی صحیح و کاملا مطابق قانون وارد این کشور شوید. همان طور که می دانید، برای حضور در کشور ایتالیا نیاز به ویزای شینگن دارید. ویزای شینگن، حکم ورود شما به تمامی کشورهای عضو شینگن است که آلمان نیز در این بین به چشم می خورد.

شما می توانید با ویزای شینگن خود وارد کشور آلمان شده و سپس درخواست پناهندگی خود را به دولت آلمان ارائه دهید. در واقع شما زمانی که قصد دارید به کشور آلمان وارد شوید و قبل از آن نیز در ایتالیا بوده اید، باعث می شود تا مشکلاتی نظیر اثبات این که قرار است در کشور آلمان بمانید یا خیر، یا مواردی مانند ارائه پیرینت حساب و غیره که به هنگام اخذ ویزای توریستی مختص آلمان باید جمع آوری کنید، را با خود به همراه نداشته باشید که خود به نوعی مزیت محسوب می شود.

مراحل دریافت پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا چگونه است؟

مراحل دریافت پناهندگی المان با ویزای ایتالیا به سه بخش قبل سفر، بعد از رسیدن به ایتالیا و پس از ترک ایتالیا تقسیم خواهد شد. در این بخش ما مراحل اقدام دریافت پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا را به شکل قدم به قدم به شما شرح می دهیم.

 

بخش اول : آمادگی و جمع آوری مدارک لازم برای سفر به ایتالیا

الان شما در ایران هستید و باید به شکلی تمام و کمال به جمع آوری مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن و سفر ایتالیا بپردازید. شما می بایست به اخذ ویزای شینگن توریستی پرداخته تا بتوانید به کمک آن با تور آلمان به تمامی کشورهای عضو شینگن مانند آلمان سفر کنید. اگر فردی را دارید که برای شما از ایتالیا دعوتنامه ارسال کند، این موضوع خود دارای امتیاز بسیار بالایی است.

 

بخش دوم : ورود به خاک ایتالیا

زمانی که وارد خاک ایتالیا شدید، ابتدا باید محل اقامت خود را تعیین کنید. در نظر داشته باشید که روند پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا ممکن است چند روز به طول بی انجامد، پس قبل از رسیدن به خاک ایتالیا به فکر محل اقامت خود باشید.

حال نیاز است که روند دریافت پناهندگی آلمان خود را انجام دهید. برای این که این کار دقیق تر و قانونی پیش رود، بهتر است به کنسولگری آلمان ایمیل زده یا با آن تماسی را برقرار کنید (در صورت وجود) و به آن ها توضیح دهید که قرار است در چه روزی وارد خاک آلمان شده و درخواست پناهندگی خود را ارائه دهید.

پس از این که تمامی این موارد را طی کردید، بلیط هواپیما یا قطار خود را خریداری کنید و به کشور آلمان بروید.

 

بخش سوم : ورود به خاک آلمان و درخواست پناهندگی

شما می بایست بلافاصله پس از این که به کشور آلمان وارد شدید، درخواست پناهندگی خود را ارسال کنید. حال چرا می گوییم بلافاصله؟ چون از زمانی که شما وارد خاک آلمان می شوید به عنوان یک توریست معرفی شده و ویزای شما نیز بر این اساس به دولت آلمان معرفی می شود.

هر کاری که شما در جهت پناهندگی، بدون اطلاع به دولت آلمان انجام دهید، به نوعی نقض قانون بوده و خلاف ویزای شما است که حتی می تواند منجر به اخراج شما از این کشور شود! پس از این که درخواست پناهندگی خود را به دولت آلمان ارسال کردید و از سوی آنها مهر تایید را دریافت کردید، شما رسما به عنوان یک پناهنده در کشور آلمان اقامت پیدا می کنید.

 

نکات مهم در رابطه با دریافت پناهندگی المان با ویزای ایتالیا

پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا شدنی است، اما باید برخی نکات را نیز مد نظر خود قرار دهید تا به این نتیجه برسید که آیا این کار ارزش انجام دادن را دارد یا خیر

 

    • شرایط زندگی افرادی که از طریق پناهندگی به کشور آلمان وارد می شوند، با دیگر افرادی که از طریق ویزای کاری یا تحصیلی به کشور آلمان می رسند، متفاوت است. اگر صبر و تحمل پایینی دارید، به طبع این روش به شما توصیه نمی شود.
    • راهی که شما انتخاب کرده اید، فراز و نشیب های بسیاری را با خود به همراه دارد؛ پس ابتدا عزم خود را جزم کرده و سپاس مراحل قانونی را دنبال کنید.
    • ممکن است نیاز باشد تا مدت زمانی را در کمپ های پناهندگی زندگی کنید؛ پس سعی کنید بیشتر اقلام مورد نیاز و اساسی را با خود به همراه داشته باشید.

 

بهتر است از تجربه افرادی که از طریق روش پناهندگی وارد کشور آلمان شده اند نیز استفاده کنید تا بهتر با این روش و اتفاقاتی که قرار است برای شما بیوفتد، آشنا شوید. با تمامی این تفاسیر اما به جرات می توانیم بگوییم که پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا یکی از بهترین روش دریافت پناهندگی این کشور، نسبت به سایر روش های دیگر است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ویزای تحصیلی کانادا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:39 | بازدید : 188 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

کانادا از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل محسوب می‌شود. این کشور پذیرای حدود ۳۵۶۰۰۰ دانشجو از ۱۸۵ کشور مختلف بوده است. مزیت‌هایی مانند کیفیت بالای آموزش، ارائه‌ی مدارک معتبر جهانی و شرایط اجتماعی پایدار و امن، باعث قرارگرفتن کانادا در این جایگاه شده‌اند. با وجود جشن‌های تابستانی، ورزش‌های زمستانی، طبیعت و مناظر متنوع، ورزش‌ها، فرهنگ‌ها و غذاهای مختلف عجیب نیست که تحصیل در کانادا طرفداران زیادی در سراسر دنیا داشته باشد.

اگر مایل به تحصیل در کانادا هستید باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا که نوعی ویزای اقامت موقت (TRV) است، اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باید اجازه تحصیل(Study permit) داشته باشید. برای دوره‌های آموزشی یا تحصیلی کمتر از ۶ ماه، نیازی به اخذ ویزای تحصیلی نیست. ولی بهتر است حتی برای دوره‌های آموزشی کمتر از ۶ ماه نیز ویزای تحصیلی دریافت کنید؛ زیرا اگر دوره‌تان طولانی شود یا قصد ثبت‌نام در دوره دیگری داشته باشید، برای درخواست ویزای تحصیلی، نخست باید خاک کانادا را ترک کرد. در صورت داشتن ویزای تحصیلی با نزدیک شدن به پایان اعتبار آن می‌توانید در داخل کانادا برای تمدید آن اقدام کنید.

 

انواع ویزای تحصیلی کانادا

اداره مهاجرت کانادا دو نوع ویزا را برای تحصیل در این کشور در نظر گرفته است که هر یک شرایط خاص خود را دارند:

  1. ویزای دانش‌آموزی کانادا: تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در هر یک از مقاطع تحصیلی در مدارس کانادا
  2. ویزای دانشجویی کانادا: تحصیل افراد بالای ۱۸ سال در هر یک از مقاطع تحصیلات عالی ازجمله کالج، دانشگاه و موسسات آموزشی معتبر دیگر.

شرایط اقامت تحصیلی در کانادا با سایر کشور‌ها، مانند انگلیس، متفاوت است. به‌همین دلیل برای انتخاب بهترین مقصد تحصیلی ابتدا باید درمورد شرایط اخذ ویزا تحصیلی انگلستان نیز آگاه باشید.

 

ویزای دانش‌آموزی؛ ویزای تحصیلی کانادا زیر ۱۸ سال

برای مهاجرت دانش آموزی به کانادا، متقاضی پس از دریافت پذیرش در مقطع مورد‌نظر باید شخصی را به‌عنوان قیم معرفی کنند. قیم می‌تواند پدر‌و‌مادر ساکن کانادا یا قیم‌های معرفی‌شده از سوی دولت باشد. همچنین پدر و مادر یا سرپرست قانونی باید ثابت کنند که از عهده هزینه‌های تحصیل و اقامت دانش‌آموز برمی‌آیند که مدرکی به‌عنوان تمکن مالی است. مقدار تمکن مالی برای ویزای توریستی انگلیس و کانادا با نوع تحصیلی آن تفاوت دارد. نکته مهم دیگر، داشتن نامه پذیرش از موسسات آموزشی معتبر کاناداست. همه مدارس کانادا جز مراکز آموزشی معتبر و مورد تایید هستند.

ویزا دانشجویی کانادا برای متاهلین و افراد مجرد

دوره کارشناسی در کانادا بستگی به دانشگاه دارد و معمولاً ۳ تا ۴ سال طول می‌کشد. برای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر نیز به نوع مدرک بستگی دارد و ۱ تا ۳ سال زمان می‌برد. برای تحصیل در کانادا در هر مقطعی، باید نامهٔ پذیرش از یکی موسسات آموزشی معتبر کانادا (DLI) را داشته باشید. بدون نامه پذیرش، دریافت ویزای تحصیلی میسر نخواهد بود. بسته به منطقه و ایالت موردنظر می‌توانید مؤسسات تعیین‌شده را در سایت مهاجرت کانادا جست‌وجو کرده یا از کارشناسان تحصیلی ایران کانادا کمک بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت خانوادگی است. معمولاً همسر دانشجو می‌تواند ویزای open work permit دریافت کرده و همراه با متقاضی اصلی به کانادا مهاجرت کند. open work permit به‌عنوان ویزای اجازه کار شناخته می‌شود.

 

شرایط ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان و دانش‌آموزان

ویزای کانادا، اجازه‌نامه‌ای‌ است که به افراد غیر‌کانادایی امکان تحصیل در کانادا را می‌دهد. شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا و روش درخواست ویزا برای مقاطع مختلف تفاوت چندانی ندارد و فقط در مدارک موردنیاز تفاوت‌هایی وجود دارد. البته ویزای تحصیلی دانشجویان با شرایط ویزای دانش آموزی کانادا متفاوت است و دانش‌آموزان نیاز به معرفی قیم دارند.

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا داشتن نامه پذیرش از موسسات آموزشی معتبر، ضروری است. در نامه پذیرش باید شهریه پرداختی، تاریخ شروع، پایان و ثبت‌نام دوره ذکر شده باشد. از سایر شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تمکن مالی برای یک سال زندگی و تحصیل در کانادا
  • داشتن وابستگی کافی در کشور مبدا برای بازگشت به ایران پس از تحصیل
  • ارائه انگیزه‌نامه قوی
  • نداشتن سوء‌پیشینه

شرایط تحصیل در کبک با سایر ایالت‌های کانادا متفاوت است. برای تحصیل در کبک باید گواهی پذیرش از کبک (CAQ) را نیز دریافت کنید که اداره مهاجرت کبک (MIDI)‌ آن را صادر می‌کند. برای درخواست ویزای تحصیلی، لزومی ندارد تا صدور و دریافت CAQ صبر کنید؛ نامه تایید اداره مهاجرت مبنی بر درخواست CAQ هم برای ویزا کافی‌ است. پس از ارائه نامه تایید اداره مهاجرت، سفارت مهلت زمانی مشخصی را برای CAQ مشخص می‌کند. از‌ آن‌جایی که شرایط تحصیل در کبک با سایر ایالت‌ها تفاوت دارد، برای آگاهی از جزئیات و آخرین تغییرات درباره شرایط تحصیل در کبک از مشاوران حرفه‌ای کمک بگیرید.

 

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید گپ تحصیلی را نیز در‌نظر گرفته باشید. هر‌چقدر سن شما برای تحصیل در دانشگاه‌های کانادا کمتر باشد، شانس دریافت ویزا کانادا نیز افزایش می‌یابد. بر‌عکس در شرایط ویزای استارتاپ کانادا، که تجربه کاری و سن مهم است، یک جوان ۲۵ ساله برای مقطع ارشد شانس بیشتری نسبت به یک فرد ۴۵ ساله دارد. برای دریافت ویزای دانش اموزی کانادا نیز باید کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشید.

 

حتما باید تا ۳۰ روز پیش از پایان اعتبار ویزایتان درخواست خود را برای افزایش اعتبار ویزای تحصیلی، تغییر شرایط ویزا (مانند تغییر دانشگاه) یا تغییر نوع ویزا (تغییر ویزای تحصیلی به کاری) اعلام کنید.

درخواست پذیرش (اپلای) از مؤسسات آموزشی کانادا

از طریق سایت اداره مهاجرت کانادا می‌توانید با انتخاب هر ایالت یا منطقه تمامی مراکز آموزشی آن را مشاهده کنید.

پس از انتخاب مرکز آموزشی دلخواه‌تان باید با دفتر امور بین‌الملل آن تماس و از آنها دربارهٔ روند درخواست راهنمایی بگیرید. نظام متمرکزی برای ارائهٔ درخواست وجود ندارد و باید درخواست‌تان را مستقیما برای هر مؤسسهٔ آموزشی ارسال کنید. کارشناسان مجرب ما در ایران کانادا می‌توانند در انتخاب بهترین مدارس یا دانشگاه‌ها و تمامی مراحل اخذ پذیرش تحصیلی شما را همراهی کنند.

برای اخذ پذیرش از بسیاری از مدارس و دانشگاههای کانادا نیاز به کسب نمره و مدرک زبان دارید. برای برخی رشته‌ها و برنامه‌های آموزشی دانشگاهی ارائه‌ مقاله، انگیزه‌نامه‌ٔ تحصیلی و رزومه کاری لازم است. ممکن است مدارکی دیگر ازجمله توصیه‌نامه، گواهی دوره‌های فوق‌برنامه، گواهی ارائه خدمات عمومی، فعالیت‌های ورزشی و جزئیات جوایزی و بورسیه تحصیلی کانادا که کسب ‌کرده‌اید، نیاز باشند.

 

تمکن مالی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

برای تحصیل در هر مقطعی، باید تمکن مالی خود را برای پرداخت هزینه تحصیل و اقامت ثابت کنید.

  • برای دوره‌های کمتر از یک سال ارائه مدرک تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های طول دوره کافی‌ است.
  • برای دوره‌های بیشتر از یک سال ارائه مدرک تمکن مالی برای پوشش هزینه‌های یک سال نخست دوره ضروری است.

هزینه زندگی و تحصیل برای یک دانشجوی خارجی در کانادا، به‌طور‌ میانگین در سال 2023 سالانه حداقل 25 هزار تا 45 هزار دلار کانادا، تخمین زده می‌شود. دانشگاه نیز عامل تاثیر‌گذار در مقدار هزینه‌های یک سال زندگی است. برای مثال، تحصیل در کانادا با مدرک دیپلم و در یک دانشگاه یا کالج خصوصی، به‌مراتب شهریه بالا‌تری نسبت به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و در یک دانشگاه دولتی دارد.

 

هزینه ویزای تحصیلی کانادا و سفارت کانادا در تهران

در تخمین هزینه ویزای تحصیلی کانادا همراه با هزینه‌های جانبی باید موارد زیر را درنظر بگیرید:

هزینه ویزای تحصیلی کانادا برای هر متقاضی 150 دلار کانادا است. این مبلغ برای تمدید مدت اقامت تحصیلی 500 دلار کانادا برآورد می‌شود. (200 دلار برای حفظ وضعیت تحصیلی و 300 دلار برای صدور ویزای جدید)

  • هزینه ارائه مشخصات هویتی (بیومتریک):هزینه بیومتریک هر نفر 85 دلار کاناداست. با توجه به اینکه مراکز ویزای بیومتریک در ایران فعال نیستند، هزینه سفر به این دفاتر در کشورهای همسایه را نیز باید در نظر بگیرید. برای جلوگیری از اتلاف هزینه مطمئن شوید که ارائه تست بیومتریک برای شما ضروری ا‌ست. هم‌اکنون برای ایرانیانی که طی 10 سال گذشته تست بیومتریک را انجام نداده و دارنده گرین‌کارت آمریکا نیستند، ارائه بیومتریک الزامی است.
  • هزینه درخواست پذیرش (Application Fee): هزینه درخواست پذیرش بسته به مرکز آموزشی و ملیت‌ متقاضی متفاوت است. در این مورد باید از مؤسسه مربوطه کسب اطلاعات کنید.
  • هزینه معاینه پزشکی: اگر طول دوره آموزشی بیش از 6 ماه باشد، ممکن است بسته به‌ اینکه طی یک سال پیش از ورود به کانادا در چه کشورهایی بوده‌اید، نیاز به معاینه پزشکی داشته باشید. اگر طی این یک سال از ایران خارج نشده‌اید، نیازی به معاینه پزشکی نخواهید داشت. هزینه معاینه پزشکی شامل هزینه‌های رایج ویزیت پزشک و انجام آزمایش‌های مربوطه است.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اقامت فرانسه از طریق خرید ملک
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:37 | بازدید : 149 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

معرفی

اگر میخواهید به سرعت اقامت فرانسه و پاسپورت فرانسه را همراه خانواده دریافت کنید،با اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، همراه نیلگام سفر باشید.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا کشور فرانسه نیز همانند دو کشور دیگر حوزه شنگن یعنی اسپانیا و یونان دارای طرح گلدن ویزا و روش های سرمایه گذاری و اقامت از طریق خرید ملک است و یا اینکه فاقد چنین طرحی بوده و این موضوع شایعه ای بیش نیست!

در جواب باید به شما بگوییم که امکان خرید ملک در کشور فرانسه برای شهروندان خارجی و غیرمقیم وجود دارد، اما انجام این کار تضمین کننده دریافت کارت اقامت اروپا و اخذ ویزای شنگن نبوده و تنها شما را به یک دارنده ملک در کشور فرانسه تبدیل می کند.

به بیانی دیگر، اگر تنها می خواهید تا با خرید ملک در این کشور، ویزا و اقامت فرانسه را دریافت کنید، سخت در اشتباه هستید و بهترین گزینه پیش روی شما اقامت تمکن مالی در فرانسه است.

گزینه ای قانونی و تضمین شده که می تواند در مدت زمان کمی منجر به اخذ کارت اقامت قابل تمدید فرانسه و حوزه شنگن برای شما و اعضای خانواده شده و در نهایت به سایر امور قانونی نظیر افتتاح حساب بانکی بین المللی، خرید ملک در فرانسه و ثبت نام رایگان فرزندان در موسسات آموزشی این کشور منتهی شود.

برهمین اساس، اگر مایل هستید تا به عنوان یک شهروند ایرانی و غیراروپایی برای اقامت فرانسه و خرید ملک در این کشور اقدام کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه جزئیات کاربردی و مفیدی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم.

شرایط اخذ اقامت در فرانسه

با درک این موضوع که خرید ملک در فرانسه به تنهایی موجب صدور ویزای اروپا و کارت اقامت شنگن نمی شود، باید اول به سراغ روش مناسب اخذ ویزای شنگن و کارت اقامت این کشور رفته و در مرحله بعدی به سراغ کارهای دیگری مثل خرید ملک در کشور فرانسه برویم.

گزینه های متداول پیش روی شما برای اخذ ویزای شنگن فرانسه و حضور در این کشور شامل مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و اخذ اقامت از طریق تمکن مالی می شود.

همانطور که در مطلب “چرا فرانسه را برای تحصیل و زندگی انتخاب کنیم” به توضیح این موضوع به طور کامل پرداختیم، شما می توانید با اخذ نامه پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی فرانسه، برای یک بازه زمانی دو تا 6 ساله (بنابر مقطع تحصیلی کارشناسی، ارشد و یا دکترا) به تحصیل کم هزینه و یا رایگان در کشور فرانسه پرداخته و با فارغ التحصیلی و اخذ ویزای جستجوی کار، برای مدت زمان بیشتری در این کشور اقامت داشته و با انجام کار تمام وقت و پرداخت مالیات، کارت موقت خود را به کارت اقامت دائم این کشور تبدیل کنید.

این روش کمی زمان بر بوده و از همان ابتدا موجب صدور ویزای بلند مدت و کارت اقامت دائم کشور فرانسه نمی شود، اما پس از گذشت چند سال، با پس انداز، افتتاح حساب بانکی و دریافت وام، امکان خرید ملک قانونی در این کشور برای شما وجود خواهد داشت.

گزینه در دسترس دیگر، مهاجرت کاری به کشور فرانسه است. در این روش نیز همانند دعوتنامه و پذیرش تحصیلی دانشگاه، شما نیاز به دعوتنامه کاری و یا همان جاب آفر کارفرما دارید تا بتوانید برای ویزای کار اروپا و حضور قانونی در کشور فرانسه اقدام کنید.

بر همین اساس، شما باید به دنبال موقعیت های شغلی در دسترس در بازار کار فرانسه رفته و با ارسال سوابق و رزومه کاری به شرکت های خارجی،نظر آنها را برای صدور جاب آفر جلب کرده و به دنبال اخذ ویزای کار از سفارت فرانسه باشید.

در صورت موافقت با درخواست شما، می توانید در کشور فرانسه حضور داشته و با عقد قرارداد کاری، کارت اقامت موقت و قابل تمدید دریافت کنید. شما می توانید در ابتدای حضور خود در فرانسه، اقدام به اجاره یک ملک کرده و با گذشت زمان و پس انداز مبلغی قابل توجه، اقدام به خرید ملک در این کشور نمایید.

خرید ملک در فرانسه نیاز به کارت اقامت دائم و حق شهروندی این کشور ندارد، اما در صورتی که متقاضی دارای سرمایه کافی نباشد، باید با کسب درآمد و استفاده از گزینه هایی نظیر وام دولتی و بانکی، در طولانی مدت به این مهم دست پیدا کند.

در نهایت، نوبت به گزینه محبوب و کم دردسر اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی می رسد، در این حالت، شما نیازی به تحصیل در دانشگاه و یا انجام کار در کشور فرانسه نداشته و می توانید در مدت زمان کمتری، اقامت ارزشمند اروپا و فرانسه را دریافت کنید.

با دریافت اقامت از طریق تمکن مالی در کشور فرانسه، مزایای زیادی از جمله امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی و خرید ملک قانونی در این کشور نصیب شما خواهد شد. به طور خلاصه، شرایط استفاده از این طرح شامل موارد زیر می شود:

  • داشتن حداقل 1300 یورو در آمد ثابت ماهیانه از منابع خارج از کشور فرانسه مثل سهام، حقوق بازنشستگی و یا اجاره خانه و مغازه (به ازای همسر و فرزند وابسته، مبلغ مشابهی به این میزان درآمد ماهانه اضافه می شود)
  • میزان حقوق سالانه متقاضی اصلی برنامه اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی باید طبق آخرین آپدیت سازمان SMIC برابر با حداقل 19.074 یورو باشد
  • برخورداری از پاسپورت معتبر و دارای حداقل یک سال اعتبار متقاضی
  • ارائه اجاره نامه معتبر از سوی متقاضی
  • ارائه یک سند شش دانگ املاک و مستغلات برای اثبات داشتن توانایی مالی لازم برای حضور بلند مدت در کشور فرانسه
  • ارائه نامه تمکن مالی بانکی و موجودی حساب ویزای شینگن
  • برخورداری از سابقه سفر شنگن
  • نبود هرگونه سابقه ریجکتی از کشورهای حوزه شنگن
  • ارائه گواهی عدم سوءپیشینه
  • ارائه گواهی تاهل در صورت ازدواج
  • اصل و کپی مدارک هویتی

در این روش استثنایی، نیازی به انتقال دارایی ها و سرمایه گذاری در صنایع مختلف کشور فرانسه نیست و در صورت اثبات کامل داشتن تمکن مالی کافی و توانایی مناسب پوشش هزینه های زندگی خود و خانواده در کشور فرانسه ( بدون نیاز به کار در بازار کار این کشور) امکان دریافت ویزای شنگن و اخذ اقامت فرانسه برای شما و اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) در کمترین زمان ممکن وجود دارد.

در نهایت، شما می توانید در قدم های بعدی خود، به راحتی برای خرید ملک در کشور فرانسه اقدام نمایید.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که ویزای اقامت بلندمدت فرانسه از طریق برنامه تمکن مالی از نوع VLS-T است. این بدین معنی است که دارنده این نوع از ویزا و کارت اقامت تمکن مالی در کشور فرانسه مجاز به انجام کار تمام وقت و دارای حقوق در بازار کار این کشور نبوده و تنها می تواند به کارهای داوطلبانه و بدون حقوق مشغول شود.

از این رو، در صورتی که دارای تمکن مالی و مورد نظر در کشور فرانسه باشید، می توانید از برنامه اقامت از طریق تمکن مالی این کشور تحت شرایط زیر استفاده کنید:

  • اثبات داشتن بیمه خدمات درمانی بین المللی (خصوصی و یا انواع گزینه های PUMa)
  • اثبات داشتن محل اسکان موقتی و یا دائمی در کشور فرانسه(ارائه اجاره نامه با بازه مشابه با مدت اعتبار کارت اقامت و یا سند ملکی در این کشور)
  • اثبات داشتن شرایط حقیقی و حقوقی قانونی در کشور مبدا
  • برخورداری از تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های فردی و اعضای خانواده همراه در کشور فرانسه (حداقل میزان تمکن مالی معادل با حداقل درآمد سالانه تعیین شده در کشور فرانسه یعنی 19.074 هزار یورو در سال است)
  • نامه تعهد برای کار نکردن در بازار کار این کشور

حداقل میزان خرید ملک در فرانسه برای اقامت فرانسه از طریق خرید ملک

از آنجایی که خرید ملک در کشور فرانسه شرط صدور کارت اقامت و ویزای این کشور برای شهروندان خارجی نیست، حداقل و حداکثر بودجه ای نیز برای آن تعیین نشده و شما می توانید متناسب با بودجه و دارایی خود و یا وام بانکی که دریافت کرده اید، به دنبال خرید خانه و یا آپارتمان در شهرهایی نظیر مارسی، لیون و پاریس و یا شهرهای کوچک تر کشور فرانسه باشید.

همانند شرایط خرید خانه در کشور ایران که در هر شهر و منطقه و محله قیمت ملک و ارزش هر مترمربع متفاوت است، این مسئله در مورد فرانسه و شهر پرجنب و جوش پاریس نیز صدق کرده و سایر شهرهای کشور فرانسه و خانه های خارج از مرکز شهر از قیمت بسیار پایین تری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید:سفارت کانادا در تهران

مزایای اقامت فرانسه

  • امکان استفاده از بیمه پزشکی رایگان در فرانسه
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی در کشور فرانسه
  • امکان دریافت پاسپورت در صورت ثبت شرکت پس از سه سال
  • امکان دریافت وام بانکی در فرانسه در صورت ثبت شرکت
  • توانایی اخذ گواهینامه بین المللی رانندگی
  • امکان سفر بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد به 26 کشور حوزه شنگن (آلمان، اسپانیا، ایتالیا و غیره)
  • امکان ثبت شرکت و فعالیت اقتصادی
  • تحصیل رایگان فرزندان در دانشگاه های دولتی و با کیفیت فرانسه (تحصیل در فرانسه)
  • سفر آزادانه و بدون نیاز به ویزای شنگن به کشورهای دیگر این حوزه
  • امکان اجاره ملک خریداری شده در فرانسه
  • نبود نیاز به حضور در فرانسه برای خرید ملک(برای طرح اقامت تمکن مالی حضور فرد در این کشور الزامی است)
  • امکان دریافت پاسپورت و حق شهروندی ارزشمند فرانسه

شما می توانید با دریافت کارت اقامت قابل تمدید این کشور، اقدام به ثبت یک شرکت تجاری نموده و با پرداخت مالیات و کسب درآمد تجاری و غیر مستقیم برای حداقل 3 تا 5 سال در فرانسه، برای حق شهروندی و پاسپورت فرانسه درخواست دهید.

توجه داشته باشید که در صورت عدم تمایل به ثبت شرکت، نیلگام پیشنهادات جایگزین فوق‌العاده‌ای برای شما خواهد داشت.همچنین یکی دیگر از شرایط قبول درخواست پاسپورت و تابعیت فرانسه، داشتن مهارت ابتدایی زبان فرانسه در زمان درخواست (یعنی پس از سه سال از ثبت شرکت) خواهد بود. در صورت انجام امور ثبت شرکت، امکان فروش ملک نیز در هر زمانی برای شما وجود دارد.

 

مراحل اقامت در فرانسه

به طور کلی، پروسه دریافت اقامت از طریق خرید ملک در فرانسه برای شهروندان خارجی شامل موارد زیر می شود:

  • در مرحله اول، با خرید ملک در فرانسه (یا اجاره ملک یک ساله)، یک اقامت یکساله به صورت ویزای تایپِ D فرانسه به فرد داده می شود. اولویت اصلی با تمکن مالی و اثبات توانایی کافی پوشش هزینه های زندگی در کشور فرانسه، بدون نیاز به کار است.
  • پس از یک سال از صدور ویزای تایپ D، فرد متقاضی با تمدید اقامت خود، ویزای اقامتی را از تایپ D به کارت اقامتی یک ساله تبدیل می‌کند.
  • در هر سال، امکان تمدید این کارت برای یکسال دیگر برای فرد وجود دارد
  • با گذشت 5 سال از اقامت و زندگی فرد در فرانسه، متقاضی می تواند برای اقامت دائم فرانسه اقدام کرده و در صورت تمایل، ملک خود را در این کشور به فروش برساند.
  • متقاضیان می توانند در هر سال از حضور خود در فرانسه، برای ثبت شرکت در این کشور اقدام کرده و پس از گذشت 3 سال از پرداخت مالیات بر درآمد و کسب درآمد در فرانسه، برای اخذ پاسپورت و حق شهروندی این کشور اقدام کنند.(در صورتی که Carte de sejour را دریافت کرده باشید)

 

نکات مهم ویزای تمکن مالی در فرانسه

همواره این موضوع را به خاطر داشته باشید که طرح اصلی و قابل استفاده برای مهاجرت و اقامت در کشور فرانسه، از طریق تمکن مالی است و خرید ملک (یا اجاره ملک) در این کشور جزو شرایط مورد نیاز این طرح محسوب می شود.

از این رو، اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش هزینه های زندگی خود و اعضای وابسته خانواده در این کشور (بدون نیاز به انجام کار در فرانسه) از اهمیت زیادی برخوردار بوده و حداقل و حداکثر ارزشی برای خانه اجاره ای و یا خریداری شده در کشور فرانسه تعیین نشده است. البته بهتر است که به ازای هر عضو از خانواده یک اتاق مجزا وجود داشته باشد، یعنی اگر خانواده شما از همسر و یک فرزند تشکیل می شود، بهتر است یک خانه حداقل دو خوابه را خریداری و یا اجاره کنید، اما اگر توان مالی کافی برای این کار را ندارید، اجاره یا خرید خانه یک خوابه نیز منع قانونی ندارد.

لازم به ذکر است که حداقل بودجه مورد نیاز برای خرید ملک در این کشور اروپایی 100 هزار یورو است و حداقل بازه زمانی اجاره نامه قانونی در این کشور 12 ماه خواهد بود. در کنار هزینه خرید و یا اجاره ملک در این کشور، متقاضیان طرح اقامت تمکن مالی کشور فرانسه، باید مبالغ زیر را به صورت دوره ای پرداخت نمایند:

  • هزینه صدور کارت اقامت اروپا (برای هرنفر) معادل با 180 یورو برای سال اول، 266 یورو برای سالهای بعدی است
  • هزینه های کنسولگری برای متقاضی برابر با 100 یورو است
  • صدور بیمه خدمات درمانی معتبر در حوزه شنگن برای هر متقاضی در هر سال از 300 یورو شروع می شود.

لازم به ذکر است که اعتبار کارت اقامت صادر شده برای شهروندان خارجی واجد شرایط طرح تمکن مالی در کشور فرانسه برابر با یک سال بوده و قابل تمدید است. این در حالی است که کارت اقامت اروپا برای کودکان 5 ساله است.

بنابر قوانین دولتی، کارت صادر شده برای فرزندان بالای 13 سال در این کشور تا زمان رسیدن سن وی به سن قانونی (18 سال) اعتبار دارد. عموماً متقاضیان بزرگسال می توانند با گذشت 5 سال از اقامت قانونی خود در کشور فرانسه برای کارت اقامت دائمی با اعتبار 10 ساله یا همان Carte de sejour درخواست دهند.

در صورتی که Carte de sejour را برای 10 سال داشته باشید، مالیات خود را به صورت منظم به دولت فرانسه پرداخت کرده باشید، امکان درخواست حق شهروندی فرانسه را خواهید داشت.

در یک جمع بندی کلی، اگر مایل به شرکت در طرح اقامت از طریق برنامه تمکن مالی در کشور فرانسه و مهاجرت به همراه خانواده به این کشور پیشرفته اروپایی هستید و از تجربه و اطلاعات کافی برای استفاده از این برنامه مهاجرتی استثنایی برخوردار نیستید، کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی نیلگام، آماده ارائه مشاوره و خدمات تخصصی به شما بوده و بهترین گزینه های مهاجرتی را در اختیار شما قرار می دهند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0