عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 35
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 220
:: بازدید ماه : 2217
:: بازدید سال : 18904
:: بازدید کلی : 92602

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

تحصیل در سوئیس
شنبه 13 آبان 1402 ساعت 19:45 | بازدید : 198 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

سوئیس از جمله کشورهای اروپایی است که به دلیل فراهم بودن سطح زندگی خوب و رفاه اجتماعی بالا مهاجران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. در این میان، برخورداری از دانشگاه‌های برتر جهان و سطح علمی بالای آنها باعث شده است تا متقاضیان زیادی تصمیم به مهاجرت تحصیلی به سوئیس را داشته باشند و برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با شرایط مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، انواع بورسیه‌های تحصیلی و زندگی دانشجویی در این کشور آشنا شویم.

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به سوئیس

افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئیس از طریق تحصیل را دارند لازم است تا در ابتدا با شرایط تحصیل در سوئیس آشنا شوند و شرایط خود را نسبت به آنها بسنجند. اگر شرایط متقاضیان مطابق با معیارهای خواسته شده از سوی اداره مهاجرت سوئیس باشد، دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند برای گرفتن پذیرش مدارس و دانشگاه‌ها و ویزای تحصیلی اقدام کنند. برخی از این شرایط برای مقاطع مختلف تحصیلی عبارتند از:

 

مشاوره مهاجرت تحصیلی به سوئیس اصطهباناتی

فرایند اپلای کردن برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های سوئیس و مهاجرت تحصیلی به سوئیس دارای جزییاتی است که ممکن است متقاضیان زیادی از عهده آن به تنهایی برنیایند. داشتن یک مشاور مهاجرتی و استفاده از راهنمایی‌های او این مسیر را هموارتر و گرفتن ویزا را آسان‌تر می‌کند. وکلای برگزیده موسسه مهاجرتی اصطهباناتی با داشتن سابقه خوب در این زمینه آماده مشاوره دادن به متقاضیان عزیز در رابطه با مهاجرت تحصیلی سوئیس هستند.

مهاجرت تحصیلی به سوئیس در تمام مقاطع

سیستم آموزش عالی در کشور سوئیس از کیفیت و استاندارد علمی بالایی برخوردار است و افرادی که در دانشگاه‌های این کشور درس می‌خوانند و فارغ التحصیل می‌شوند، مدرک تحصیلی آنها در تمام نقاط دنیا قابل قبول است. دانشگاه‌های سوئیس خروجی‌های بی نظیری دارند و مقالات علمی سطح بالایی از این مراکز منتشر می‌شود. همچنین سیستم آموزشی در سطح مدارس نیز در سوئیس بسیار پیشرفته و روش‌های آموزشی در این مدارس به صورت دانش آموز محور می‌باشد.

 

هزینه تحصیل در سوئیس ۲۰۲۴

به طور کلی هزینه تحصیل در سوئیس 2024 برای دانشجویان بین المللی را می توان به 2 دسته هزینه های لازم برای شهریه دانشگاه ها و همچنین هزینه های زندگی در این کشور تقسیم بندی کرد. شهریه دانشگاه های سوئیس برای دانشجویان ملی این کشور و دانشجویان بین المللی با یکدیگر متفاوت است. در برخی از دانشگاه های سوئیس نه تنها دانشجویان بومی، بلکه شهروندان اتحادیه اروپا نیز به طور رایگان و بدون پرداخت شهریه امکان تحصیل خواهند داشت.

دانشجویان بین المللی در سوئیس امکان تحصیل در دانشگاه های دولتی و یا خصوصی را خواهند داشت. دسته اول یعنی دانشگاه های دولتی سوئیس، بودجه قابل توجهی را بابت ارائه امکانات آموزشی از دولت دریافت می کنند. به همین دلیل است که هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها در مقایسه با هزینه هایی که توسط دانشگاه های بریتانیا یا ایالات متحده دریافت می شود تا حدی مقرون به صرفه تر است.

لازم به ذکر است، دانشجویان بین المللی که در طی برنامه های تبادل دانشجویی به سوئیس مهاجرت می کنند، دارای شرایط تحصیل رایگان در سوئیس می باشند و ملزم به پرداخت هیچ شهریه ای نخواهند بود. جدول زیر به طور متوسط هزینه تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف دانشگاه های دولتی این کشور را ارائه می دهد. لازم به ذکر است جزئیات مربوط به هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور در سایت این دانشگاه ها در دسترس است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی سوئیس معمولا بسیار بالاتر از موسسات دولتی است. این هزینه ها برای دانشجویان متفاوت ممکن است تا 43000 یورو در سال نیز باشد. البته برخی از دانشگاه های خصوصی در صورتی که دانشجویان تمام مبلغ شهریه خود را هنگام شروع برنامه تحصیلی پرداخت کنند، برای آن ها تخفیفاتی را در نظر می گیرند. شهریه این دانشگاه ها بر اساس تعداد کل دروس یا واحد های درسی در هر ترم یا هر سال تحصیلی محاسبه می شود.

با توجه به این که دانشجویان بین المللی معمولا دغدغه هایی برای تامین مخارج تحصیل خود در سوئیس خواهند داشت، در لیست زیر نام برخی از دانشگاه های سوئیس آورده شده است که شهریه مقرون به صرفه ای برای دانشجویان خارجی دارند. این دسته از دانشجویان می توانند از طریق دریافت بورسیه تحصیلی مانند بورسیه دولتی سوئیس هزینه های خود را تامین کنند. همچنین امکان داشتن کار دانشجویی نیز برای افراد وجود دارد.

 

دانشگاه برن: به طور متوسط، 1700 یورو در هر سال تحصیلی

دانشگاه ژنو: به طور متوسط، 900 یورو در هر سال تحصیلی

دانشگاه FHNW: به طور متوسط، 1260 یورو در هر سال تحصیلی

دانشگاه لوزان: به طور متوسط، 1040 یورو در هر سال تحصیلی

پس از بررسی شهریه های دانشگاه های سوئیس، دسته دوم هزینه ها مربوط به مخارج زندگی در سوئیس است. بدیهی است که دانشجویان قبل از سفر به این کشور باید تمامی هزینه های لازم برای اسکان، خوراک، پوشاک، حمل و نقل، قبوض آب و برق و گاز و همچنین اینترنت را برآورد نمایند. در ادامه، متوسط هزینه لازم برای گذراندن زندگی در سوئیس نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

زندگی در سوئیس نسبت به برخی دیگر از کشور های اروپایی کمی پرهزینه تر است. از این رو مدیریت بودجه ماهانه برای جلوگیری از مواجه شدن با چالش های مالی، امری بسیار ضروری برای دانشجویان بین المللی این کشور است. می توان گفت که دانشجویان سایر کشور ها برای زندگی در سوئیس به طور میانگین باید درآمد یا ذخیره مالی بین 1300 تا 1700 یورو در هر ماه را داشته باشند.

هزینه زندگی در شهر های مختلف سوئیس متغیر است. به طور مثال، ژنو و زوریخ به عنوان گران ترین شهر های سوئیس شناخته شده و دانشجویان ساکن این شهرها ممکن است ماهانه به بودجه ای بیش از 1700 یورو نیاز داشته باشند. قطعا بخش اعظمی از هزینه های زندگی یک دانشجوی بین المللی صرف اخذ یک محل اقامت خواهد شد. در سوئیس گزینه های متفاوتی برای اقامت دانشجویان بین المللی وجود دارد که با توجه به بودجه در دسترس هر فرد، با انتخاب گزینه مناسب می توان تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی کرد. جدول زیر شامل رایج ترین گزینه های اقامتی دانشجویان و هزینه لازم برای هر یک می باشد.

 

 

تحصیل در مقاطع مختلف سوئیس

سیستم آموزشی سوئیس یکی از بهترین سیستم های آموزشی شناخته شده در جهان است که خوشبختانه برای مهاجران این کشور چالش های کمتری دارد. این کشور از نظر استاندارد های آموزشی در بین 65 کشور رتبه نهم را کسب کرده است. به این ترتیب می توان دریافت که مدارس و دانشگاه های سوئیس آموزشی با کیفیت بالا به دانش آموزان و دانشجویان مقاطع مختلف ارائه می دهند. در ادامه به تفکیک به بررسی تحصیل در سوئیس ۲۰۲۴ در مقاطع مختلف و قوانین آموزشی آن پرداخته شده است.

 

تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس و وقت سفارت سوئیس

 

در سوئیس مهد کودک های دولتی و خصوصی زیادی قبل از مقطع ابتدایی وجود دارند. مهد کودک های دولتی سوئیس رایگان بوده و تا سن 6 سالگی به کودکان آموزش هایی را ارائه می دهند. با آغاز سن 6 سالگی، کودکان سوئیسی به مقطع ابتدایی وارد می شوند که بر طبق قانون فدرال گذراندن این دوره 6 ساله برای همه آن ها اجباری است. البته در برخی مناطق سوئیس، طول دوره ابتدایی 4 سال است.

هر یک از منطقه های سوئیس به صورت جداگانه بر سیستم آموزشی خود نظارت دارند. بنابراین برنامه های درسی، بازه تعطیلات و جزئیات آموزش در هر یک ممکن است متفاوت باشد. به طور کلی کودکان در دوره ابتدایی با زبان منطقه خود (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یا انگلیسی) آشنا می شوند. علاوه بر این در زمینه های ریاضیات، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی (جغرافیا، تاریخ، اخلاق، دین)، موسیقی، هنر، تربیت بدنی، و سلامت نیز آموزش های مفصلی به کودکان ارائه می شود.

ارزیابی دانش آموزان در مدارس منظقه های مختلف با یکدیگر تفاوت هایی دارد. دانش آموزان سوئیسی معمولا 2 بار در سال ارزیابی می شوند که این ارزیابی شامل آزمون های پایانی آن ها نیز می شود. قبولی در آزمون های ارزیابی مدارس، تعیین کننده مجوز ورود دانش آموز به پایه بعدی خواهد بود. در صورت عدم قبولی، فرد می بایست یک سال تحصیلی را مجددا تکرار نماید.

 
تحصیل در مقطع متوسطه در سوئیس

 

آموزش مدارس متوسطه در سوئیس به دو بخش متوسطه اول و دوم تقسیم می شود. دوره متوسطه اول برای دانش آموزان اجباری است، اما ورود به مقطع متوسطه دوم به انتخاب خود دانش آموز است. با اتمام دوره ابتدایی در سوئیس، دانش آموزان واجد شرایط در سن 11 یا 12 سالگی وارد دوره متوسطه اول شده و یک دوره آموزشی 3 یا 4 ساله را سپری می کنند. برنامه درسی متوسطه اول غالبا شامل آموزش زبان محلی هر منطقه، یک زبان ملی دوم و گاهی اوقات نیز یک زبان سوم اختیاری و انگلیسی است. دیگر دروس تحصیلی این مقطع نیز دروس ریاضی، علوم، جغرافیا، تاریخ، آموزش مدنی، موسیقی، هنر، تربیت بدنی، اقتصاد و غیره خواهند بود.

در اکثر مناطق سوئیس دانش آموزان 2 بار در سال گزارش پیشرفتی به همراه نمرات ارزیابی خود دریافت می کنند. علاوه بر این، بسته به منطقه یا کانتون مورد نظر ممکن است آزمون های پایان سال نیز برای دانش آموزان وجود داشته باشد. دانش آموزان در مقطع متوسطه اول باید به سطح معینی از پیشرفت تحصیلی دست پیدا کنند تا امکان ورود به سطح متوسطه دوم را داشته باشند. با پایان دوره متوسطه اول، برخی از کانتون ها برای دانش آموزان امتحانات نهایی برگزار کرده و در صورت موفقیت به آن ها گواهینامه پایان دوره را اعطا می کنند.

بیش از 90% دانش آموزان سوئیسی ادامه تحصیل و ورود به مقطع متوسطه دوم را ترجیح می دهند. البته دبیرستان های سوئیس به نسبت علاقه دانش آموزان آموزش های متنوعی را به آن ها ارائه می دهند. دبیرستان های آموزش و پرورش حرفه ای این کشور دانش آموزان را برای بازار کار در سوئیس آماده کرده و مطالب نظری و عملی را همزمان به آن ها آموزش می دهند. دسته ای دیگر از دبیرستان ها در سوئیس وجود دارند که با ارائه آموزش عمومی به دانش آموزان، آن ها را برای ورود به مقطع کارشناسی و دانشگاه ها آماده می کنند. در نهایت تحصیل در سوئیس ۲۰۲۴ در دبیرستان های تخصصی این کشور نیز امکان آمادگی برای مشاغل خاص را با آموزش های تخصصی تر در اختیار علاقه مندان قرار می دهد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ثبت شرکت در قطر
جمعه 12 آبان 1402 ساعت 17:56 | بازدید : 179 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

ثبت شرکت در قطر؛ قطر صاحب یکی از آزادترین اقتصادهای جهان است و قوانین مستقیم و آسانی را برای راه‌اندازی کسب و کارهای خارجی وضع کرده است. با توجه به اینکه قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، ثبت شرکت در قطر و تاسیس کسب و کار در آن، با درآمد قابل توجهی همراه خواهد بود. در این مقاله به بررسی ثبت شرکت در قطر، انواع شرکت، هزینه‌ها و بهترین گزینه‌ها برای راه‌اندازی کسب و کار خواهیم پرداخت.

چرا ثبت شرکت در قطر؟

قطر یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است که رشد اقتصادی خود را مرهون صنایع نفت و گاز طبیعی است. قطر با سرانه تولید ناخالص داخلی 94،000 دلار، در بین 5 کشور برتر دنیا در شاخص سرانه تولید ناخالص داخلی قرار دارد. به همین دلایل بسیاری از کارآفرینان و صاحبان شرکت‌ها، به دنبال ثبت شرکت در قطر و راه‌اندازی کسب و کار خود در این کشور هستند.

دولت قطر به صورت مستمر، برای بهبود فضای کسب و کار این کشور تلاش می کند، تا جاییکه این کشور را به مکانی سودآور برای صاحبان کسب و کار و سرمایه‌گذارانی که قصد ثبت شرکت بین المللی را دارند تبدیل کرده است. در سال‌های اخیر، چشم‌اندازهای تجاری قطر گسترده و متنوع شده است و کسب و کارهای متنوعی در زمینه‌های مختلف در این کشور تاسیس شده‌اند که از آن جمله می‌توان به حوزه‌های گردشگری، تکنولوژی، ساخت و ساز و تولید، فناوری اطلاعات، مراقبت‌های بهداشتی، کشاورزی، آموزش، رسانه و خدمات مشاوره اشاره کرد.

 

مزایای ثبت شرکت در قطر

یکی از جنبه‌های منحصر به فرد ثبت شرکت در قطر، منطقه تجاری آزاد این کشور است. صاحبان کسب و کارها می‌توانند کسب و کار خود را در مناطق تجاری آزاد یا خارج از آن راه‌اندازی کنند. پیش از راه‌اندازی کسب و کار در قطر، آشنایی با تفاوت‌های این دو منطقه ضروری است.

این دو منطقه، قوانین، سیاست‌ها و مقررات بسیار متفاوتی را در مورد کسب و کارها اعمال می‌کنند. از جمله مزایای راه‌اندازی کسب و کار در مناطق آزاد تجاری قطر عبارتند از: مالکیت کامل سهام خارجی، عدم محدودیت ارز خارجی، معافیت از مالیات بر درآمد، معافیت از مالیات بر شرکت و معافیت مالیات بر تجارت خارجی. اکثر سرمایه‌گذاران، منطقه آزاد قطر را برای راه‌اندازی کسب و کار خود انتخاب می‌کنند. از مشاغل متداول این مناطق می‌توان به حوزه‌های فناوری، لجستیک، دریایی، تولیدی و پتروشیمی اشاره کرد.

 

انواع شرکت در قطر

در قطر انواع مختلفی از شرکت‌ها وجود دارد که افراد بسته به نوع فعالیت، شرایط و اهدافشان باید برای ثبت یکی از آن‌ها اقدام کنند. در ادامه به انواع شرکت در قطر اشاره می‌کنیم و شرایط هر کدام را شرح خواهیم داد.

شرکت مشارکتی ساده (Simple partnership company)

شرکت مشارکتی ساده، شرکتی است که توسط دو یا چند شخص حقیقی، تاسیس می‌شود که شخصاً و مشترکاً در قبال تعهدات شرکت، مسئولیت دارند. نام این نوع شرکت‌ها باید شامل نام کلیه شرکا و یا یکی از شرکای شرکت به همراه عبارت «و شرکا» باشد. همچنین می‌توانید نام تجاری خاص را که مرتبط با موضوع فعالیت شرکت است، انتخاب کنید.

شرکت با همکاری مشترک (Joint Partnership Company)

شرکت با همکاری مشترک، متشکل از دو نوع شریک است که عبارتند از:

شرکای اشتراکی که صلاحیت اداره شرکت را دارند و مشترکاً و شخصاً در قبال تعهدات شرکت مسئولیت دارند.

شرکای امین که صرفاً در شرکت سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به استثنای ارزش سهام خود، مسئولیتی در قبال تعهدات شرکت ندارند. لازم به ذکر است شریک امین نباید در مدیریت شرکت دخالتی داشته باشد.

شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک (Joint Venture Company)

شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک توسط دو یا چند نفر تشکیل می‌شود. تمامی تصمیمات در شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک، با اتفاق نظر تمام شرکا اتخاذ می‌شود، مگر آنکه در تفاهم‌نامه خلاف آن ذکر شده باشد.

شرکت سهامی عام (Public Shareholding Company)

شرکت سهامی عام شرکتی است که سرمایه آن به صورت مساوی بین شرکا تقسیم می‌شود و قابل انتقال است. شرکت‌های سهامی عام باید حداقل 5 سهامدار داشته باشند و در همه موارد نام شرکت باید شامل عبارت «شرکت سهامی عام قطر» باشد.

شرکت مشارکتی با سهام محدود (Limited Shares Partnership Company)

شرکت مشارکتی با سهام محدود، متشکل از دو گروه به شرح زیر هستند:

    • شرکای اشتراکی که متشکل از یک یا چند شریک است که شخصاً در برابر قروض شرکت مسئول هستند.
    • شرکای امین که متشکل از حداقل 4 شریک است که به میزان ارزش سهام خود، در قبال تعهدات شرکت مسئول هستند.
    • شرکت مشارکتی با سهام محدود باید دارای اساسنامه و تفاهم‌نامه‌ای باشد که به امضای کلیه شرکا رسیده است. در تمامی موارد، عبارت «شرکت سهامی با مسئولیت محدود» باید به نام شرکت اضافه شود. سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت با مسئولیت محدود باید به ارزش مساوی تقسیم شده و قابل انتقال و غیر قابل تقسیم است.

شرکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Company)

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که با حداقل 2 و حداکثر 50 شریک تشکیل می‌شود و تعهدات آن‌ها محدود به ارزش سهام آن‌ها است. سهام این نوع از شرکت‌ها قابل انتقال نیست. شرکت با مسئولیت محدود باید دارای اساسنامه و تفاهم‌نامه‌ای باشد که به امضای کلیه شرکا رسیده است.

در تمامی موارد، عبارت «شرکت با مسئولیت محدود» باید به نام شرکت اضافه شود. مدیریت شرکت با مسئولیت محدود توسط یک یا چند مدیر انجام می‌شود که می‌توانند از شرکای شرکت باشند یا نباشند.

شرکت تک نفره (One Person Company)

شرکت تک نفره به شرکتی گفته می‌شود که فعالیت اقتصادی و سرمایه آن در اختیار یک شخص حقیقی یا شرکت است. چنین شرکتی قبل از ثبت نباید دارای شخصیت شرکتی باشد. شرکت تک نفره توسط صاحب سرمایه اداره می‌شود که می‌تواند به نمایندگی از شرکت، یک یا چند مدیر را برای فعالیت‌های تجاری شرکت منصوب کند. نام شرکت‌های تک نفره باید با نام صاحب سهام مرتبط باشد و پس از آن عبارت «شرکت یک نفره (O.P.C)» قید شود.

هلدینگ (Holding Company)

هلدینگ، شرکتی با مسئولیت محدود یا یک نفره است که یک یا چند شرکت دیگر را با در اختیار داشتن 51% از سهام این شرکت‌ها، از نظر مالی و اداری، اداره می‌کند. سرمایه هلدینگ‌ها نباید کمتر از 10،000،000 ریال قطر باشد. عبارت هلدینگ باید به نام شرکت اضافه شود.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در قطر

برای ثبت شرکت یا ثبت برند در قطر، ارائه لیستی از مدارک، لازم و ضروری است. برای اینکه روند ثبت شرکت با سرعت و به درستی انجام شود، باید مدارک را با دقت و توجه به جزئیات، جمع‌آوری و ارائه کرد. در ادامه لیستی از مدارک مورد نیاز را به شما ارائه خواهیم کرد:

  1. فرم ثبت‌نام تجاری پر شده در وزارت بازرگانی و صنعت (MOCI)
  2. کپی کارت شناسایی مالک شرکت و سهامداران
  3. کپی کارت شناسایی مدیرعامل
  4. گواهی ثبت تجاری
  5. گواهی اصالت شرکت‌های خارجی
  6. اساسنامه شرکت
  7. بیزینس پلن
  8. گواهی آدرس شرکت و شماره ثبت شرکت
  9. گواهی انتخاب حسابرسان شرکت

مراحل ثبت شرکت در قطر

ثبت شرکت در قطر، به دلیل نیاز به اسناد و مدارک متعدد، فرآیندی طولانی و پیچیده دارد. برای ثبت شرکت در قطر علاوه بر توجه به جزئیات بسیار، باید اسناد و مدارک را در زمان دقیق، به وزارت اقتصاد و بازرگانی قطر ارائه دهید. در ادامه مراحل ثبت شرکت در قطر را توضیح داده‌ایم.

  • مرحله اول: نام شرکت را انتخاب کنید

اولین مرحله تاسیس یک شرکت، جستجو برای انتخاب نام تجاری است. توجه داشته باشید نامی که برای شرکت خود انتخاب می‌کنید، باید منحصر به فرد باشد. انتخاب نام تجاری، مستلزم تحقیق و برنامه‌ریزی است. برای بررسی امکان انتخاب و رزرو نام تجاری، باید از طریق وبسایت www.moci.gov.qa اقدام کنید.

  • مرحله دوم: حساب بانکی افتتاح کنید

دومین مرحله تاسیس شرکت در قطر، افتتاح حساب بانکی است. برای راه‌اندازی کسب و کار خارجی در قطر، باید نامه‌ای از وزارت بازرگانی و صنعت دریافت کنید. این نامه مربوط به مجوز افتتاح حساب بانکی در قطر است. به محض واریز مبلغ متناسب با سرمایه شرکت، حساب فعال می‌شود. فعال کردن حساب بانکی حدود 1 تا 2 روز کاری زمان می‌برد.

  • مرحله سوم: تاییدیه اساسنامه شرکت را دریافت کنید

پس از افتتاح حساب بانکی، شرکت‌ها باید تاییدیه اساسنامه شرکت را دریافت کنند. این تاییدیه توسط وزارت بازرگانی و تجارت صادر می‌شود. فرآیند صدور اساسنامه تنها 1 روز زمان می‌برد، اما قبل از آن باید فرم درخواست اساسنامه را از وزارت بازرگانی و تجارت دریافت کنید. فرم اساسنامه که به AoA موسوم است، علاوه بر نام شرکت، باید شامل اطلاعات زیر باشد:

    1. آدرس دفتر مرکزی شرکت
    2. شرایط و اهداف شرکت
    3. سرمایه سهام و شرح اقدامات مربوطه
    4. محدودیت در نقل و انتقال سهام (فقط برای شرکت‌ها)
    5. نام، ملیت و محل سکونت سهامداران (فقط برای شرکت‌ها)
    6. روش‌های تقسیم زیان و سود بین شرکا
    7. اسامی افرادی که کسب و کار را اداره می‌کنند.
  • مرحله چهارم: مدارک اضافی را ارسال کنید

بسته به نوع شرکت، برای ثبت قانونی کسب و کار، ممکن است نیاز به ارائه اسناد اضافی باشد. مدارک اضافی، مرتبط با آن گروه از فعالیت‌های تجاری است که نیاز به دریافت مجوز تجاری خاص دارند. برای مثال، برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی باید مجوز تجاری مرتبط را دریافت کنید. برای دریافت این مجوز، باید به وزارت نیرو و صنعت درخواست دهید.

  • مرحله پنجم: در اتاق بازرگانی قطر ثبت‌نام کنید

ثبت‌نام در اتاق بازرگانی قطر اجباری نیست، اما می‌تواند برای شما مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. برای ثبت شرکت در اتاق بازرگانی قطر، باید درخواست خود را ثبت کنید. مدیرعامل شرکت نیز باید این درخواست را امضا کند.

  • مرحله ششم: برای شرکت مهر بگیرید

یکی دیگر از بخش‌های اساسی ثبت شرکت در قطر، انتخاب مهر سازمانی برای کسب و کار است. لازم به ذکر است مقام‌های دولتی، مهر را ارائه نخواهند داد و شرکت‌های خصوصی باید مهر خود را بسازند. بررسی اینکه آیا شرکت خارجی مهر سازمان خود را آماده کرده است یا خیر، توسط MBT انجام می‌شود. ساخت مهر شرکت حدود 100 ریال قطر هزینه دارد.

  • مرحله هفتم: مجوز تجارت دریافت کنید

بعد از دریافت CR یا گواهی اقامت تجاری، برای داشتن مکان تجاری و انجام فعالیت تجاری، باید مجوز تجارت دریافت کنید. وزارت اقتصاد و تجارت، این مجوز را تایید و صادر می‌کند. اخذ مجوز تجارت یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل ثبت شرکت است. برای دریافت این مجوز باید در وبسایت MEC، درخواست خود را پر کرده و ارسال کنید.

هزینه ثبت شرکت در قطر

هزینه ثبت شرکت در قطر بسته به نوع و فعالیت شرکت متفاوت است. تاجران و کارآفرینان بسته به میزان سرمایه و اهداف خود، می‌توانند یکی از انواع شرکت‌ها را ثبت کنند که راه‌اندازی هر کدام از این شرکت‌ها مستلزم پرداخت هزینه های متفاوتی است. در جدول زیر به حداقل هزینه مورد نیاز برای ثبت انواع شرکت‌ها در قطر اشاره کرده‌ایم.

 

محبوب‌ترین و پرتقاضاترین صنایع در قطر

قطر با برخورداری از فناوری پیشرفته، مدیریت بازار و سرمایه‌گذاری در سهام، استقبال بالایی از سرمایه‌گذران خارجی می‌کند تا کسب و کار خود را در این کشور تاسیس کرده و رونق ببخشند. در ادامه به شرح محبوب‌ترین و پرتقاضاترین صنایع قطر خواهیم پرداخت.

  • طراحی داخلی

در قطر افراد ثروتمند بسیاری زندگی می کنند. این افراد علاقه به زندگی لوکس و پرتجمل دارند، بنابراین ترجیح می‌دهند دکوراسیون خانه یا محل کار خود را به بهترین شکل طراحی کنند. با توجه به این شرایط، کسب و کارهای حوزه طراحی داخلی در کشور قطر در حال رونق و توسعه است.

  • کارواش

یکی از ایده‌های تجاری ساده و سودمند برای راه‌اندازی کسب و کا در قطر، کارواش است. قطر کشور کوچکی است، اما در مقایسه با سایر کشورها، تعداد بیشتری خودرو دارد. تقریباً همه مردم قطر، حداقل 1 وسیله نقلیه دارند و به دلیل زندگی پرمشغله، برای شستشوی خودروی خود فرصت کافی ندارند، بنابراین مرتبا به کارواش مراجعه می‌کنند.

  • رستوران: بخش قابل توجهی از ساکنان و نیروی کار قطر را مهاجران تشکیل می‌دهند. این مهاجران مانند مهاجران همه جای دنیا دلتنگ غذاهای محلی کشور خود می‌شوند. با توجه به این موضوع، و همچنین سرعت بالای زندگی روزمره در قطر، افراد فرصت زیادی برای پخت غذای خانگی ندارند و زیاد به رستوران و کافه می‌روند.
  • آژانس املاک و مستغلات: جمعیت قطر به سرعت رو به رشد است. به همین دلیل در دوحه، پایتخت قطر، کمبود مسکن وجود دارد. این کمبود باعث شده اجاره سالیانه بازار آپارتمان و ویلا، بین 5 تا 10 درصد افزایش یابد. دولت قطر برای کنترل هزینه اجاره خانه، از کسب و کارهای حوزه املاک و مستغلات حمایت می‌کند.
  • اجاره وسیله نقلیه: بیشتر توریست‌ها ترجیح می‌دهند برای رفت و آمد، به جای وسایل نقلیه عمومی، ماشین کرایه کنند. با توجه به رونق گردشگری در قطر، در دوران جام جهانی و بعد از آن، راه‌اندازی شرکت اجاره اتومبیل می‌تواند ایده خوب و پردرآمدی باشد.
  • مراکز تناسب اندام: تناسب اندام در میان ساکنان قطر، از محبوبیت زیادی برخوردار است و این فرصتی ایده‌آل برای راه‌اندازی یک مرکز تناسب اندام، به خصوص در دوحه است. قطری‌ها بسیار پرمشغله هستند و تعداد زیادی از آن‌ها، برای رهایی از استرس و فرار از رزومرگی‌ها، به ورزش و تناسب اندام روی آورده‌اند.

 

بهترین شهرها برای ثبت شرکت در قطر

قطر شهرهای صنعتی و بزرگ متعددی دارد که برای راه‌اندازی کسب و کار پرسود، ایده‌آل هستند. در ادامه به تعدادی از بهترین شهرها برای ثبت شرکت در قطر اشاره خواهیم کرد و توضیح مختصری را راجع به هر کدام ارائه خواهیم داد.

  1. دوحه (Doha): دوحه پایتخت قطر و مقر دولت است. این شهر، قطب اقتصادی مهم، و مرکز تجاری، فرهنگی و آموزشی کشور به شمار می‌رود. بندر اصلی کشور و یک فرودگاه بین‌المللی مدرن در دوحه واقع شده‌اند. این شهر به سیستم جاده‌ای پیشرفته‌ای مجهز است که آن را به شبکه جاده‌های بین‌المللی، مرتبط می‌کند.
  2. الریان (Al Rayyan): الریان در شمال دوحه قرار دارد و بزرگ‌ترین منطقه مسکونی خارج از دوحه است. این شهر سومین کلانشهر بزرگ قطر است. بر اساس آمارهای دولتی، الریان بیشترین فعالیت‌های کشاورزی قطر را به خود اختصاص داده است.
  3. الخور (Al Khor): الخور شهری ساحلی است که در 57 کیلومتری شمال شرقی ساحل دوحه قرار دارد. الخور به بندرش که مجهز به قایق‌های ماهیگیری و صنایع دستی کوچ است، شهرت دارد. این شهر را همچنین به سواحل، برج‌های تاریخی و مساجد آن می شناسند.
  4. ام سعید (Umm Said): ام سعید هسته اصلی صنعت قطر است که در 45 کیلومتری جنوب دوحه، در شبه جزیره ساحل شرقی، قرار دارد. این بندر، هم یک بندر صادراتی نفت و هم بندر تجاری با پالایشگاه‌ها، و سایر موسسات صنعتی تولید مایعات گاز طبیعی، فولاد، پتروشیمی و کود است.

 

وضعیت بازار و صادرات و واردات در قطر

رونق اقتصادی قطر ناشی از استخراج و صادرات نفت و گاز طبیعی است. ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، کالاهای تولیدی، محصولات غذایی و حیوانات زنده، عمده‌ترین واردات قطر هستند. LNG، نفت خام و نفت پالایش‌شده نیز بخش عمده‌ای از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهند. منابع اصلی واردات قطر، کشورهای ایالات متحده آمریکا، چین، آلمان، ژاپن و امارات متحده عربی هستند. کره جنوبی، ژاپن، چین و هند نیز از مهم‌ترین مقاصد صادراتی قطر، به شمار می‌روند. ژاپن و کره جنوبی، بیشترین سهم صادرات قطر را، عمدتاً در قالب نفت و فرآورده‌های نفتی، دریافت می‌کنند.

همانطور که مشاهده کردید قطر با برخورداری از ثبات سیاسی و اقتصادی، زیرساخت‌های باکیفیت و بهره‌مندی از نرخ پایین مالیات شرکتی که 10% است، مقصد جذابی برای سرمایه‌گذران است. چنانچه قصد تاسیس شرکت و راه‌اندازی کسب و کار پر سودی را دارید، ثبت شرکت در قطر می‌تواند گام مثبتی در جهت تحقق اهدافتان باشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ثبت شرکت در آمریکا
جمعه 12 آبان 1402 ساعت 17:55 | بازدید : 156 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

سرمایه گذاران و صاحبان شرکت ها همواره به دنبال فرصت های قابل پیشرفت در حرفه خود می باشند تا با پیشی گرفتن از رقبا، نبض بازار هدف را در اختیار بگیرند. با توجه به شرایط اقتصادی، تمایل آن ها برای ایجاد شعب شرکت در کشورهای مختلف و به خصوص در آمریکا از هر زمانی بیشتر شده است.

در این راستا، افراد دیگری نیز وجود دارند که به دنبال راهی هستند تا بتوانند از طریق آن راه به آمریکا باز کرده و اقامت این کشور را دریافت نمایند. در صورتی که این افراد پول کافی و مدارک لازم را داشته باشند، ثبت شرکت در آمریکا می تواند بهترین گزینه برای آنها باشد. ثبت شرکت در آمریکا یکی از راه هایی می باشد که متقاضیان مهاجرت به آمریکا می توانند با ایجاد کارآفرینی اقدام به دریافت کارت شهروندی طی چند سال کنند. بنابراین در این مقاله در خصوص شرایط و مراحل ثبت شرکت در آمریکا توضیحات کاملی داده شده و هزینه های لازم برای ایجاد یک شرکت در این کشور ذکر شده است.

 

شرایط ثبت شرکت در آمریکا

ثبت شرکت در آمریکا تفاوت چندانی با راه اندازی کسب و کار در سایر کشورها ندارد. برای تاسیس شرکت در آمریکا نیازی به درخواست ویزای مهاجرت کاری به آمریکا نمی باشد، اما برای اینکه بتوان صاحب امتیاز شرکت بود و هر وظیفه ای را در کشور انجام داد، به ویزا نیاز است. شهروندان این کشور و افراد غیر مقیم آمریکا می توانند شرکت هایی را در ایالات متحده آمریکا با قانون و اعتماد بین المللی ثبت کنند. علاوه بر این، برای ثبت شرکت در آمریکا باید یک آدرس قانونی دریافت کرد.

شهروندان کشور اجازه دارند آدرس منزل خود را به عنوان آدرس قانونی برای تجارت خود ثبت کنند، زیرا از این آدرس برای ارسال مکاتبات، فاکتورها، اظهارنامه ها و سایر اطلاعیه ها استفاده می شود. با این حال، افراد غیر مقیم که هیچ ملکی در ایالات متحده آمریکا ندارند باید از خدمات یک نماینده استفاده کنند، زیرا انتقال اسناد داخلی به کشور دیگری غیرممکن است. ذکر این نکته ضروری است که راه اندازی یک استارتاپ در بیش از یک ایالت هم امکان پذیر است.

روش های ثبت شرکت در آمریکا

 

صرف نظر از ایالت، ثبت شرکت در آمریکا با یکی از سه روش شرکت با مسئولیت محدود (Limited Liability Company)، شرکت سهامی (S or C Corporation) و شرکت مشارکتی (Partnership) ممکن است.

شرکت های با مسئولیت محدود یا به اختصار LLC، یک نهاد تجاری ایده آل برای صاحبان مشاغل است که به دنبال امنیت بیشتر در برابر مسئولیت و اموال شخصی می باشند. ساختار تجاری شرکت های با مسئولیت محدود دارای کمترین پیچیدگی و محدودیت برای ایجاد و فعالیت است و ثبت آن برای افراد غیر مقیم هم راحت است. صاحبان این شرکت ها موظف به تسلیم اظهارنامه مالیاتی می باشند. در صورتی که موسس مقیم کشور آمریکا باشد، فقط درآمد شرکت مشمول مالیات است، اما برای مالکان غیر مقیم تا 30 درصد نرخ مالیات بر اساس سود سهام از پیش تعیین شده در نظر گرفته می شود.

شرکت های سهامی یک شرکت طبقه بندی مالیاتی است که به خدمات درآمد بین المللی اطلاع می دهد که یک تجارت از مالیات مشارکتی استفاده می کند. شرکت های سهامی در آمریکا به C-Corp و S-Corp تقسیم می شوند که تفاوت آن ها در نرخ مالیات است. افراد غیر مقیم فقط می توانند نوع C-Corp را ثبت کنند. برای ثبت یک شرکت سهامی S-Corp باید اقامت آمریکا را داشت.

شرکت سهامی محدود به سهم است و برای سهامداران خود دارای مصونیت می باشد و این شرکت است که از روی سود حاصل از فروش، مالیات را پرداخت می کند. کنترل شرکت سهامی با هیات رییسه می باشد. تعداد سهامداران در این نوع شرکت ها ماکزیمم 75 نفر می باشد. صاحبان شرکت های سهامی نمی توانند خود شرکت سهامی، شرکت مشارکتی و موسسات باشند، اما برای هر شرکتی با 100 سهامدار یا کمتر اجازه می دهد تا به عنوان شریک، مشمول مالیات شود.

 

هزینه لازم برای ثبت شرکت در آمریکا

هزینه ثبت شرکت در آمریکا بستگی به ایالت دارد، زیرا هر ایالت هزینه های متفاوتی را در نظر گرفته است. همچنین هزینه ثبت شرکت در آمریکا به نوع شرکت نیز بستگی دارد. به طور کلی هزینه لازم برای ثبت شرکت در آمریکا بین 600 تا 1400 دلار است. شرکت های مسئولیت محدود در حدود 1600 دلار و شرکت های سهامی تقریبا 1800 دلار هزینه خواهند داشت.

هزینه های دولتی برای تاسیس شرکت حدود 350 دلار می باشد و برای افتتاح حساب نیز باید حدود 5000 دلار هزینه کرد. دیگر هزینه های ثبت شرکت در آمریکا هزینه های مالیاتی است که برای شرکت های LLC حدود 1000 دلار و برای شرکت های سهامی در حدود 800 دلار می باشد.

 

مدارک لازم برای ثبت شرکت در آمریکا

مهم ترین مورد برای ثبت شرکت در همه کشورها، ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت آمریکا و انجام کاغذ بازی های اداری آن می باشد. ایالات متحده هم از این قاعده مستثنی نیست. مدارک لازم برای ثبت شرکت در آمریکا موارد زیر می باشد:

الف) اطلاعات شخصی موسسان و همچنین مدیران منصوب شرکت. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، محل و تاریخ تولد، آدرس ثبت نام و محل سکونت و کپی صفحات اصلی پاسپورت بین المللی می باشد.

ب) اگر موسسان شرکت، اشخاص حقوقی باشند مدارک اضافی نیز مورد نیاز است. مانند اسناد قانونی شرکت شامل صورت جلسه، اساسنامه، گواهی تاسیس و غیره.

پ) ارائه اطلاعات در مورد نام شرکت و همچنین لیست ضمیمه انواع فعالیت آن الزامی است.

تمام مدارک ثبت شرکت یا ثبت برند در آمریکا باید به زبان انگلیسی ترجمه شده و همه صفحات آن ها توسط سردفتر امضا یا مهر شده باشند. پس از ارسال مدارک لازم برای ثبت شرکت، دولت اسناد را پردازش می کند. معمولا پردازش اطلاعات در آمریکا با سرعت بالایی انجام می شود اما این فرآیند بسته به ایالت متفاوت است.

در اکثر ایالت های آمریکا، بین 4 تا 6 هفته طول می کشد تا درخواست یک شرکت تأیید شود. البته خدمات رسیدگی فوری در ایالت های خاصی مانند نیویورک در دسترس است. اگر طرح کسب و کاری به زمان بندی بستگی دارد، می توان با پرداخت هزینه اضافی، زمان پردازش را به 2 تا 3 روز کاری کاهش داد.

مراحل ثبت شرکت در آمریکا

قبل از ثبت شرکت در آمریکا باید مسائل اساسی را بررسی کرد. ابتدا باید زمینه تجارت، محل آن، چگونگی انجام تجارت، هزینه های آن و بودجه موجود به طور دقیق مشخص شود. برخی از خدمات یا محصولات نظیر خدمات حرفه ای مثل پزشکی و معماری، محصولات تخصصی مانند قطعات هوانوردی و واردات مواد غذایی، و خدمات محدود مثل کالاهای نظامی یا فناوری های خاص، نیاز به دریافت مجوزهای خاص خود دارد. در نتیجه پس از دانستن اینکه شرکت در کدام ایالت یا ایالت ها تاسیس خواهد شد، باید مجوزهای لازم برای فعالیت شرکت را از دولت آن ایالت تهیه کرد. هر یک از 50 ایالات متحده، قوانین تجاری و برنامه مالیاتی مختص به خود را دارد. در نتیجه مکانی را باید انتخاب کرد که اهداف تجاری را به مقرون به صرفه ترین حالت برآورده کند.

مورد مهم دیگر نیروی انسانی مورد نیاز است، چرا که تعداد آن ها بر بودجه، نیاز به فضای اداری و اطلاعات از قوانین استخدام فدرال، ایالتی و محلی ایالات متحده تأثیر می گذارد. همچنین باید نیاز تجارت برای دسترسی به بازارهای سرمایه گذاری در آمریکا برای تامین مخارج و هزینه ها، نیاز به بازاریابی، زنجیره تامین و سایر خدمات پشتیبانی در آمریکا را بررسی نمود.

در گام دوم، موارد عملی باید در نظر گرفته شود. اولین مورد انتخاب نام شرکت است. نامی که برای شرکت انتخاب می شود نباید پیش از این در آمریکا در همان بخش محصول یا خدمات ثبت شده باشد. همچنین کپی کردن یک نام شناخته شده، رتبه بندی شرکت را در موتورهای جستجو دشوار می کند. تعیین نوع شرکت، ایالت مورد نظر برای ثبت و ایالات موردنظر برای برپایی آن، تعیین سرمایه شرکت، تعیین سهامداران، مالکان و مدیران شرکت و تعریف وظایف و مسئولیت آن ها از مراحل بعدی این گام می باشند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0