عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 4

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 33
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 2217
:: بازدید سال : 18904
:: بازدید کلی : 92602

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

ویزای آلمان
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:20 | بازدید : 104 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

آلمان یکی از کشورهای مهم اروپا به حساب می آید که در سالهای اخیر اقدام به جذب مهاجران بسیار زیادی کرده است، ضمن اینکه افراد بسیاری جهت بازدید از آلمان وارد این کشور شده اند. برای ورود به آلمان مانند اغلب کشورهای اروپایی می بایست ویزای شنگن دریافت کنید.

ویزای شنگن آلمان، با توجه به سفر متقاضی، در انواع مختلفی صادر می‌شود. ویزای توریستی از جمله رایج ترین ویزایی است که از سوی سفارت آلمان برای متقاضیان ایرانی صادر می‌ گردد. ویزا سنتر، کلیه خدمات مربوط به تور آلمان و ویزای این کشور را به شما عزیزان ارائه می دهد.

 

ویزای آلمان و انواع آن

ویزای آلمان در دو نوع ویزای بلند مدت و کوتاه مدت صادر می شود.

ویزای کوتاه مدت آلمان

فردی که ویزای کوتاه مدت آلمان را دریافت می کند می تواند به مدت 90 روز در بازه ی 180 روزه در آلمان بماند.

ویزای کوتاه مدت آلمان در موارد زیر و برای اهداف زیر صادر می شود:

  • به قصد دیدار باخانواده، اقوام یا دوستان
  • برای اهداف پزشکی و درمان
  • ترانزیت فرودگاهی
  • شرکت در همایش ها و جلسات و یا نمایشگاه

* ویزای یکبار ورود و چندبار ورود شینگن جزو ویزای کوتاه مدت و یا تایپ C هستند.

 

با ویزای یکبار ورود تنها یکبار می توانید وارد آلمان شوید و پس از خروج مجددا باید ویزا دریافت کنید.

در ویزای چندبار ورود یا مولتی می توانید هر چندباری که می خواهید وارد حوزه شنگن شده و از آن خارج شوید؛ اما در هر بار ورود تنها 90 روز می توانید در خاک آلمان بمانید.

ویزای بلند مدت آلمان

ویزای بلند مدت برای مواقعی است که فرد قصد اقامت های بیشتر از 90 روز را دارد. معمولا ویزای بلند مدت برای متقاضیانی صادر می شود که به قصد:

  • دانشجویی
  • آموزش زبان آلمانی
  • ریسرچ و تحقیق
  • جستجوی کار
  • اشتغال در آلمان
  • درمانی آلمان

تقاضای ویزای آلمان را می کنند.

همچنین ویزای آلمان با توجه به هدف متقاضی از سفر در انواع ویزای توریستی، ویزای تحصیلی و ویزای کاری آلمان نیز صادر می شود.

بیشتر بخوانید:پناهندگی آلمان برای افغانها

 

ویزای توریستی آلمان

باید گفت با وجود اینکه سفر به آلمان برای بازدید بسیار پر متقاضی است اما در سال های اخیر اعطای ویزای آلمان به سختی انجام می شود. از مهمترین مدارکی که می تواند شانس دریافت ویزای توریستی آلمان را بالا ببرد دارا بودن دعوتنامه و تمکن مالی مناسب است.

ویزای کاری آلمان

برای دریافت ویزای کاری آلمان باید پس از مذاکره با یک کارفرمای آلمانی از او دعوتنامه دریافت می کنید. با ارائه دعوتنامه و سایر مدارک خواسته شده برای ویزای کاری آلمان می توانید برای دریافت ویزای آلمان اقدام نمایید.

 

ویزای تحصیلی آلمان و دعوت نامه آلمان

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان نیز باید از یک موسسه، مدرسه و یا دانشگاه دعوتنامه دریافت کنید. ویزای تحصیلی آلمان برای مدت مشخصی و تا پایان مدت تحصیل شما اعتبار دارد، پس از سپری کردن دوره تحصیل باید خاک آلمان را ترک کنید.

دانشگاه‌های برتر آلمان به دنبال جذب دانشجویان بین‌المللی از سراسر دنیا هستند. با این وجود، مانند کشورهای دیگر، آلمان نیز معیارهای خاص خود را برای تعیین اینکه چه کسانی می‌توانند وارد این کشور شوند، دارد. بسته به کشور مبدأ شما، برای ورود به آلمان و ادامه تحصیل نیازمند ویزای دانشجویی هستید.

دریافت ویزای تحصیلی آلمان و تحصیل در این کشور فرصتی بی‌نظیر برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر اروپایی است. از سال 2005، تحصیل در دانشگاه‌های اروپا برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا نیازمند شهریه شده است، اما بسیاری از دانشگاه‌های آلمان هنوز هم امکان تحصیل بدون هزینه را برای دانشجویان جهانی فراهم می‌کنند.

شما می‌توانید برای کسب ویزای دانشجویی آلمان به منظور تحصیل در مؤسسات آموزشی این کشور اقدام کنید. برخی از افراد فکر می‌کنند که برای تحصیل در آلمان باید حتماً به زبان آلمانی مسلط باشند، اما این گزاره صحیح نیست و بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی آلمان دوره‌هایی را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند.
البته که برای کسب ویزای دانشجویی آلمان، نیاز به گواهی‌نامه زبان آلمانی یا انگلیسی دارید. بدون گواهی‌نامه زبان، احتمال کسب ویزا کاهش می‌یابد. تحصیل بدون هزینه در آلمان با مهارت در زبان آلمانی امکان‌پذیر است، اما دانشگاه‌های خصوصی شهریه سالانه حدود 12 هزار تا 20 هزار یورو را اعلام می‌کنند.

مدارک مورد نیاز ویزای آلمان

1) مدارک عمومی: (هنگام درخواست ویزای آلمان باید مدارک ذیل را به باجه بخش ویزا ارائه دهید).

  • اصل گذرنامه‌ای که حاوی دو صفحه خالی باشد و کپی صفحه مشخصات گذرنامه.
  • فرم درخواست ویزا که به صورت کامل تکمیل و امضا شده است همراه با عکس (که در همین یک سال اخیر گرفته شده باشد، با پس زمینه سفید و ابعاد 45 میلیمتر در 35 میلیمتر)
  • پرسشنامه امنیتی تکمیل و امضا شده (که در صفحه آخر درخواست آمده است).
  • مدرک مبنی بر وجود بیمه مسافرتی (به بخش پرسش‌های متداول در وبسایت سفارت به آدرس www.tehran.diplo.de رجوع کنید) به همراه کپی
  • کپی همه ویزاهای درخواست کننده در 5 سال گذشته همراه با مهر
  • مدارک مبنی بر ثبات اقتصادی-اجتماعی (که بر اساس آن بتوان قضاوت کرد آیا متقاضی قصد دارد خاک کشورهای عضو شنگن را پیش از اتمام دوره‌ی ویزا درخواستی ترک کند یا خیر)
  • کلیه متقاضیان: پرینت تراکنش‌های حساب بانکی سه ماه گذشته نزد بانک ایرانی به حروف و ارقام لاتین و در صورت وجود: سند ملک در ایران، پرینت تراکنش‌هایی که در نزدیکی تاریخ ارائه درخواست افزایش شدید موجودی را نشان دهند، در صورت عدم توضیح قانع کننده در خصوص منبع پول، نشانه منبع وابستگی اقتصادی محسوب نمی‌شود، زیرا فرض بر این خواهد بود که این افزایش ناگهانی، تنها مربوط به وام باشد.
  • کلیه متقاضیان: شناسنامه (مدارک شناسایی جهت نشان دادن وابستگی خانوادگی).
  • کارمندان دولت: گواهی انتصاب به خدمت و یا گواهی کار و یا آخرین فیش حقوقی.
  • کارمند/ کارگر: گواهی کار و یا آخرین قرارداد کاری به همراه فیش‌های حقوقی سه ماه گذشته، گواهی بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی و یا مدارک مشابه و یادر صورت عدم وجود این مدارک: گواهی کارفرما.
  • شرکت‌دار: گواهی ثبت شرکت یا فعالیت (به عنوان مثال پروانه کسب و یا گواهی اداره ثبت شرکت‌‌ها) و گواهی عضویت در بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و یا مدارک مشابه.
  • مدیران و یا سهامداران شرکت‌های ایرانی: معرفی‌نامه امضا شده توسط نماینده رسمی جهت تایید سمت درخواست کننده، گواهی ثبت شرکت در ایران (به طور مثال آگهی روزنامه رسمی)، در صورت عدم وجود ثبت در روزنامه رسمی: گواهی انتساب به خدمت در شرکت.
  • هنرمندان: گواهی عضویت در یک انجمن هنری (مثلا انجمن سینما، عکاسان و…) و یا مدرکی مبنی بر انجام فعالیت‌های هنری (نمایشگاه، فستیوال و …) و گواهی بیمه تامین اجتماعی و یا در صورت وجود مدرکی مشابه.
  • بازنشستگان: گواهی دریافت حقوق بازنشستگی.
  • دانش‌آموزان/دانشجویان و افرادیکه به سن قانونی نرسیده‌اند: گواهی موقت اجتماعی و یا گواهی شغلی والدین و درصورت وجود: گواهی اشتغال به تحصیل در مدرسه و یا کارت دانشجویی.
  • بیکاران: گواهی موقعیت اقتصادی-اجتماعی (مثلا گواهی ازدواج شناسنامه، شجره نامه ، اسناد ملکی).

2) مدارک مرتبط با هدف از سفر:

A) سفرهای توریستی

-مسیر سفر (مثلا تاییدیه‌ی رزرو برای سفرهای برنامه ریزی شده و یا بلیط‌ها).

-رزرو هتل یا سایر مدارک مربوط به اسکان برای کل دوره اقامت.

3) اتباع غیر ایرانی ساکن در ایران:

-مجوز اقامت در ایران که پس از اتمام ویزای درخواستی هنوز حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.

4) افراد زیر سن قانونی:

-رضایت‌نامه دارنده حق حضانت و یا قیم ،درصورتی‌که خردسال به تنهایی و یا به همراه یکی از والدین سفر کند

-درصورتی‌که کودکان محصل، خارج از زمان تعطیلات مدارس ایران سفر کنند، باید موافقت و اجازه کتبی مدرسه ارائه شود.

5) مدارکی که برخی مقامات یا فراد خاص می‌بایست ارائه نمایند:

-اعضای کابینه دولت، مجلس یا دیگر نهادهای حکومتی: یادداشت رسمی، حکم خدمت یا گواهی کار و یا مدرک رسمی دیگر.

-کارمندان سفارت، کنسولگری و یا نمایندگی سازمان ملل یا کمیته سازمان ملل یا کمیته‌های رسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا: حکم خدمت و یا گواهی کار از طرف کارفرما .

-دفتر اسناد رسمی: حکم انتصاب یا گواهی کار.

-اعضای اتحادیه‌ها و کانون‌های تخصصی (پزشکان، جراحان، دندان‌پزشکان، داروسازان، وکلای حقوقی، معماران و اعضای خانواده آنها): گواهی اتحادیه تخصصی.

-قضات:حکم انتصاب یا گواهی کاراز طرف وزارت دادگستری.

-کارمندان رده‌بالای دولتی: یادداشت رسمی یا حکم انتصاب نهاد مربوطه.

-پرسنل دانشگاهی(پرسنل علمی، اساتید، مدرسان، مدیران، روسای دانشکده‌ها، روسای دانشگاه‌ها): حکم انتصاب یا گواهی کار از طرف دانشگاه.

-پرسنل ارتش، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای نظامی: یادداشت رسمی، حکم انتصاب و یا گواهی کار از طرف اداره مسئول.

-روزنامه نگاران: کارت خبرنگاری، گواهی کار در انتشارات و یا در رسانه مربوطه.

-ورزشکاران: گواهی از فدراسیون ورزشی ایران با اعلام تاریخ عضویت و رده ورزشی(مثلاً حرفه‌ای/آماتور) و یا مدرکی مبنی بر شرکت در مسابقات رسمی ملی و یا بین‌المللی.در مورد اعضای تیم ملی : تاییدیه کمیته ملی المپیک.

مدارک مورد نیاز ویزای آلمان (ویزای تجاری)

مداراک لازم ویزای تجاری آلمان برای همه افراد، مشابه موارد بالا است به جز بند b که جایگزین بند a در قسمت مدارک مرتبط با هدف از سفر می‌شود:

مدارک مرتبط با هدف از سفر:

B) سفرهای تجاری

-دعوت نامه شرکت مقصد که عضو شنگن می‌باشد به شکلی که در آن علت سفر و تاریخ (تاریخ‌های آن) ذکر شده باشد و مدارک مربوط به ارتباطات تجاری (قراردادها، صورت حساب‌ها، مکاتبات، گواهی‌های واردات و غیره).

نکات ویزای آلمان

  1. وقت سفارت اعلام شده از جانب شرکت قصران گشت غیر قابل تغییر می باشد.
  2. برای متقاضیان بالای 12 سال انگشت نگاری لازم است.
  3. مسافرینی که در 24 ماه اخیر ویزا شینگن دریافت نموده اند، پروانه ایشان بدون انگشت نگاری و به صورت غیر حضوری پذیرفته می شوند (به جز شینگن صادره از سفارت یونان).
  4. ارائه اصل تمامی مدارک مربوط به ویزای آلمان به شرکت قصران گشت الزامیست. تمام مدارک ارائه شده تا پایان سفر نزد شرکت قصران گشت باقی می‌ماند.
  5. درصورت صلاح‌دید جدید کارشناسان یا سفارت مربوطه، مسافر موظف به ارائه مدارک تکمیلی است.
  6. لزوم ارائه ضمانت نامه بانکی جهت بازگشت از سفر و مبلغ آن به ازای هر نفر پس از بررسی مدارک متقاضی به ایشان اعلام می‌گردد.
  7. با توجه به اینکه کلیه مدارک ارائه شده توسط شرکت مجری و سفارت مورد استعلام قرار می‌گیرد، توصیه می‌گردد، کلیه مدارک مستند و قابل استعلام باشند.

 

مراحل اخذ ویزای آلمان

مراحل اخذ ویزای آلمان به ترتیب است:

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • گرفتن وقت سفارت و ویزامتریک
  • جمع آوری مدارک
  • شرکت برای مصاحبه در روز تعیین شده
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

اگر قصد دریافت ویزای شینگن و یا ویزای آلمان را دارید با کارشناسان مجرب ما در تماس باشید.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پناهندگی المان با ویزای ایتالیا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:19 | بازدید : 106 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

همین حالا اگر از فردی بپرسید که علاقه دارد به کدام کشور اروپایی مهاجرت کند، آلمان اولین کشوری است که در بین گزینه های خود، آن را بیان می کند. کشور آلمان، یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای پیشرفت ایرانیان بوده و سالانه نیز تعداد زیادی از مهاجران را پذیرا است. با تمامی این تفاسیر اما این کشور یکی از سخت ترین کشورهای اروپایی برای اخذ ویزا نیز می باشد به همین دلیل است که بسیاری از مهجران از تور اروپا اقدام می کنند.

به همین خاطر، بسیاری از افراد روش پناهندگی را برای اقامت در آلمان انتخاب می کنند. ما در این مطلب اما قصد داریم روش اخذ پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا را به شما معرفی کنیم. این که آیا این روش شدنی است یا خیر و نحوه اقدام آن چگونه است را به طور کامل در این مطلب از سایت آیشم به شما عزیزان ارائه می دهیم. همراه ما باشید.

اصلاچرا با ویزای ایتالیا به آلمان پناهنده شویم؟

 

سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می آید، دقیقا این است که چرا باید از ایتالیا اقدام کنیم؟ چرا به شکل مستقیم از ایران به کشور آلمان پناهنده نشویم؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید به شرایط سیاسی توجه کنیم. دولت آلمان در حوزه پذیرش پناهندگان کمی سخت گیره بوده و در حوزه کشورهای خاورمیانه نیز بیش از سایر کشورها دقت و تمرکز داشته تا بتواند افرادی را به خاک خود راه دهد که از پیشینه مناسبی برخوردار باشند.

زمانی که شما از کشوری اروپایی اقدام به پناهنگی کشور آلمان کنید، برای دولت آلمان به عنوان فردی معرفی می شوید که دارای سابقه توریستی مناسبی بوده و همین موضوع باعث شده تا کشور ایتالیا که مانند آلمان عضو شینگن است، به شما اجازه دهد تا وارد خاک آن شوید. اغلب خانواده ها برای تعطیلات برای سفر با تور ایتالیا ویزا این کشو اروپایی را دریافت و برای پناهندگی اقدام می کنند. این گونه، شما دیگر به چشم دولت آلمان فردی ناشناس نیستید، پس امتیاز شما برای اخذ پناهندگی در آلمان بسیار بالا خواهد رفت.

 

امکان پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا وجود دارد؟

 

امکان پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا وجود دارد، در صورتی که شما بتوانید از راهی صحیح و کاملا مطابق قانون وارد این کشور شوید. همان طور که می دانید، برای حضور در کشور ایتالیا نیاز به ویزای شینگن دارید. ویزای شینگن، حکم ورود شما به تمامی کشورهای عضو شینگن است که آلمان نیز در این بین به چشم می خورد.

شما می توانید با ویزای شینگن خود وارد کشور آلمان شده و سپس درخواست پناهندگی خود را به دولت آلمان ارائه دهید. در واقع شما زمانی که قصد دارید به کشور آلمان وارد شوید و قبل از آن نیز در ایتالیا بوده اید، باعث می شود تا مشکلاتی نظیر اثبات این که قرار است در کشور آلمان بمانید یا خیر، یا مواردی مانند ارائه پیرینت حساب و غیره که به هنگام اخذ ویزای توریستی مختص آلمان باید جمع آوری کنید، را با خود به همراه نداشته باشید که خود به نوعی مزیت محسوب می شود.

مراحل دریافت پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا چگونه است؟

مراحل دریافت پناهندگی المان با ویزای ایتالیا به سه بخش قبل سفر، بعد از رسیدن به ایتالیا و پس از ترک ایتالیا تقسیم خواهد شد. در این بخش ما مراحل اقدام دریافت پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا را به شکل قدم به قدم به شما شرح می دهیم.

 

بخش اول : آمادگی و جمع آوری مدارک لازم برای سفر به ایتالیا

 

الان شما در ایران هستید و باید به شکلی تمام و کمال به جمع آوری مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن و سفر ایتالیا بپردازید. شما می بایست به اخذ ویزای شینگن توریستی پرداخته تا بتوانید به کمک آن با تور آلمان به تمامی کشورهای عضو شینگن مانند آلمان سفر کنید. اگر فردی را دارید که برای شما از ایتالیا دعوتنامه ارسال کند، این موضوع خود دارای امتیاز بسیار بالایی است.

بخش دوم : ورود به خاک ایتالیا

زمانی که وارد خاک ایتالیا شدید، ابتدا باید محل اقامت خود را تعیین کنید. در نظر داشته باشید که روند پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا ممکن است چند روز به طول بی انجامد، پس قبل از رسیدن به خاک ایتالیا به فکر محل اقامت خود باشید.

حال نیاز است که روند دریافت پناهندگی آلمان خود را انجام دهید. برای این که این کار دقیق تر و قانونی پیش رود، بهتر است به کنسولگری آلمان ایمیل زده یا با آن تماسی را برقرار کنید (در صورت وجود) و به آن ها توضیح دهید که قرار است در چه روزی وارد خاک آلمان شده و درخواست پناهندگی خود را ارائه دهید.

پس از این که تمامی این موارد را طی کردید، بلیط هواپیما یا قطار خود را خریداری کنید و به کشور آلمان بروید.

 

بخش سوم : ورود به خاک آلمان و درخواست پناهندگی

 

شما می بایست بلافاصله پس از این که به کشور آلمان وارد شدید، درخواست پناهندگی خود را ارسال کنید. حال چرا می گوییم بلافاصله؟ چون از زمانی که شما وارد خاک آلمان می شوید به عنوان یک توریست معرفی شده و ویزای شما نیز بر این اساس به دولت آلمان معرفی می شود.

هر کاری که شما در جهت پناهندگی، بدون اطلاع به دولت آلمان انجام دهید، به نوعی نقض قانون بوده و خلاف ویزای شما است که حتی می تواند منجر به اخراج شما از این کشور شود! پس از این که درخواست پناهندگی خود را به دولت آلمان ارسال کردید و از سوی آنها مهر تایید را دریافت کردید، شما رسما به عنوان یک پناهنده در کشور آلمان اقامت پیدا می کنید.

 

نکات مهم در رابطه با دریافت پناهندگی المان با ویزای ایتالیا

پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا شدنی است، اما باید برخی نکات را نیز مد نظر خود قرار دهید تا به این نتیجه برسید که آیا این کار ارزش انجام دادن را دارد یا خیر.

 

  • شرایط زندگی افرادی که از طریق پناهندگی به کشور آلمان وارد می شوند، با دیگر افرادی که از طریق ویزای کاری یا ویزای آلمان به کشور آلمان می رسند، متفاوت است. اگر صبر و تحمل پایینی دارید، به طبع این روش به شما توصیه نمی شود.
  • راهی که شما انتخاب کرده اید، فراز و نشیب های بسیاری را با خود به همراه دارد؛ پس ابتدا عزم خود را جزم کرده و سپاس مراحل قانونی را دنبال کنید.
  • ممکن است نیاز باشد تا مدت زمانی را در کمپ های پناهندگی زندگی کنید؛ پس سعی کنید بیشتر اقلام مورد نیاز و اساسی را با خود به همراه داشته باشید.

 

بهتر است از تجربه افرادی که از طریق روش پناهندگی وارد کشور آلمان شده اند نیز استفاده کنید تا بهتر با این روش و اتفاقاتی که قرار است برای شما بیوفتد، آشنا شوید. با تمامی این تفاسیر اما به جرات می توانیم بگوییم که پناهندگی در آلمان با ویزای ایتالیا یکی از بهترین روش دریافت پناهندگی این کشور، نسبت به سایر روش های دیگر است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سفارت کانادا در تهران
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:17 | بازدید : 81 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

امروزه اولین کشوری که در لیست مهاجرت افراد، به خصوص ایرانیان وجود دارد کشور کانادا می باشد. کشور کانادا هر ساله تعداد زیادی مهاجر از سراسر دنیا به خود جذب می کند. همچنین، به دلیل محبوبیت اخذ بورسیه تحصیلی کانادا و شرایط زندگی با کیفیت در آن از قبیل مناسب بودن میزان هزینه های مربوط به مسکن، خوراک و پوشاک، کشور کانادا جزو اولویت های لیست هر گردشگر و مهاجری محسوب می شود.

برای مهاجرت به کشور کانادا اولین اقدام پیدا کردن سفارت این کشور در شهر محل زندگی فرد می باشد. از این رو در این مقاله به ارائه آدرس سفارت کانادا در شهرهایی مانند تهران، استانبول و دبی پرداخته شده و سپس نحوه دریافت نوبت از سایت سفارت کانادا، شماره تماس و ایمیل آن به طور کامل بررسی شده است.

 

سفارت کانادا در تهران

کانادا یکی از کشورهایی است که در ایران سفارت مربوط به خود را داشته و این سفارت به دلیل اینکه تهران پایتخت سیاسی ایران محسوب می شود، در این شهر تاسیس گشته است. یکی از وظایف مهم اعضای سفارت کانادا، رسیدگی به اوضاع زندگی و مشکلاتی است که افراد کانادایی ساکن ایران در کشور ایران دارند. به همین دلیل می توان گفت که سفارت کانادا نه تنها باید به اوضاع افرادی رسیدگی کند که قصد خروج از ایران به سمت کانادا را دارند، بلکه برعکس این موضوع نیز باید در رسیدگی کارهای اعضای سفارت نیز قرار گیرد.

در حالت کلی در گذشته ایرانیانی که قصد مهاجرت به کانادا را داشتند بایستی قبل از هر کاری پس از کسب اطلاعات از نحوه دریافت نوبت به سفارت کانادا به آدرس سفارت کانادا در تهران مراجعه می کردند و با توجه به نوع مهاجرت و دیگر شرایط خاص نظیر تولد، مهاجرت از طریق ازدواج، تحصیلی و ... جهت تکمیل مدارک خود به سفارت کانادا در ایران در خیابان مطهری، خیابان شهید سرافراز پلاک 57 مراجعه می کردند.

اما به دلیل قطع شدن روابط دیپلماتیک ایران و کانادا کلیه اقدامات مربوط به سفارت ایران به دفتری در آنکارا ترکیه انتقال یافته است و ایرانیان بایستی برای وقت گرفتن از سفارت کانادا در یکی از شهرهای آنکارا، استانبول و یا دبی از طریق سایت سفارت کانادا به نشانی www.canadainternational.gc.ca یا از طریق تماس با شماره تماس (98-21) 8152-0000 نوبت بگیرند.

آدرس سفارت کانادا در استانبول

با توجه به اینکه کشور ترکیه یکی از کشورهای نزدیک به ایران می باشد و هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان برای سفر و انجام امور کاری به آن سفر می کنند، ایرانیان می توانند برای گرفتن نوبت در خصوص اقامت در کانادا و مواردی از این قبیل به سفارت خانه کانادا در کشور ترکیه نیز بروند. نزدیکی کشور ترکیه سهولت پرواز به این کشور را برای ایرانیان پدید آورده است همچنین ایرانیان می توانند در کنار انجام امور مربوط به ویزای خود، تجربه سفری کوتاه نیز داشته باشند.

سفارت خانه کانادا در برخی شهرهای ترکیه مانند استانبول و آنکارا وجود دارد، اما بیشتر افراد برای تعیین نوبت و رفت و آمد خود شهر استانبول را که پایتخت ترکیه می باشد انتخاب می کنند. برای نوبت گرفتن از سفارت کانادا ابتدا می بایست از نحوه دریافت نوبت اطلاعات کسب کرد و به صورت حضوری و یا آنلاین از طریق سایت دریافت نوبت کرد و سپس برای انجام اموراتی مانند انگشت نگاری، چک کردن مدارک و دیگر امور مربوط به اخذ ویزا و شرایط آن به صورت حضوری به سفارت کانادا رفت.

 

یکی از مزیت های مهم برای انجام کارهای مربوط به ویزای کانادا در شهر استانبول این است که خود کشور ترکیه نیازی به ویزا نداشته و از این جهت بسیاری از کارهای مهاجران ایرانی را راحت تر می کند. اگر مهاجری تنها به قصد انجام فعالیت های مربوط به سفارت کانادا به شهر استانبول سفر می کند پیشنهاد می شود در هتل هایی که نزدیک به این سفارت خانه می باشد مانند تکسیم اکسپرس هتل، ولید هتل، لمپا هتل و ... اسکان بگیرد. سفارت خانه کانادا در شهر استانبول هر روزه از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر فعالیت می کند و افراد می توانند با مراجعه به آدرس 209 BuyukdereCaddesi,TekfenTower,Levent 4, Istanbul ,34394 Turkey و یا شماس با شماره 0902123859700 نسبت به دریافت نوبت اقدام نمایند.

سفارت کانادا در دبی

یکی از کشورهایی که برای نوبت گرفتن از سفارت کانادا در میان مهاجرانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، محبوب است کشور امارات و شهر دبی می باشد. دبی به دلیل نزدیکی جغرافیایی خود با کشور ایران هر ساله بسیاری از مهاجرانی که قصد سفر به کانادا را دارند برای انجام امور مربوط به ویزا و انگشت نگاری به سفارت خانه کانادا که در این شهر وجود دارد جذب می کند.

بسیاری از مهاجرانی که تا به حال دبی را از نزدیک ندیده اند می توانند پس از نوبت گیری از سفارت کانادا در شهر دبی با یک تیر چند نشان زده و در کنار انجام امورات مربوط به سفارت و ویزا، از کشور امارات دیدن کرده و جاذبه های توریستی و تفریحی آن را تجربه کنند. برای گرفتن وقت از سفارت کانادا در دبی متقاضیان می توانند از هر دو طریق آنلاین از طریق سایت دریافت نوبت و یا حضوری اقدام کنند، اما از جایی که شرایط سفر و هزینه های کشور امارات به نسبت کشوری مانند ترکیه بسیار بیشتر است گزینه گرفتن نوبت حضوری به مهاجران پیشنهاد نمی شود مگر اینکه مهاجری در این کشور منزل دوست و اقوامی برای اسکان داشته باشند.

مهاجران پس از کسب اطلاع از نحوه دریافت نوبت و گرفتن نوبت بایستی مدتی صبر کنند تا نوبت آن ها تایید شده و تاریخ دقیقی به آن ها ارائه شود سپس می توانند با استفاده از تور های دبی و با سفر به دبی برای انگشت نگاری و انجام امورات مربوط به ویزا به آدرس سفارت خانه کانادا به نشانی Consulate General of Canada – 19th Floor Jumeirah Emirates Towers ( Business Tower) – Sheikh Zayed Road.Dubai, United Arab Emirates مراجعه و یا با شماره 0097142055881 تماس حاصل کنند.

بیشتر بخوانید:ویزای تحصیلی کانادا

 

سایت سفارت کانادا

بی شک یکی از مهم ترین بخش های ثبت نام و گرفتن نوبت برای اخذ ویزای هر کشوری اطلاع از نحوه دریافت نوبت به صورت حضوری و یا آنلاین می باشد از جایی که امروزه بسیاری از کارهای مردم از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام می شود بدیهی است که برای گرفتن نوبت سفارت نیز مردم به صورت آنلاین و از طریق سایت دریافت نوبت می کنند. به همین منظور افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند بایستی در مرحله به سایت سفارت کانادا رفته و نوبت خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند. همچنین در بخش هایی از سایت سفارت کانادا مدارک کلی مورد نیاز، شماره تماس های مربوطه و ... به چشم می خورد. در این خصوص در قسمت زیر به لینک سایت سفارت کانادا پرداخته شده است.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
پاسپورت دومینیکا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:13 | بازدید : 80 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

پاسپورت دومینیکا و اخذ اقامت دائم

پاسپورت دومینیکا و درخواست اخذ ملیت و پاسپورت کشور دوم طی سال های اخیر برای ایرانیان افزایش داشته است. گرفتن تابعیت کشوری که اعتبار پاسپورت بالایی دارد برای ایرانیان که مایل به روابط بین الملل گسترده، ورود به حوزه ها و عرصه های معتبر خارجی و دنبال فرصت های جهانی برای پیشرفت و ارتقا سطح زندگی خود و خانواده خود در تمام زمینه های تحصیلی، سرمایه گذاری و رفاهی زندگی هستند بهترین گزینه است.

شما با دریافت تابعیت و اقامت دومینیکا یکبار برای همیشه پاسپورت یک کشور مشترک المنافع با ارزش بالا را دریافت خواهید کرد و بدون نیاز به شرط حضور و داشتن مدرک زبان انگلیسی و دیگر شرایط دشواری که برای دریافت پاسپورت کشورهای دیگر وجود دارد، بصورت مادام العمر از مزایای بسیار آن بهره خواهید برد.

همینطور شما با دریافت تابعیت دومینیکا به نوعی راه فرزندان و نسل های آینده را برای تحصیل در بهترین کشورهای اروپا و همینطور داشتن پاسپورت دوم کشوری قدرتمند مانند دومینیکا تسهیل خواهید نمود.

کشور دومینیکا جزء کشورهای مشترک المنافع با انگلستان بوده و به همین جهت از حمایت انگلستان برخوردار می باشد و روز به روز بر ارزش و اعتبار پاسپورت آن افزوده می شود.با توجه به مناسبات سیاسی آرام و بدور از تنش دومینیکا با سایر کشورهای دنیا هر ساله شاهد بهبود ارزش پاسپورت این کشور هستیم.

 

شرایط اخذ پاسپورت دومینیکا و اعتبار پاسپورت دومینیکا

کشور دومینیکا جزیره ای واقع در دریای کارائیب با جمعیت حدود ۷۲۰۰۰ نفر و رتبه سی و چهارمین پاسپورت قدرتمند جهان در سال ۲۰۲۱ به آن اعطا شده است.

با داشتن پاسپورت دومینیکا امکان سفر به بیش از ۱۴۰ کشور که مقصد محبوب گردشگران در سراسر جهان است را بدون ویزا خواهید داشت بطور مثال سفر به انگلستان، کشورهای اروپایی عضو شینگن و بسیاری از مقاصد محبوب ایرانیان با پاسپورت دومینیکا بدون ویزا امکان پذیر است.

همچنین میتوان با در دست داشتن پاسپورت دومینیکا به راحتی برای ویزای توریستی، بیزینسی و تحصیلی امریکا یا کانادا اقدام کنید و با توجه به دو ملیتی بودن نیازی به ارائه مدارک گسترده، صرف زمان طولانی برای دریافت پاسخ از سمت سفارت خانه ها و احتمال پایین دریافت ویزا را نخواهید داشت و به راحتی میتوانید روادید ده ساله مولتی امریکا یا کانادا را در پاسپورت دومینیکای خود داشته باشید.

هزینه پاسپورت دومینیکا

با صرف هزینه ای معقول در مدت زمانی کوتاه دریافت پاسپورت دومینیکا انجام می پذیرد. اخذ پاسپورت دومینیکا با توجه به زمان و هزینه در قیاس با سایر کشورهای اروپایی یا امریکایی که شخص یا با سرمایه گذاری های هنگفت یا ثبت شرکت که نیازمند دانش و تسلط کافی به بازارها و قوانین مالیاتی کشور دوم است و همچنین اثبات سود دهی تجارتش برای کشور مقصد و پس از سالیان متمادی و شرط اقامت چندین ساله در کشور مورد نظر امکان پذیر است قابل مقایسه نبوده و متقاضی در مدت زمان چهار ماه و بدون مدارک خاص و پیچیده تابعیت و پاسپورت خود را دریافت می نماید.

همچنین داشتن مدرک تحصیلی یا دانش زبان و الزام زندگی و سکونت ۵ ساله یا بیشترکه در بسیاری از کشورها جهت اخذ تابعیت ضروری است ، برای داشتن پاسپورت دومینیکا لازم نبوده و به هیچ کدام ز این موارد نیازی نیست و فقط در ۱۲۰ روز میتوانید با صرف هزینه پاسپورت و شهروندی کشور دومینیکا را داشته باشید و حتی نیازی به اخذ اقامت اولیه یا حضور شما در دومینیکا نیست.

به راحتی با تماس با مشاورین شرکت در عرض ۱۲۰ روز پاسپورت دومینیکای خود را دست بگیرید و با خیالی راحت به هر مقصدی که میخواهید سفر کنید.

دومینیکا همچنین کشوری آرام و مقصدی مطمئن برای استراحت و آسودگی بدور از هیاهوی زندگی های امروز می باشد و هم چنین کشور دومینیکا مقصدی مناسب جهت سرمایه گذاری با رشد اقتصادی بالا و پذیرای بیزینس های جدید و استارت اپ ها می باشد.

کشور دومینیکا تمام ویژگی های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و اب وهوایی و اقلیمی مناسب که مدنظر ایرانیان است را دارا میباشید و یکی از بهترین روشهای سرمایه گذاری و اخذ تابعیت دوم برای اینده مطمئن خانواده و عزیزان شما خواهد بود تا از امکانات و فرصت های تحصیلی و شغلی و بین المللی استفاده کنند.مجموعه دومینیکا پارادایس در مسیر اخذ تابعیت و پاسپورت کشور دومینیکا با سابقه درخشان تسهیل گر و همراه شما خواهد بود.

 

اعتبار پاسپورت دومینیکا چند ساله است ؟

پاسپورت دومینیکا برای بزرگسالان با اعتبار زمانی ۱۰ ساله صادر میشود ولی این مدت برای افراد زیر ۱۶ سال متفاوت می‌باشد و اعتبار آن ۵ سال میباشد. در سال اخیر پاسپورت های بایومتریک جایگزین پاسپورت های قدیمی شده اند و تمامی شهروندان ملزم به انجام این کار هستند.

شما می‌توانید برای تمدید پاسپورت دومینیکا و یا تعویض آن با پاسپورت بایومتریک از طریق دومینیکا پارادایس اقدام نمایید و با کمترین هزینه ممکن و کوتاه ترین زمان، پاسپورت های جدید خود را دریافت نمایید.

روش‌های اخذ پاسپورت دومینیکا و شرایط خرید ملک در دومینیکا

کشور دومینیکا از متقاضیان دعوت می کند تا با سرمایه گذاری در این کشور باعث رونق اقتصادی و بوجود امدن موقعیت های شغلی و تجاری برای شهروندان این کشور شوند.

بنابراین دولت دومینیکا تضمین ارائه شرایط قانونی با پشتیبانی کامل برای ترغیب سرمایه گذاران و دسترسی به این اهداف را ارائه می دهد.

برای بدست اوردن تابعیت دوم از کشور دومینیکا ۲ روش پیش روی شماست.سرمایه گذاران نسبت به بودجه و سرمایه خود یکی از این ۲ روش را برگزینند:

۱. پرداخت غیر قابل برگشت به کشور دومینیکا

۲. سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مورد تایید کشور دومینیکا

در کنار مبالغ اصلی که به دولت یا کشور دومینیکا و یا سرمایه گذاری از طریق شرکت های ثالث انجام می شود, هزینه هایی دیگر شامل: بررسی پرونده، هزینه ثبت شهروندی، هزینه صدور پاسپورت و شناسنامه و همچنین بررسی امنیتی نیز وجود دارد.

نحوه اقدام یک خانواده از طریق یک نفر انجام می گیرد و مابقی افراد زیر مجموعه پرونده نفر اصلی محسوب می شوند.

بطور مثال در یک خانواده ۴ نفره، پدر نفر اصلی، همسر و فرزندان زیر مجموعه پدر یا در اصل نفر اصلی قرار می گیرند.

نحوه پرداخت بدون بازگشت به صندوق اقتصادی برای دریافت پاسپورت دومینیکا

صندوق تنوع اقتصادی (EDF) از طرح های دولتی و غیر دولتی در دومینیکا حمایت می‌کند. پروژه‌هایی که مربوط به صنایعی مانند آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، ورزش و گردشگری را در بر می گیرند. در این روش، هزینه پرداختی به شخص برگردانده نمی‌شود.

برای دریافت شهروندی کشور دومینیکا برای نفر اصلی (فارغ از این‌که شخص مجرد باشد و یا با خانواده قصد اقدام داشته باشد) باید ۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا کمک بلاعوض به دولت دومینیکا پرداخت شود.

اگر شخص مدنظر داشته باشد برای افراد دیگری هم اقدام کند و متقاضی اخذ شهروندی دومینیکا باشد، مبلغ پرداختی اضافه خواهد شد.

روش سرمایه‌گذاری در طرح های مورد تایید دولت برای اخذ پاسپورت دومینیکا

پروژه های عمرانی یکی دیگر از گزینه‌های سرمایه‌گذاری برای متقاضیان Dominica CBI Unit در این کشور است. پروژه‌ها عمرانی که مورد تأیید دولت است شامل هتل‌ها، اسپاها و ویلاها می‌شوند. در این روش شخص باید به ارزش حداقل ۲۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا در یکی از این پروژه ها سرمایه‌گذاری کند. علاوه بر این، این سرمایه‌گذاری به مدت حداقل ۵ سال غیر قابل دسترس بوده تا اخذ شهروندی را تضمین کند.

تعریف افراد وابسته در برنامه سرمایه‌ گذاری دومینیکا

در ادامه صحبت های قبل تاکید میکنیم که یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت تابعیت دومینیکا امکان اخذ تابعیت برای افراد وابسته است. افراد وابسته‌ای که قابلیت اضافه شدن به پرونده نفر اصلی را دارند و به عنوان زیر مجموعه نفر اصلی محسوب شوند, به شرح زیر است:

همسر متقاضی اصلی

اولاد ۳۰ ساله متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی که از نظر اقتصادی به متقاضی اصلی کاملاً وابسته هستند.

اولاد متقاضی اصلی یا همسر متقاضی اصلی که بالای ۱۶ سال و دارای مشکل فیزیکی و یا ذهنی هستند.

والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ متقاضی یا همسر متقاضی.

نکته حائز اهمیت این است که این تابعیت قابلیت انتقال به نسلهای بعدی شما را نیز شامل می شود.

اولاد هایی که بعد از اخذ تابعیت شما متولد یا به سرپرستی شما گرفته می شونده کافیست که هزینه های مربوطه را پرداخت تا منجر به دریافت پاسپورت و شناسنامه دومینیکایی شوند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:12 | بازدید : 75 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

کشور ایتالیا به عنوان کشوری با موقعیت جغرافیایی عالی، دانشگاه‌های سرشناس و البته مقرون به صرفه بودن در هزینه ها، از دیرباز تا کنون به عنوان یکی از کشورهای مقصدی برای دانشجویان و متقاضیان ویزای تحصیلی در نظر گرفته می‌شود.

ویزای تحصیلی ایتالیا چیست؟

ایتالیا امروزه به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشور‌های مقصدی بین دانشجویان می‌باشد. برای ورود و ثبت نام در دانشگاه‌های ایتالیا، متقاضیان می بایست ابتدا ویزای تحصیلی این کشور را دریافت نمایند.

در صورتی که هدف از سفر به کشور ایتالیا تحصیلی باشد و متقاضی قصد ادامه‌ی تحصیل در این کشور را داشته باشد، به او ویزای تحصیلی تعلق میگیرد.

 

انواع ویزای تحصیلی ایتالیا

در صورتی که افراد قصد تحصیل در مدارس، دانشگاه و مراکز آموزشی در ایتالیا را داشته باشند، می توانند از یکی از روش های زیر ویزای تحصیلی ایتالیا را کسب نمایند:

  • ویزای دانش آموزی ایتالیا که برای افرادی که زیر 18 سال دارند و قصد تحصیل در مدارس ایتالیا را دارند، طرح شده است.
  • ویزای دانشجویی ایتالیا که شامل ویزای تحصیلی در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

ویزای تحصیلی ایتالیا در مقطع دانشگاه

تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا را دارند، می‌توانند با اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا، وارد دانشگاه‌های این کشور بشوند. وجود دانشگاه‌های قدیمی و برجسته در این کشور، سبب جذب دانشجویان خارجی تبار به این کشور شده است. همچنین پس از دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا، فرد متقاضی قادر است به تمامی کشور‌های حوزه شنگن سفر کند.

مقطع کارشناسی

برای ورود به دانشگاه‌های ایتالیا در مقطع کارشناسی، شما میبایست نمره قابل قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مقصدی کسب نمایید. اغلب دانشگاه‌های این کشور برای ورود دانشجویان، آزمون و مصاحبه‌هایی برگزار می نماید که کسب نمره قبولی در این آزمون ها، به روند اخذ ویزای تحصیلی شما کمک کرده و تاثیر گذار می باشد. تدریس در این مقطع به زبان انگلیسی و ایتالیایی انجام می‌شود، اما اولویت با زبان ایتالیایی بوده و بهتر است دانشجویان قادر به درک این زبان باشند.

مقطع کارشناسی ارشد

اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و ادامه تحصیل در این مقطع بسیار محبوب می باشد. تحصیل در این دوره معمولا 2 سال طول می کشد و به زبان انگلیسی و ایتالیایی تدریس می شود. اما باید توجه داشته باشید هزینه تحصیل به زبان انگلیسی 4 تا 20 هزار یورو محاسبه شده است. متقاضیان تا سن 29 تا 30 سال واجد شرایط دریافت این ویزا می باشند.

مقطع دکتری

یکی از شروط مهم دریافت ویزای تحصیلی در این مقطع، داشتن رزومه مناسب و معرفی نامه از طرف اساتید دانشگاهی می باشد. تحصیل در این مقطع 3 الی 4 سال طول کشیده و نیاز به آیلتس 7 دارد.

ویزای دانش آموزی ایتالیا در مقطع مدرسه

متقاضیان کسب ویزای تحصیلی مدارس ایتالیا، به علت نرسیدن به سن قانونی دانش آموزان، نیازمند قیم می باشند؛ اما در بعضی از مدارس ایتالیایی که شبانه روزی می باشند، مدارس مسئولیت دانش آموزان را به عهده گرفته و نیازی به قیم برای این افراد نیست.

نحوه درخواست و مراحل اخذ ویزای ایتالیا

متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا در صورت دریافت دعوت نامه از سوی مدارس، دانشگاه و یا موسسه مورد نظر در این کشور، می‌توانند برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام نمایند. متقاضی می‌بایست پس از جمع آوری مدارک مربوط به ویزای تحصیلی، آن را به دست دارالترجمه بسپارد. پس از تحویل مدارک ترجمه شده به سفارت، باید در انتظار صدور و یاعدم صدور ویزا بماند.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

در صورتی که واجد همه شرایط اخذ ویزا تحصیلی یعنی توانایی مالی، عدم سابقه کیفری، داشتن گذرنامه معتبر و نامه پذیرش از دانشگاه می باشید، می توانید به کنسولگری این کشور درخواست ویزای تحصیلی را بدهید. توجه داشته باشید به علت طولانی بودن این پروسه بهتر است که چند ماه قبل از شروع ترم جدید دانشگاه، کارهای پذیرش خود را انجام دهید تا در زمان بندی های شما اختلالی به وجود نیاید.

 

شرایط سنی ویزای تحصیلی ایتالیا

در هیچ کدام از مقطع های تحصیلی دانشگاه یا مراکز آموزشی ایتالیا محدودیت سنی وجود ندارد؛ اما اگر سن متقاضیان در هر دوره بیشتر از سن نرمال افراد باشد، احتمال ریجکت شدن متقاضیان افزایش می یابد؛ مگر اینکه افراد علت موجهی برای گپ تحصیلی خود داشته باشند.

شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا برای افراد متأهل

اگر فرد متقاضی ویزای دانشجویی ایتالیا متاهل باشد، می تواند با اخذ ویزای همراه ایتالیا، همسر و یا فرزند خود را وارد خاک ایتالیا نماید. اگر دانشجو تمکن مالی نداشته باشد، ویزایی به او تعلق نخواهد گرفت.مدارک قابل ارائه برای اخذ این ویزا به ترتیب زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای ایتالیا
  • تمکن مالی برای پرداخت هزینه ها
  • پاسپورت شخص متقاضی با حداقل 16 ماه اعتبار
  • اسناد اداری مانند سند ازدواج
  • دو قطعه عکس رنگی جدید
  • کپی مجوز اقامت فرد دعوت کننده

شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا بدون مصاحبه

اگر متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا واجد شرایط زیر باشند، نیازی به مصاحبه حضوری با سفارت ایتالیا را ندارند:

  • در صورت داشتن یکی از مدارک مهارت زبان ایتالیایی C1 و یا C2،
  • دانشجویانی که دیپلم زبان و فرهنگ ایتالیایی از دانشگاه های پروجا و یا سیه نا را دریافت نموده باشند،
  • متقاضیانی که مدرک دیپلم آموزشی درجه دوم 4 یا 5 ساله از سوی مدارس خصوصی و یا دولتی ایتالیا را کسب کرده باشند.

ویزای همراه تحصیلی ایتالیا

ویزای همراه ایتالیا این امکان را به دانشجویان می دهد که در صورت تاهل، همسر و فرزندان خود را وارد این کشور نمایند. در صورتی که فرد متقاضی زیر 18 سال باشد، یکی از والدین او می تواند اقدام به دریافت این ویزا نماید.شرط اصلی اخذ ویزای همراه، قدرت مالی و تمکن مالی دانشجو متقاضی می باشد.

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی ایتالیا می تواند با توجه به مقطع تحصیلی شما متغییر باشد اما مدارکی که بین آنها مشترک است شامل موارد زیر می شود:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • مدارک تحصیلی و ریز نمرات به زبان ایتالیایی
  • ترجمه مدارک و شناسنامه
  • یک نسخه کپی از مدارک ترجمه شده
  • پنج قطعه عکس 3*4 پشت نویسی شده به انگلیسی
  • دو نسخه کپی از صفحه اول پاسپورت
  • ارائه مدرک آزمون زبان شما
  • رزومه شخصی
  • بیمه مسافرتی
  • تمکن مالی

 

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی ایتالیا

برخلاف تصور دانشجویان مبنا بر اینکه با انجام کار پاره وقت می توانند همه ی هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند، اما درآمد حاصل از کار پاره وقت فقط می تواند بخشی از کمک هزینه تحصیلی شود، پس به یک پشتوانه مالی برای تمکین هزینه های تحصیل و زندگی خود در ایتالیا نیاز می باشد.

مدرک زبان ویزای تحصیلی ایتالیا

امکان تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی در برخی دانشگاه ها و برخی رشته ها وجود دارد. جهت تکمیل مدارک خواسته شده از سوی سفارت، نیاز به ارائه مدرک زبان قابل قبول یعنی مدرک آزمون تافل (TOEFL) و یا آزمون آیلتس (IELTS) را دارید.

برای دریافت ویزای دانشجویی ایتالیا می بایست نمره 6 تا 7 در آزمون آیلتس و حداقل نمره 70 تا 80 در آزمون تافل را کسب نمایید.

ویزای تحصیلی ایتالیا با مدرک زبان ایتالیایی

برای اخذ ویزای دانشجویی، می بایست به زبان ایتالیایی مسلط باشید و مدرک قابل قبول دانشگاه های ایتالیا یعنی B2 را داشته باشید. لازم به ذکر است اکثر رشته های در حال تدریس در ایتالیا، مخصوصا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، به زبان ایتالیایی ارائه می شوند.

 

مصاحبه سفارت ایتالیا تحصیلی

گام نهایی در دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا مصاحبه با سفارت است. مصاحبه سفارت ایتالیا برای اطمینان از صداقت متقاضی مبنا بر دلیل سفر وی می باشد. بهتر است برای دریافت ویزای تحصیلی و مصاحبه دانشجویی سفارت حداقل 3 ماه قبل اقدام نمایید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

  • وجود دانشگاه های برتر دنیا در رشته های هنر و مهندسی و ....
  • هزینه ارزان تحصیل و وجود بورسیه های متعدد برای دانشجویان
  • اشتغال به هنگام تحصیل و ورود بورسیه های متعدد برای دانشجویان
  • امکان سفر به تمام کشورهای حوزه شینگن با اخذ ویزای تحصیلی
  • وجود مناطق گردشگری و توریستی در همه ی شهرهای ایتالیا
  • بازار کار مناسب برای دانشجویان در تمامی رشته های تحصیلی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های این کشور
  • ارائه خوابگاه های دانشجویی برای متقاضیان آن
  • برخورداری از غذاهای لذیذ و متنوع ایتالیایی
  • آب و هوای خوب این کشور در مقایسه با بقیه کشورهای اروپایی

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سایت وقت سفارت ایتالیا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:11 | بازدید : 86 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

وقت سفارت ایتالیا به صورت فوری و vip + سایت وقت سفارت ایتالیا

 

احتمالا خودتان با مراجعه به سایت وقت دهی سفارت ایتالیا، متوجه شدید که وقت های سفارت خالی نیستند، ما می‌توانیم از طریق هوش مصنوعی، برای وقت سفارت از 1 تا 4 هفته اقدام کنیم. برای اطلاع از قیمت ها با شماره های پشتیبانی ما تماس بگیرید.

حتما مجوزها و نرخ خدمات ما را با شرکت هایی که مدعی دریافت وقت سفارت ایتالیا هستند مقایسه کنید. لینک > مجوزهای ما

هشدار مهم: از سپردن مدارک و اکانت خود به شرکتهایی که مجوز رسمی و قابل استعلام ندارند (فقط به دلیل نرخ پایین خدمات رزرو وقت سفارت ایتالیا) جدا خودداری کنید، هر گونه سو استفاده ای از مدارک و اکانت شما نزد سفارت ایتالیا از سوی شرکت های غیر مجاز ممکن است.

در صورتی که به هر دلیلی نمی توانید وقت سفارت ایتالیا بگیرید؛ با ما در تماس باشید و از خدمات ویزا 724 برای وقت سفارت فوری و ثبت درخواست ویزای ایتالیا استفاده کنید.

نکته 1: وقت سفارت ایتالیا، در ویزا 724 از طریق هوش مصنوعی انجام می شود

نکته 2: شانس موفقیت دریافت وقت سفارت ایتالیا، در ویزا724 به صورت هفتگی، 90% است

 

مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت ایتالیا


تهیه فرم های مربوطه و تکمیل آنها با زبان انگلیسی
پاسپورتی با اعتبار حداقل 6 ماهه
ترجمه و اصل مدارک
دو قطعه عکس 4*3
پرداختی سفارت ایتالیا

 

جدیدترین اطلاعیه سفارت ایتالیا

به منظور بهبود رزرو وقت سفارت ایتالیا برای متقاضیان ویزای توریستی، سفارت ایتالیا طی اطلاعیه ای اعلام نموده است که از تاریخ 4/3/2023 علاوه بر روش ها و مسیرهای قبلی، رزرو وقت از طریق "ایمیل" نیز فعال شده است که این کانال مستقیما توسط سفارت اداره خواهد شد. در ضمن، کانال های قبلی که توسط آژانس برون سپاری وابسته به این سفارت، یعنی CKGS اداره می شد، همچنان فعال خواهد بود.

 

سیستم رزرو وقت سفارت ایتالیا برای ویزای توریستی از طریق ایمیل

تمامی متقاضیان ویزای ایتالیا می توانند برای رزرو وقت سفارت ایتالیا از طریق آدرس ایمیل TEHERAN.APPLICATIONS@ESTERI.IT اقدام نمایند. به همین منظور می بایست ایمیلی حاوی نام، نام خانوادگی، شماره تلفن و شماره پاسپورت به آدرس فوق ارسال نمایند. درخواست های ارسال شده، به ترتیب زمان ارسال ایمیل بررسی شده و ترتیب اثر داده خواهد شد. اگر قادر به دریافت وقت نیستید، حتما با شماره های پشتیبانی ما در تماس باشید

از زمان انتشار این اطلاعیه، وقت های آزاد برای رزرو وقت سفارت ایتالیا از طریق ایمیل، به صورت دوره ای اعلام شده و افرادی که وقت دریافت می کنند، پس از تایید این سفارت، باید به دفتر آژانس خدمات برون سپاری CKGS مراجعه نمایند. در واقع، متقاضیان باید از این طریق درخواست روادید توریستی شان را ارائه کنند. برای اطلاع بیشتر از این خدمات می توانید به وب سایت این آژانس مراجعه نمایید.

وقت های آزاد از طریق اطلاعیه هایی که متعاقبا بر روی سایت به آدرس https://ambteheran.esteri.it و یا کانال های اجتماعی سفارت ایتالیا در تهران درج خواهد گردید، اطلاع رسانی خواهند شد.

 

علاوه بر این، به اطلاع می رساند که درخواست های ارائه شده برای رزرو وقت سفارت ایتالیا توسط افراد واسطه پذیرفته نخواهد شد. هر متقاضی علاوه بر درخواست وقت برای خود، تنها می تواند برای همسر و فرزندان پایین تر از سن بلوغ خود درخواست وقت سفارت کند. افرادی که در زمان تعیین شده، حضور نداشته باشند، نمی توانند به مدت 60 روز درخواست وقت مجدد بدهند.

 

ویزا 724، در کنار شرکت حقوقی مهاجرتی و شرکت توسعه بیزینس در کانادا، با داشتن تجربه راه اندازی و توسعه بیش از 100 کسب و کار موفق، صفر تا صد خدمات خرید بیزینس یا راه اندازی بیزینس، امضای قرارداد قانونی و انجام امور مهاجرتی را ارائه می کند. ما کسب و کار را مطابق با شرایط شما، انتخاب و برای خرید یا راه اندازی آن اقدام می کنیم. در صورتی که قصد راه اندازی یک کسب و کار در کشور کانادا را داشته باشید و اگر تمایل دارید در فرانچایز های قوی کانادا سرمایه گذاری کنید، می توانید با ما در ارتباط باشید.

در این شرکت، گام به گام در خدمت اهداف کارآفرینانی هستیم که میخواهند بیزینس موفقی در کانادا داشته باشند و از راههای برنامه های تجاری روشهای سرمایه گذاری در کانادا، ویزای استارتاپ و راه اندازی بیزینس به کانادا مهاجرت کنند.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ویزای ایتالیا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:3 | بازدید : 74 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

ویزای ایتالیا، محبوب ترین ویزای کشور‌های شینگن در بین ایرانیان می‌باشد. برای گرفتن ویزای ایتالیا فقط و فقط تمکن مالی و گردش حساب لازم است. در صورتی که مدارک شما آماده باشد، می‌توانید حتی ۱ ساعت بعد در سفارت حضور داشته باشید و جواب ویزای خود را 14 روز کاری بعد دریافت کنید.

 

شرایط اخذ ویزای ایتالیا

برای گرفتن ویزای ایتالیا، راه سختی در پیش ندارید. تنها شرطی که برای اخذ ویزای ایتالیا وجود دارد، تمکن مالی و گردش حساب 250 تا 300 میلیون تومانی می‌باشد. توجه داشته باشید که منظور از گردش حساب، تعداد تراکنشات حساب متقاضی می‌باشد و مبالغ آن اهمیت چندانی ندارد.

نکته مهم: اشتباه رایجی که بین متقاضیان ویزای ایتالیا و حتی کارگزاران ویزای این کشور وجود دارد این است که، فکر می‌کنند افسر سفارت به منابع مالی آن‌ها توجه می‌کند! در صورتی که اینگونه نیست و شما می‌توانید حسابی که در چرخش بوده را تا یک هفته مانده به وقت سفارت با وارد کردن مبالغی (تا 200 میلیون تومان) برای ارائه آماده کند. برای مثال حساب یک کارمند را تصور کنید که به اندازه حقوق آن در چرخش است. این فرد می‌تواند یک هفته مانده به وقت سفارت ایتالیا با واریز کردن مبالغی گردش حساب و تمکن مالی مناسب ایجاد کند.

همچنین اگر شما تا به حال سفر خارجی نداشته باشید، با یک گردش حساب و تمکن مالی خوب می‌توانید ویزای ایتالیا بگیرید.

 

ویزای ایتالیا تضمینی

هیچ ضمانتی برای ویزای ایتالیا وجود ندارد. تصمیم گیرنده اصلی در اعطای ویزای ایتالیا، افسران ویزای این کشور می‌باشند. نه ویزالند و نه هیچ کارگزار دیگری نمی‌تواند تضمینی برای گرفتن ویزای ایتالیا به شما بدهد.

انواع ویزای ایتالیا

ویزای شینگن ایتالیا، با توجه به هدف سفر متقاضی، در انواع مختلفی صادر می‌شود. ویزای توریستی، ویزای سرمایه گذاری و ویزای تحصیلی رایج ترین ویزایی هستند که از سوی سفارت ایتالیا برای متقاضیان ایرانی صادر می‌شود.

۱. ویزای توریستی ایتالیا

همانطور که از اسم آن مشخص است، این نوع ویزا برای اهداف توریستی و گردشگری صادر می‌شود. برای اخذ ویزای توریستی ایتالیا گردش حساب بالا و تمکن مالی تعیین کننده اصلی می‌باشد. شما با ویزای توریستی ایتالیا می‌توانید تا ۹۰ روز در هر ۶ ماه اقامت داشته باشید.

۲. ویزای سرمایه گذاری ایتالیا

این نوع ویزا، با اهداف سرمایه گذاری در کشور ایتالیا صادر می‌شود. با خرید ملک و یا سرمایه گذاری در ایتالیا می‌توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید. اگر شخصی خواهان سرمایه گذاری در ایتالیا باشد، باید مبلغ عمده این سرمایه گذاری متعلق به خود شخص باشد.

۳. ویزای تحصیلی ایتالیا

ویزای تحصیلی ایتالیا، با هدف تحصیل و یا تحقیقات کوتاه و یا بلند مدت برای متقاضیان صادر می‌شود. برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا شما باید از یک دانشگاه و یا موسسه معتبر آموزشی دعوتنامه ارائه کنید. پس از اتمام دوره تحصیل و یا مدت اعتبار ویزا، می‌توانید در این کشور اقامت دائم داشته باشید.

مدارک ویزای ایتالیا

برای دریافت ویزای ایتالیا، دو دسته مدارک عمومی و مدارک اختصاصی ارائه کنید. مدارک عمومی، مدارکی است که برای هر یک از انواع ویزای ایتالیا باید ارائه کنید و یکسان است. اما مدارک اختصاصی برای هر نوع ویزای درخواستی منحصر به فرد است.

مدارک عمومی ویزای ایتالیا عبارتند از:

???? فرم درخواست ویزای ایتالیا

???? گذرنامه فعلی شما و کلیه گذرنامه های قبلی

???? دو قطعه عکس ۳,۵×۴,۵

???? رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل

???? ارائه دعوت نامه (در صورت وجود)

???? گردش حساب و تمکن مالی

???? گواهی اشتغال به کار و یا گواهی اشتغال به تحصیل

???? اصل و ترجمه کلیه اسناد ملکی

???? بیمه مسافرتی

???? اصل و ترجمه سند ازدواج (در صورت متاهل بودن)

 

ریجکت ویزای ایتالیا

در بین کشور‌های شینگن، ویزای ایتالیا کمترین نرخ ریجکتی را دارد. بیشترین دلیل رد شدن درخواست ویزای ایتالیا، عدم اعتماد افسران ویزای این کشور به بازگشت متقاضیان می‌باشد. این اعتماد را می‌توانید با ارائه مدارک شغلی، وابستگی خانوادگی به کشورتان و مشخص کردن دقیق هدف سفر به ایتالیا برای افسران ویزا به وجود آورید.

 

رفع ریجکتی و اعتراض به رد شدن ویزای ایتالیا

برای رفع ریجکتی ویزای ایتالیا، باید از شهر رم اقدام کنید. به این صورت که در این شهر به یک وکیل وکالت می‌دهید تا کار‌های مربوط به رفع ریجکتی ویزای ایتالیا را برای شما انجام دهد. این کار، قابل انجام است اما به شدت برای شما هزینه بردار می‌باشد. پس از ریجکت شدن، می‌توانید ۶ ماه بعد از ریجکت دوباره درخواست ویزای خود را ارائه کنید. برای اعتراض به ریجکت ویزای ایتالیا هم می‌توانید یک نامه اعتراضی بنویسید و در آن با سند و مدرک به افسران ویزا اعلام کنید که به اشتباه ریجکت شده‌اید.

ویزای فوری ایتالیا

اگر مدارک ویزای ایتالیای شما آماده باشد، می‌توانید از ۱ ساعت تا ۱ هفته بعد به سفارت مراجعه کنید. ویزای فوری ایتالیا، فقط زمان وقت سفارت را تسریع می‌کند و هیچ تفاوتی در مدت جوابدهی آن ندارد.

 

هزینه ویزای ایتالیا

هزینه ویزای ایتالیا بسته به نوع ویزای درخواستی و مدت زمان سفر شما به حوزه شینگن تعیین می‌شود. برای مثال هزینه‌ای که سفارت از شما برای درخواست ویزا با اهداف توریستی، تجارتی، درمانی و… به حوزه شینگن دریافت می‌کند، برای افراد بالای 12 سال 80 یورو، افراد بین 6 تا 12 سال 40 یورو و افراد زیر 6 سال رایگان است. این مبلغ تنها برای درخواست ویزای شنگن ایتالیا می‌باشد و باید هزینه‌های دیگری نظیر وقت سفارت ایتالیا، رفت و آمد به سفارت و کارگزاری، فتوکپی، عکس، بیمه مسافرتی و… را به آن اضافه نمود.

 

سفارت ایتالیا در تهران

سفارت ایتالیا در تهران در آدرس خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک ۲۹۸ واقع شده است. اما توجه داشته باشید که بخش کنسولی و خدمات ویزای این سفارت در تهران تعطیل می‌باشد و شما برای درخواست ویزا باید به کارگزاری ویزامتریک به آدرس خیابان بهشتی _خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا )_ نبش خیابان بیست و یکم _ ساختمان شیراز _ شماره ۱۳۷ مراجعه کنید. حضور در این کارگزاری بدون وقت سفارت (از قبل تعیین شده) ممکن نیست.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
سفارت ایتالیا
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:2 | بازدید : 75 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

سفارت خانه، نمایندگی رسمی کشور های دیگر در یک کشور می باشند که به شهروندان خود ارائه خدمت می کنند. علاوه بر ارائه خدمات به شهروندان و اتباع آن کشور، سفارت خانه ها معمولا در خصوص صدور ویزا و تعیین صلاحیت یک فرد برای دریافت ویزا نیز اقدامات لازم را انجام می دهند. در همین راستا کشور ایتالیا به منظور حل و فصل مسائل سیاسی، خدمت رسانی به شهروندان ایتالیایی و بررسی صلاحیت افراد مهاجر سفارت خود در تهران را ایجاد کرده است.

سفارت ایتالیا در تهران دارای دفتر مرکزی سفارت و دفتر کنسولگری می باشد که این دو به صورت مجزا از یکدیگر قرار گرفته و به افراد ارائه خدمت می کنند. به منظور جلب رضایت افراد هر کدام از این دفاتر دارای آدرس ایمیل، شماره تماس و آدرس مجزایی می باشند تا افراد با توجه به نوع هدف مد نظر خود، به بخش مربوطه مراجعه کرده و از خدمات آن بهره ببرند که در متن به جزئیات مربوط به آدرس سفارت ایتالیا در تهران، ایمیل و شماره تماس سفارت، آدرس سفارت ایتالیا در ترکیه، سایت، نحوه دریافت نوبت و ... نیز پرداخته شده است.

 

سفارت ایتالیا در تهران

 

سفارت ها مکانی هستند که به عنوان نمایندگی یک کشور در کشور دیگری شناخته می شوند و مسئول این نمایندگی با نام سفیر شناخته می شود. معمولا کلیه کشور ها به منظور ارائه خدمات به اتباع خود، تلاش می کنند تا در هر کشور سفادت خانه ای داشته باشند که حول محور خدمت رسانی به اتباع آن کشور و افرادی که قصد مهاجرت به آن کشور را داشته باشند می چرخد.

از جمله کشور هایی که در ایران سفارت خانه فعالی دارد کشور ایتالیا می باشد که طی سال های گذشته تعداد فراوانی مهاجر را نیز در خود جای داده است. مقر سفارت ایتالیا در ایران شهر تهران است که دسترسی افراد به آن راحت تر صورت می گیرد. سفارت ایتالیا در تهران دارای یک دفتر مرکزی با نام سفارت و یک کنسولگری می باشد که هر کدام در بخش های مربوط به خود به اتباع ایتالیایی و افراد ایرانی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند ارائه خدمت می کند که در زیر به این آدرس ها اشاره شده است:

آدرس سفارت ایتالیا در تهران: خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 79/68

آدرس کنسولگری ایتالیا در تهران: خیابان جردن، خیابان نلسون ماندلا، بن بست فرزان شرقی، پلاک 15

همان طور که توضیح داده شد، آدرس سفارت ایتالیا در تهران، خیابان نوفل لوشاتو و آدرس کنسولگری آن خیابان جردن می باشد. فعالیت اصلی این سفارت خانه همانند سفارت ترکیه، فرانسه و... در ایران مربوط به اقدامات سیاسی، حل مسائل و مشکلات بین دو کشور و ... است این درحالی است که فعالیت ها و خدمات کنسولگری مربوط به موارد صدور ویزا و روادید، تعیین وقت سفارت، سایت، نحوه دریافت نوبت، شماره تماس و ... می شود. در مجموع هر آنچه که به کشور ایتالیا مربوط می شود از طریق سفارت و سفیر این کشور مورد پیگیری قرار می گیرد و این مجموعه موظف به خدمت رسانی به اتباع این کشور و مهاجرین آن می باشد.

آدرس سفارت ایتالیا در ترکیه

همان طور که گفته شد، تمامی کشور ها به منظور رفع نیاز اتباع خود و همچنین داشتن تبادلات سیاسی در کشور های دیگر نمایندگی هایی دارند که با عنوان سفارت شناخته می شوند. معمولا دفتر مرکزی هر سفارت خانه در مهم ترین شهر سیاسی آن کشور قرار می گیرد تا دسترسی افراد به این امکان راحت تر باشد. از طرف دیگر سفارت خانه ها معمولا دارای دو بخش مجزا با نام دفتر مرکزی سفارت و دفتر کنسولگری هستند که هر کدام در حوزه تخصصی خود به شهروندان ارائه خدمت می کنند.

از آنجایی که کشور ترکیه از نظر موقعیت جغرافیایی در مکان بسیار مناسبی قرار گرفته است، لذا بسیاری از افرادی که در کشور های خود دفتر سفارت یا کنسولگری ندارند برای دریافت وقت ویزای ایتالیا به این کشور مراجعه می کنند.

کشور ترکیه دارای یک پایتخت کاملا سیاسی به نام آنکارا می باشد و تقریبا تمامی امور و موارد مربوط به سیاست در این شهر حل و فصل می شود که دفتر مرکزی سفارت ایتالیا در ترکیه نیز در شهر آنکارا واقع شده است. اما با توجه به موضوعات گردشگری و زیبا شناسی در کشور ترکیه، دفاتر کنسولگری سفارت ایتالیا در شهر استانبول به صورت جدا از دفتر سفارت واقع شده است که آدرس این دفاتر در زیر ذکر شده است:

آدرس سفارت ایتالیا در ترکیه شهر آنکارا: Kavaklidere Mahallesi. 110 Ataturk Blvd. 06100

شماره تماس دفتر سفارت ایتالیا در شهر آنکارا: 312 455 55 55

آدرس کنسولگری ایتالیا در ترکیه شهر استانبول: Bogzakesen Cad. Tom Tom kaptan Sok. No:5

شماره تماس دفتر کنسولگری ایتالیا در شهر استانبول: 212 243 10 24

افرادی که قصد استفاده از خدمات سفارت ایتالیا در ترکیه را دارند می بایست پس از کسب اطلاع از نحوه دریافت نوبت با توجه به نوع خدمات مد نظر به دفتر سفارت ایتالیا در ترکیه و یا دفتر کنسولگری ایتالیا در ترکیه یا سایت این سفارت مراجعه نمایند. این دفاتر هر کدام دارای آدرس ایمیل و تلفن نیز می باشند که افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق این راه های ارتباطی نیز اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید:ویزای آلمان

سایت سفارت ایتالیا

همان طور که روشن و واضح است امروزه تمامی فعالیت های بشر با استفاده از تکنولوژی و خدمات اینترنتی صورت می پذیرد. معمولا تمامی سازمان ها، ادارات و ارگان ها به منظور ارائه خدمات مناسب تر به افراد و زیر مجموعه های خود اقدام به ایجاد سامانه های اینترنتی می کنند تا با استفاده از این سامانه ها امکانات خود را در اختیار افراد قرار دهند. با توجه به اهمیت موضوع سفارت خانه ها و فعالیت های این مراکز، سامانه های اینترنتی هر سفارت به صورت جداگانه فعال شده و در کلیه زمینه ها به افراد ارائه خدمات می کنند.

سفارت ایتالیا نیز به منظور ارائه خدمات و تسهیل در دسترسی به امکانات، سامانه اینترنتی را برای مجموعه خود ایجاد کرده است تا با استفاده از این سامانه، افراد بتوانند درخواست های خود را ثبت نموده و از سایر موارد مربوط به این کشور و سفارت آن اطلاع کسب نمایند. سایت سفارت ایتالیا به آدرس اینترنتی زیر ارائه شده است تا افراد با ورود به این لینک در جریان تمامی جزئیات مربوط به سفارت ایتالیا، اخبار و اطلاعیه ها، روادید و گرفتن پاسپورت و ... قرار بگیرند.

 

افرادی که قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را داشته باشند می توانند پس از کسب اطلاع از نحوه دریافت نوبت متناسب با نوع ویزا، عنوان مهاجرت و ... به بخش های این سامانه ها همانند سامانه روادید الکترونیکی، شماره تماس، سایت و... مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایند. به منظور ارائه خدمات مناسب تر و سریع تر، سفارت ایتالیا بخش های زیر مجموعه خود را جدا کرده تا افراد متناسب با هدف خود به سامانه مد نظر مراجعه نموده و از خدمات این سامانه استفاده نمایند.

 

ایمیل سفارت ایتالیا و دعوت نامه ایتالیا

امروزه بسیاری از شرکت ها، سازمان ها و ... به منظور دریافت مدارک، تکمیل درخواست ها و ثبت نام ها و... از امکانات ایمیل استفاده می کنند. با توجه به سرعت ارسال پیام و دیگر امکانات ایمیل، افراد می توانند در کمترین زمان ممکن مدارک خود را در حجم بالا و به صورت فشرده، به آدرس ارائه شده ارسال نمایند. از آنجایی که استفاده از این امکانات تقریبا در سراسر دنیا به صورت یکسان و مشترک صورت می پذیرد لذا افراد می توانند بدون محدودیت متناسب با هدف خود از امکانات ایمیل و ارسال اطلاعات و مدارک استفاده کنند.

با توجه به این موضوع، سفارت ایتالیا نیز به منظور ارائه خدمات مناسب به افراد، اقدام به ایجاد آدرس ایمیل هایی کرده است تا افراد برای پیگیری درخواست های خود، دریافت وقت سفارت، ارسال مدارک و ... از این بخش استفاده کنند. سفارت و کنسولگری ایتالیا به منظور تسهیل روند مراجعه به سامانه و استفاده از خدمات آن متناسب با هر بخش آدرس ایمیل هایی در نظر گرفته است تا اطلاعات هر بخش به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد.

با توجه به اینکه روزانه حجم بالایی از ایمیل و اطلاعات به سایت سفارت ایتالیا ارسال می شود، کارشناسان این سفارت برای هر بخش آدرس ایمیل جداگانه ایی در نظر گرفته اند تا درخواست ها در هر بخش به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرند که در زیر به این آدرس ها اشاره شده است:

آدرس ایمیل امور کنسولگری سفارت ایتالیا: consolato.tehran@esteri.it

آدرس ایمیل امور دانشجویی سفارت ایتالیا: studi.tehran@esteri.it

آدرس ایمیل سامانه ویزا ایتالیا: visti.tehran@esteri.it

افراد با توجه به نوع ویزای مد نظر خود می بایست از نحوه دریافت نوبت اطلاعات کسب کرده و اطلاعات و مدارک خود را به آدرس ایمیل های ارائه شده ارسال کرده تا از طریق این امکان مورد بررسی قرار بگیرند. تفکیک بخش ها و زیر مجموعه های سفارت باعث ایجاد نظم در انجام امور و رسیدگی سریع تر به درخواست ها و مدارک ارسال شده می شود.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دعوت نامه ویزای شینگن
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 19:0 | بازدید : 78 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

معرفی انواع دعوت نامه ویزای شینگن

انواع دعوت‌ نامه ویزای شینگن – شاید این سوال به ذهن شما خطور کند که دعوتنامه سفر چیست، داشتن آن برای سفر چه ضرورتی دارد و چگونه برای اخذ ویزای شینگن دعوتنامه بگیریم؟ یکی از مواردی که به اخذ آسانتر ویزای شینگن کمک می کند دارا بودن دعوتنامه معتبر از سوی بستگان یا کارفرمایی است که در کشور مقصد حضور دارند. در این مقاله به بررسی اخذ ویزای شینگن از طریق دعوتنامه می پردازیم، باقصران گشت همراه باشید.

دعوتنامه شینگن چیست؟

برای اخذ ویزای شینگن باید دعوت نامه یا برگه تاییدیه رزرواسیون هتل داشته باشیم. دعوت نامه به گواهی مهر و امضا شده‌ ای گفته می‌شود که از سوی فردی حقیقی از کشور مقصد ارسال می‌شود. البته فرستادن دعوتنامه ویزای شینگن خیلی کار ساده‌ای نیست و فرد میزبان باید شرایط لازم را داشته باشد، وجود دعوت نامه معتبر یکی از مدارک مهم برای اخذ ویزای شینگن محسوب می‌شود.

دوست یا اقوام درجه یک متقاضی اخذ ویزای شینگن می‌توانند از دفاتر شهرداری کشور عضو شینگن یک دعوت نامه به اسم مسافر دریافت کند. اطلاعات دعوتنامه ویزای شینگن باید کامل و درست باشد و هدف از سفر در آن نوشته شده باشد. همچنین دعوت‌ کننده باید محل اقامت و نحوه سفر متقاضی را نیز اعلام کند. دعوتنامه انواع مختلفی دارد که در ادامه هر یک را به تفصیل خواهیم گفت.

تاثیر دعوتنامه ویزای شینگن و کانادا در پرونده

یکی از مدارک مهم و تأثیرگذار برای اخذ ویزای شینگن، دعوتنامه توریستی ویزای شینگن و ویزای کانادا است و بسته به هدف سفر فرد دارای انواع مختلفی است.

برای چه کسانی میشه دعوتنامه فرستاد؟ اخذ ویزای شینگن بدون دعوتنامه امکان پذیر است؟ و ویزای شینگن با دعوتنامه به چه صورت است؟ وجود دارد که در این مقاله سعی شده است به تمامی سوالات مرتبط در این زمینه پاسخ داده شود.

دعوت نامه ویزای شینگن شامل دعوت‌نامه خویشاوندی، دعوت‌نامه کاری، دعوت‌نامه درمانی، دعوت‌نامه اسپانسر و دعوت‌نامه تحصیلی از دانشگاه است که در ادامه مقاله به طور کامل و جداگانه آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • دعوت‌نامه خویشاوندی برای ویزای شینگن

از رایج ترین انواع دعوت نامه ویزای شینگن، دعوت‌نامه خویشاوندی ویزای شینگن و یا دعوت‌نامه توریستی ویزای شینگن است چرا که بسیاری از افراد با هدف سفرهای توریستی و نیز دیدار با دوستان و اقوام اقدام به دریافت ویزای شینگن می کنند. در دعوت‌نامه خویشاوندی شینگن فردی که قصد ارسال دعوت نامه را دارد (دوست و اقوامی که مستقر در اروپا است) باید در نگارش نامه خودبه سفارت اعلام کند که قصد دعوت از فردی آشنا را دارد و ضمن آن باید هدف سفر متقاضی در یک بازه مشخص را نیز بیان کند.

جهت پشتیبانی از دعوت نامه، فردی که تقاضای دعوت نامه را دارد باید مدارکی را به سفارت ارائه دهد. یکی از این مدارک بسیار مهم، ارائه مدارکی که دال بر نسبت خویشاوندی فرد است، می باشد. از جمله دیگر مدارک می توان به وضعیت مالی جهت تأمین هزینه‌های احتمالی میهمان و مدت‌زمان دقیق سفر منطبق با بلیط رفت‌ و برگشت میهمان، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:ویزای آلمان

  • دعوت‌نامه کاری برای ویزای شینگن

یکی دیگر از انواع دعوت‌ نامه ویزای شینگن ، دعوت نامه کاری برای ویزای شینگن است. گاهی اوقات افراد با هدف فعالیت اقتصادی و بیزنس به کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر می کنند. ممکن است فرد بخواهد با یک سرمایه گذار خارجی، و یا شرکای خارجی خود ملاقات داشته باشد که در این صورت متقاضی باید دارای دعوت‌نامه کاری شینگن یا Business letter of invitation باشد.

در دعوت‌نامه کاری ویزای شینگن باید ارتباط تجاری فرد با شخص دعوت‌کننده و همچنین هر آنچه که قرار است در این سفر رخ دهد، شرح داده شود. یکی از مهم ترین مدارکی که فرد باید به همراه دعوت‌نامه کاری شینگن به سفارت ارائه دهد، گواهی اشتغال رسمی متقاضی در کشور مبدأ است. این گواهی باید توسط کارفرمای درخواست دهنده ویزا نوشته شده باشد و در آن سمت شغلی و وظایف فرد در شرکت به طور کامل توضیح داده شود.

  • دعوت‌نامه اسپانسر ویزای شینگن

دعوت‌نامه اسپانسر ویزای شینگن در ایران با نام های دیگری نیز معروف است. باید بیان شود که تمامی دعوت نامه ها از جمله دعوت‌نامه نمایشگاهی، دعوت‌نامه علمی و یا دعوت‌نامه شرکت در کنگره زیر شاخه دعوت‌نامه اسپانسر ویزای شینگن یا Sponsor Letter for Schengen Visa هستند.

این دعوت نامه باید به وسیله شرکت و یا موسسه‌ای برگزارکننده رویداد مد نظر نوشته و درخواست شود. در این دعوت نامه باید صراحتا اسم و مشخصات فرد جهت شرکت در رویداد با ذکر تاریخ توسط برگزارکنندگان کنفرانس علمی و یا نمایشگاه‌های بین‌المللی بیان شود. شایان ذکر است موسسه‌ برگزارکننده رویداد می تواند تمامی هزینه های سفر به کشور مربوطه را تقبل کند.

علاوه بر موارد ذکر شده داخل دعوت‌نامه اسپانسر ویزای شینگن باید به علت دعوت فرد به رویداد مربوطه و همچنین محل اسکان فرد در کشور مربوطه با جزئیات اشاره شود.

  • دعوت‌نامه تحصیلی ویزای شینگن

یکی دیگر از انواع دعوت‌ نامه ویزای شینگن ، دعوت نامه تحصیلی ویزای شینگن است. دعوت نامه تحصیلی ویزای شینگن در واقع همان نامه پذیرش تحصیلی یا Admission می باشد که توسط مدرسه، دانشگاه و یا کالجی که قصد دعوت از فرد را دارد نگارش و تهیه می شود. این نامه از ضروری ترین مدارک جهت اخذ ویزای تحصیلی شینگن است.

در این دعوت نامه باید مواردی همچون رشته پذیرفته‌شده، نیم سال تحصیلی، هزینه تحصیل در آن رشته و نحوه تأمین هزینه‌ تحصیل و همچنین محل اسکان فرد (در صورت ارائه خوابگاه دانشجویی) بهد همراه توضیحات کاملی ارائه شود.

  • دعوت‌نامه درمانی برای ویزای شینگن

بسیاری از افراد به علت کیفیت و سطح بالای خدمات پزشکی و درمانی در صورت قدرت تامین هزینه ها ترجیح می دهند که مراحل درمان خود را در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا انجام دهند. به همین دلیل اقدام به اخذ ویزای Type D شینگن کرده و به کشور های اروپایی سفر می کنند تا مراحل درمانی خود را انجام دهند. جهت دریافت ویزای شینگن جهت درمان فرد باید دارای دعوت نامه درمانی ویزای شینگن یا Hospital Invitation Letter باشد. این دعوت نامه به صورت رسمی توسط پزشکی در اروپا به نمایندگی از بیمارستان نگارش و تهیه می شود.

اطلاعاتی که در این دعوت نامه باید با جزئیات کامل توسط پزشک معتمد بیان شود شامل توضیحات کامل در خصوص شرایط بیماری فرد، مدت‌زمان درمان، هزینه درمان، معرفی فردی که قرار است هزینه را پرداخت کند و همچنین تمامی اقدامات درمانی ویژه‌ای که باید برای فرد انجام شود، است.

* در دعوت نامه درمانی ویزای شینگن به علت اینکه افسر ویزا دچار تردید نشود، نباید مدت زمان درمان را نامعلوم اعلام کرد. در صورت بیشتر شدن زمان جهت درمان بدانید که عواقب اقامت بیش از حد در حوزه شینگن چیست؟ با این حال باید اشاره شود که می توان ویزای شینگن را تمدید کرد. جهت مطالعه مقاله نحوه تمدید ویزای شینگن در زمان اقامت در اروپا کلیک کنید.

 

نکات مهم برای نگارش دعوت‌نامه ویزای شینگن

دعوت نامه ویزای شینگن، دعوت نامه ایی رسمی به سفارت کشور مربوطه است. شایان ذکر است در صورتی که تمامی اطلاعات با جزئیات در دعوت نامه بیان شود جایی برای نگرانی عدم پذیرش دعوت نامه از سمت سفارت وجود ندارد همچنین باید بیان شود که در نگارش این نامه نیازی به اطلاعات و تخصص در زمینه حقوق، اخذ ویزا و مهاجرت نیست و فقط کافی است فرد دعوت کننده با رعایت یک ساختار مشخص داخل دعوت نامه به صورت رسمی تمامی اطلاعات مهم که در زیر به آن ها اشاره می شود را ذکر کند:

  1. نام متقاضی
  2. اطلاعات تماس سفارت
  3. شماره تماس سفارت
  4. نام فرد دعوت‌کننده
  5. شماره تماس فرد دعوت‌کننده
  6. شماره گذرنامه متقاضی
  7. هدف سفر
  8. تاریخ سفر
  9. تاریخ نوشتن دعوت نامه
  10. امضای شخص دعوت‌کننده
  11. اسناد و ضمیمه‌های لازم

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دعوت نامه آلمان
یک شنبه 23 مهر 1402 ساعت 18:59 | بازدید : 79 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

دعوتنامه آلمان

دعوت نامه یک نامۀ رسمی است که از طرف فرد برای بستگان یا افراد خانواده اش در کشور دیگر ارسال می گردد. وجود یک دعوت نامه آلمان از دوستان یا خانواده شما موجب می شود که دریافت ویزای آلمان توسط شما آسان تر صورت گیرد و موجب شود که نیازی به ارائه مدارک بیشتر نداشته باشید. کشور آلمان برای ارائه ویزا به متقاضیان خود بسیار سخت گیر می باشد بنابراین وجود دعوت نامه می تواند به روند دریافت ویزای شما بسیار کمک کند در ادامه با انواع دعوت نامه آلمان و شرایط دریافت ویزا به کمک آن آشنا می شوید.

چنانچه دعوت نامه شما برای سفر به آلمان رسمی نباشد، نیازی نیست که آن را تأیید یا ثبت کنید. کاربرد دعوت نامه غیر رسمی صرفاً برای درخواست ویزا است و استفاده آن کمک به متقاضی برای ملاقات با دوستان و بستگانش می باشد. البته باز هم لازم است که اطلاعات فرد دعوت کننده به طور کامل در دعوت نامه آلمان درج گردد و همچنین اطلاعاتی مانند قصد شما از سفر، مدتی که در این کشور اقامت دارید و … نیز باید ذکر شود. دعوت نامه شما باید به زبان آلمانی باشد. اما اهمیتی ندارد که دست نویس یا تایپ شده باشد. همچنین فرد دعوت کننده باید آن را امضا کند.

 

نحوه دریافت دعوتنامه آلمان

اولین مسئله ای که با فکر کردن به دعوت نامه آلمان به فکر شما می رسد این است که دعوت نامه سریع ترین راه برای دریافت ویزا است؛ و آیا با این دعوت نامه می توانید ویزا بگیرید؟ آیا دریافت یک دعوت نامه آلمان برای دریافت ویزای این کشور کافی است؟ جواب این است که دعوت نامه ویزای شما را تضمین نمی کند؛ اما وجود دعوت نامه آلمان رسیدگی به پرونده شما را در سفارت این کشور آسان تر و سریع تر می کند.

یکی از نکاتی که درمسیر دریافت ویزای آلمان باید به آن دقت کنید این است که باید به این نکته دقت نمایید که ارائه دعوت نامه و تعهد نامه به معنای دریافت قطعی ویزا نیست و این مسئله صرفا سرعت دریافت ویزا را برای شما افزایش می دهد. پس ارائه دعوت نامه آلمان از طرف دوستان یا همکاران به معنای دریافت قطعی ویزای آلمان نمی باشد. اما چنانچه دعوت نامه آلمان شما رسمی باشد برای شما یک امتیاز است زیرا نشان می دهد که فردی هزینه های سفر شما به این کشور را تقبل کرده است.

شرایط دریافت دعوتنامه آلمان

فرد دعوت کننده باید اقامت دائم در کشور که به آن Niederlassungserlaubnis نیز گفته می شود را دارا باشد. البته اگر فرد اقامت موقت یا Aufenthaltserlaubnis نیز داشته باشد می تواند برای دوستان خود دعوت نامه آلمان ارسال کند. همچنین دارندگان بلو کارت یا کارت آبی اروپا نیز می توانند برای دوستان و خانواده خود دعوت نامه آلمان ارسال کنند؛ اما افرادی که وضعیت اقامتی آنها Duldung است قادر به ارسال دعوت نامه آلمان برای دوستان و خانواده خود نخواهند بود.

فردی که برای دوستان یا خانواده خود دعوت نامه آلمان ارسال می کند باید شرایط مالی خاصی داشته باشد. فرد دعوت کننده باید در آمد خالص کافی داشته باشد و بتواند وثیقه مناسبی را در اختیار اداره مهاجرات قرار دهد که تضمین کننده هزینه های شهر دعوت شده در مدت اقامت او باشد. مبلغ این وثیقه تا زمانی که فردی که دعوت نامه آلمان برای او صادر شده از کشور آلمان خارج شود، بلوکه می شود و پس از تأیید خروج فرد مهمان این وثیقه آزاد می شود.

 

همچنین میزان درآمد خالص فردی که دعوت نامه آلمان را ارسال می کند برای دعوت هر فرد ۲۹۵ یورو می باشد که البته مبلغ آن از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت می باشد و به شرایط و هزینه ها و البته قوانین کشور آلمان بستگی دارد.

انواع دعوتنامه آلمان

  1. دعوتنامه تجاری
  2. دعوتنامه کاری
  3. دعوتنامه خانوادگی
  4. دعوتنامه نمایشگاهی
  5. دعوتنامه تحصیلی
  6. دعوتنامه پزشکی یا درمانی

در حقیقت دعوتنامه ای که برای شما ارسال می شود می تواند هر عنوان یا دلیلی داشته باشد؛ اما این شش روش مرسوم ترین روش های دعوتنامه می باشند. دقت کنید که آیا این دعوتنامه برای دعوت شماست یا اینکه شما را برای کشور آلمان ضمانت می کند. این مسئله در روند دریافت ویزا برای کشور آلمان بسیار مؤثر خواهد بود.

اخذ دعوتنامه کاری آلمان

اگر به دنبال کار و ویزای کاری در کشور آلمان هستید، بهتر است مدارک و سوابق کاری و تحصیلی خود را به صورت رسمی ترجمه کرده و برای کارفرما ارسال کنید. در این موارد تسلط شما به زبان انگلیسی یا آلمانی می تواند در دریافت ویزای آلمان بسیار مؤثر باشد. چنانچه کارفرما سوابق شما را مورد تأیید قرار دهد، با یک نامۀ رسمی شما را دعوت به کار می کند. البته باید بدانید دعوتنامه کاری در کشورها برای کارفرما کمی مشکل است. چرا که کارفرما باید بتواند فرد مهاجری را که استخدام می کند کاملاً ضمانت کند و این ضمانت توسط کارفرما در کشور مقصد صورت می گیرد. چنانچه این ضمانت مورد تأیید قرار گیرد، دعوتنامه کاری آلمان صادر خواهد شد و به صورت الکترونیکی برای شما ارسال می شود. سپس فرد دعوت شده با استفاده از کد رهگیری، مراحل ویزای خود را در سفارت آلمان پی گیری خواهد کرد.

بیشتر کسانی که برای دعوتنامه کاری اقدام می کنند بعد از مدتی از دنبال کردن این روند منصرف می شوند؛ زیرا سخت ترین مرحله در این نوع ویزا گرفتن این است که شما بتوانید کارفرما را متقاعد کنید که به تخصص شما نیاز دارد. برای هر کارفرما ساده تر است تا یکی از شهروندان کشور خودش را استخدام کند تا اینکه یک خارجی را که شناختی از او ندارد ضمانت کند. چرا که کارفرما باید متقاضی را به صورت همه جوره ضمانت کند و هر تخلفی که متقاضی پس از ورود به کشور آلمان انجام دهد مسئولیت آن با دعوت کننده می باشد؛ بنابراین سخت ترین مرحله در این نوع ویزا گرفتن، گرفتن خود دعوتنامه است.

دریافت دعوتنامه توریستی آلمان

یکی از پر کاربردترین دعوتنامه ها، دعوتنامه گردشگری یا توریستی در تور آلمان است. دعوتنامه آلمان که به عنوان دعوت خویشاوندان از طرف شهروندان آلمان ارسال می شود به دو صورت رسمی و غیر رسمی صادر می شود. اگر دعوتنامه فامیلی آلمان که توسط خویشاوند شما برایتان ارسال می شود رسمی باشد، به این معنا است که دعوت کننده، مخارج و هزینه های سفر شما را برعهده دارد. دعوت کننده با ارائه یک تعهد نامه به سفارت آلمان هزینه های سفر خانواده خود را تقبل می کند. سفارت کشور آلمان نیز بعد از بررسی شرایط و اطمینان از رابطه خویشاوندی دو طرف، پس از بررسی مدارکی مانند شناسنامه، گواهی تولد و … دعوتنامه را تأیید می کند.

 

اخذ دعوتنامه تجاری آلمان و دعوت نامه ویزای شینگن

یکی دیگر از دعوتنامه های کشور آلمان، دعوتنامه آلمان از نوع تجاری است. دعوتنامه تجاری آلمان معمولاً بین شرکای تجاری به منظور خرید و فروش و امور مشابه رد و بدل می شود. در این نوع دعوتنامه، دعوت کننده باید دقیقا هدف از دعوت خود و مدت آن را مشخص کند. در بعضی موارد دعوت کنندگان هزینه های سفر فرد دعوت شده را پرداخت می کنند. در این صورت باید براساس قانون این کشور در بند های ۶۶ تا ۶۸ دعوتنامه، این مسئله به طور رسمی باید توسط دعوت کننده بیان شود.

به طور معمول دعوتنامه تجاری یک فایل پی دی اف است که شرکت میزبان برای شرکت میهمان از طریق پست یا ایمیل ارسال می نماید. ظاهر و شکل دعوتنامه اهمیت چندانی ندارد. چیزی که سفارت خانه به آن اهمیت می دهد این است که این دعوتنامه تجاری آلمان توضیحات کاملی درباره فرد یا افراد دعوت شده و علت دعوت آن ها و همچنین مهر و تاریخ و امضای شرکت میزبان را داشته باشد. در زمان مراجعه به سفارت، اصل و کپی دعوتنامه تجاری آلمان باید توسط فرد به سفارت ارائه شود. همچنین بیاد داشته باشید چنانچه دعوتنامه شما تجاری باشد، نمی توانید برای هیچ یک از خانواده و بستگان خود را با آن درخواست ویزا کنید.

اخذ دعوتنامه نمایشگاهی آلمان

کشور آلمان همه ساله میزبان نمایشگاه های بسیاری در سطح بین المللی است. از جمله این نمایشگاه ها می توان به نمایشگاه فرش، اتومبیل ، غذاهای گیاهی، مد و جواهرات و … اشاره کرد. به طور معمول برگزار کنندگان نمایشگاه ها از شرکت ها و افرادی که در زمینه های مرتبط در سراسر جهان به فعالیت مشغولند و کیفیت کاری قابل قبولی دارند برای شرکت در این نمایشگاه ها دعوت می کنند. از طرف برگزار کنندگان برای این افراد دعوتنامه نمایشگاهی آلمان ارسال می شود. این دعوتنامه شبیه به دعوتنامه تجاری است و قوانین کشور آلمان درباره آن تا حد زیادی سخت گیری دارند. مدت سفر و اهداف شرکت کنندگان از سفر و دعوت باید به طور دقیق در این نوع دعوتنامه آلمان ثبت شود.

دریافت دعوتنامه پزشکی آلمان

همانطور که می دانید کشور آلمان از نظر پزشکی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. بسیاری از بیماران تمایل دارند برای دسترسی به امکانات بیشتر یا درمان هایی که در کشور خودشان وجود ندارد به کشور آلمان سفر کنند. به این منظور باید مدارک بیماری برای پزشک و بیمارستان معالج ارسال شود و فرد توسط بیمارستان تایید شود. در دعوتنامه پزشکی آلمان که به منظور درمان پزشکی ارسال می شود، مدت سفر و هزینه های سفر و خدمات نیز مشخص می شود.

اخذ دعوتنامه تحصیلی آلمان

اگر مایلید که در تهران ویزای دانشجویی آلمان را دریافت کنید، باید درخواست ویزای خودتان را چند ماه قبل از شروع ترم به سفارت تحویل دهید. برای گرفتن وقت سفارت آلمان باید درخواست دهید و در جلسه خود گواهی تمکن مالی، نامه پذیرش دانشگاه، مدرک زبان و تأییدیه دانشگاه را نیز همراه داشته باشید.

برای تحصیل در آلمان سه نوع ویزای دانشجویی وجود دارد. اگر شما به زبان آلمانی آشنایی دارید، می توانید ویزای دوره زبان (یادگیری زبان) را انتخاب کنید. دانشجویانی که متقاضی دریافت ویزای تحصیلی هستند و قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند، یا کسانی که نتوانسته اند رشتۀ تحصیلی مناسبی برای خود پیدا کنند، با ارسال مدارک تحصیلی خود به دانشگاههای این کشور، درخواست پذیرش می کنند. چنانچه دانشگاه با پذیرش فرد موافقت کرد، به این فرد ویزای دانشجویی تعلق می گیرد.

مدت زمان اعتبار دعوتنامه آلمان

باید این نکته را در نظر داشته باشید که یک دعوتنامه از کشور آلمان نیز تاریخ انقضا دارد و این مسئله مهم است که در زمان اعتبار دعوتنامه خود اقدام به سفر کنید. نکته دیگر اینکه اگر شما بخواهید برای اقامتی یک ساله به آلمان سفر کنید و دعوتنامه آلمان شما صرفاً سه ماه اعتبار دارد، باید برای زمان باقی مانده نه ماهه مدارک لازم را ارائه دهید تا اثبات کنید که قادر به تأمین هزینه های خود هستید. برای این کار می توانید پرینت حساب خود را در سه ماه قبل همراه داشته باشید تا اثبات کند که شما حقوق ثابتی دارید و دارای توانایی مالی برای تامین هزینه های خود هستید.

هزینه صدور دعوتنامه آلمان

لازم است بدانید که مهم نیست شما دعوتنامه داشته باشید یا نه، هزینه های درخواست ویزا باید به صورت نقدی و به یورو به سفارت آلمان تحویل شود. بهتر است مبلغ مورد نیاز را به طور دقیق و به اندازه همراه داشته باشید. همچنین سفارت آلمان پول خرد (سکه) قبول نمی کند. پس بهتر است از اسکناس های پنج، ده، بیست، پنجاه و صد یورویی برای پرداخت هزینه ها استفاده کنید، همچنین امکان پرداخت کارتی هزینه ها وجود ندارد.

اخذ ویزای مالتیپل آلمان از طریق دعوتنامه رسمی آلمان

اگر شما یک دعوتنامه آلمان داشته باشید، در صورتی که دعوتنامه به صورت رسمی ثبت شده باشد، می توانید با همان دعوتنامه یک ویزای چند ساله بگیرید. کافی است که فردی که از شما برای سفر به آلمان دعوت کرده است، به امور اتباع خارجی سری بزند و مدت اقامت شما در این کشور را به فرض بین یک تا سه سال اعلام کند. با درخواست دعوت کننده این مسئله در ویزای شما ثبت می شود و شما می توانید مدت بیشتری در این کشور اقامت کنید. البته به شرطی که این مسئله با قوانین داخلی آلمان تداخل نداشته باشد.


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0