آموزش فارکس


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گردشگری و آدرس dominic.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 232
:: کل نظرات : 3

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 9
:: باردید دیروز : 4
:: بازدید هفته : 9
:: بازدید ماه : 6385
:: بازدید سال : 25333
:: بازدید کلی : 99031

RSS

Powered By
loxblog.Com

نام رسمی آن کشور همسود (مشترک‌المنافع) دومینیکا و پایتخت آن روسو است.دومینیکا در ۳ نوامبر ۱۹۷۸ از بریتانیا اعلام استقلال کرد.واحد پول آن دلار کارائیب شرقی نام د

آموزش فارکس
دو شنبه 26 تير 1402 ساعت 8:30 | بازدید : 256 | نوشته ‌شده به دست mehdi | ( نظرات )

احتمالاً نام فارکس را شنیده اید و افرادی را می شناسید که ادعا می کنند با سرمایه گذاری در فارکس به سود خوبی می رسند. فارکس به معنای بازار ارز است. به عبارت دیگر فرآیند تبدیل یک ارز به ارز دیگر در بازار ارز صورت می گیرد. در بازار فارکس، همانطور که از نامش پیداست، مردم فقط معامله می کنند، نه سرمایه گذاری. اگر مبتدی هستید، قبل از اینکه وارد بازار فارکس شوید، مدتی را صرف یادگیری در مورد فارکس کنید. در ادامه مقاله از صفر تا صد فارکس را یاد خواهیم گرفت. اگر به بازار فارکس علاقه مند هستید و قصد ورود به این بازار را دارید تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

فارکس چیست؟
فارکس به معنای بازار ارز است. ساده ترین تعریف، تجارت و تبدیل یک ارز به ارز دیگر است. معامله گران فارکس (همچنین به عنوان نوسانگر ارز نیز شناخته می شوند) ارزها را به امید فروش آنها با قیمت بالاتر در آینده خریداری می کنند. بازار فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است. حجم معاملات روزانه آن بیش از پنج تریلیون دلار است، در حالی که بزرگترین بورس جهان، بورس نیویورک، گردش مالی روزانه تقریباً 25 میلیارد دلار دارد.یکی از جنبه های منحصر به فرد این بازار بین المللی این است که مرکزی برای آن وجود ندارد. در عوض، معاملات ارز به صورت الکترونیکی انجام می شود، به این معنی که تمام معاملات از طریق شبکه های کامپیوتری بین معامله گران در سراسر جهان انجام می شود. تمامی ارزهای رایج در جهان به صورت 24 ساعته در فارکس معامله می شوند. (از ساعت 22:00 به وقت گرینویچ یکشنبه تا ساعت 22:00 روز جمعه) البته این بازار در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. روز معاملاتی در بازار فارکس با بیدار شدن معامله گران در سیدنی استرالیا آغاز می شود، سپس به توکیو، لندن و در نهایت به نیویورک می رود، جایی که معاملات در سیدنی از سر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید:آموزش ترید ارز دیجیتال

 

تاریخچه فارکس
در آموزش فارکس به تاریخچه آن نگاه می کنیم. بازار فارکس قرن هاست که وجود داشته است. مردم همیشه برای خرید کالا و خدمات ارز مبادله می کنند. با این حال، بازار ارز که امروزه از آن استفاده می کنیم، یک اختراع نسبتاً مدرن است. پس از فروپاشی قرارداد برتون وودز در سال 1971، ارزهای بیشتری شرایط را برای تجارت آزادانه علیه یکدیگر پیدا کردند.ارزش هر ارز بسته به تقاضا و گردش آنها متفاوت خواهد بود.

فارکس در سال 1973، بازار فارکس به شکل مدرن خود شروع به کار کرد. در آن زمان، نرخ‌های ارز نسبت به یکدیگر شناور بودند (ثابت نبودند و دائماً در حال تغییر بودند) و هیچ دولتی سعی نکرد این نرخ‌ها را کنترل و ثابت نگه دارد. در ابتدا از تلفن برای انجام معاملات ارزی استفاده می شد، اما بعداً رایانه ها جایگزین سیستم های قدیمی شدند.

در گذشته، بازار ارز تحت سلطه شرکت‌های نهادی و بانک‌های بزرگ بود که به نمایندگی از مشتریان اقدام می‌کردند. اما به تدریج معامله گران و سرمایه گذاران شروع به مشارکت در آن کردند و دارایی های خود را ایجاد کردند. در حال حاضر شاهد این هستیم که مردم عادی در سراسر دنیا با سرمایه بسیار اندک و شخصاً از طریق دلال های مختلف وارد بازار ارز شده اند. در حال حاضر مشارکت کنندگان در این بازار دولت ها، موسسات، بانک های سرمایه گذاری، بانک های تجاری، شرکت های خصوصی (هولدینگ) و سرمایه گذاران خرد هستند.

آموزش اصطلاحات فارکس
در آموزش فارکس اطلاع از شرایط این بازار یکی از اولین قدم هاست که در ادامه به آن می پردازیم.جفت ارز چیست؟
به ارزهایی که در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و با یکدیگر مبادله می شوند، جفت ارز می گویند. به عنوان مثال، در جفت ارز EUR/USD، ارز اول (سمت چپ) ارز پایه و ارز دوم (سمت راست) ارز ضد نامیده می شود. بیشترین ارزهای معامله شده در فارکس:

جفت ارزهای اصلی
بیشتر معاملات روزانه فارکس با جفت ارزهای اصلی انجام می شود. این جفت ارزها نقدینگی بیشتری دارند:

یورو / دلار - یورو / دلار آمریکا
USD / JPY - یورو / ین ژاپن
پوند / دلار - پوند انگلیس / دلار آمریکا
USD / CHF - دلار آمریکا / فرانک سوئیس
USD / CAD - دلار آمریکا / دلار کانادا
AUD / USD - دلار استرالیا / دلار آمریکا
NZD / USD - دلار نیوزیلند / دلار آمریکا
جفت ارزهای فرعی یا ضربدر
جفت ارزهایی که حاوی دلار آمریکا نیستند، جفت ارزهای فرعی یا متقاطع هستند. فعال ترین صلیب های معامله شده از معاملات در سه ارز اصلی غیر از USD: JPY، EUR و GBP حاصل می شود. صلیب های اصلی کوچک نیز نامیده می شوند.

یورو / پوند - یورو / پوند انگلیس
EUR / JPY - یورو / ین ژاپن
GBP / JPY - پوند انگلیس / ین ژاپن
GBP / CAD - پوند انگلیس / دلار کانادا
CHF / JPY - فرانک سوئیس / ین ژاپن
EUR / AUD - یورو / دلار استرالیا
NZD / JPY - دلار نیوزیلند / ین ژاپن
جفت ارز غیر معمول
جفت ارزهای غیرمعمول از یک ارز اصلی و یک ارز کشور در حال توسعه (برزیل، مکزیک، شیلی، ترکیه یا مجارستان، و غیره)) تشکیل می شود. این جفت ارزها کمتر معامله می شوند و کارمزد معاملاتی آنها معمولا بالاتر است. جفت ارزهای عجیب و غریب به دلیل نقدینگی کمتر نسبت به رویدادهای اقتصادی و سیاسی حساس هستند و در این موارد نوسانات شدیدی را تجربه می کنند. بنابراین، اگر می خواهید یک جفت ارز عجیب و غریب معامله کنید، باید محتاط تر باشید.

EUR / TRY - یورو / لیر ترکیه
USD / HKD - دلار آمریکا / دلار هنگ کنگ
JPY / NOK - ین ژاپن / کرون نروژ
NZD / SGD - دلار نیوزیلند / دلار سنگاپور
GBP / ZAR - پوند انگلیس / راند آفریقای جنوبی
AUD / MXN - دلار استرالیا / پزو مکزیک
برای مشاهده جفت ارزها و قیمت آنها می توانید از سایت فارکس فاکتوری استفاده کنید.

نمادهای ارز فارکس
نمادهای ارز سه حرف دارند. دو حرف اول نشان دهنده نام کشور و حرف سوم به نام واحد پول کشور اشاره دارد. برای مثال USD را در نظر بگیرید. US مخفف ایالات متحده و D مخفف دلار است.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، 180 ارز قانونی در جهان وجود دارد. اما همه آنها نمی توانند به یکدیگر تبدیل شوند. کارگزاران فارکس معمولا تا 70 جفت ارز را برای معامله ارائه می دهند.نرخ ارز چقدر است؟
نرخ برابری ارز یا نرخ تبدیل ارز به زبان ساده به این معنی است که برای دریافت یک واحد ارزی از کشور دیگر، چند واحد ارزی باید از کشور خود بپردازید. برای مثال در تصویر زیر برای خرید هر یورو باید 1.4746 دلار بپردازید. (شما ارز پایه را می خرید و ارز متقابل را می فروشید.) اگر فکر می کنید ارزش ارز پایه در برابر ارز متقابل افزایش می یابد، می توانید آن جفت ارز را خریداری کنید و اگر فکر می کنید ارزش ارز پایه در برابر ارز متقابل کاهش می یابد. ، می توانید جفت ارز را کوتاه کنید. آن را بفروشید

بیشتر بخوانید:آموزش ساخت کیف پول ارز دیجیتال

اسپرد چیست؟
همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، کارگزاران فارکس برای هر جفت ارز دو قیمت متفاوت ارائه می دهند. BID قیمتی است که ارز پایه را با آن می فروشید و ASK قیمتی است که ارز پایه را با آن خریداری می کنید. اسپرد تفاوت قیمت بین BID و ASK است. کارگزاران ارز شما را با قیمت کمتری می خرند و با قیمت بالاتری می فروشند. تفاوت بین قیمت خرید و فروش، اسپرد یا کارمزد کارگزار است. اسپرد معمولاً بر حسب پیپ اندازه گیری می شود و پیپ کوچکترین واحد حرکت قیمت یک جفت ارز است.

 

آموزش مهم ترین اصطلاحات فارکس
در زیر به بررسی مهم ترین شرایط ارز می پردازیم.

کمیسیون
کارمزد تراکنش ثابت که برای جفت ارزها و کارگزاران مختلف متفاوت است.این نوع شارژ یا کارمزد در حساب های (ecn) وجود دارد. تفاوت کارمزد و اسپرد در این است که اسپرد تفاوت بین قیمت های BID و ASK است و برای جفت ارزهای مختلف، کارگزاران مختلف و غیره امکان پذیر است. ممکن است متفاوت باشد اما کمیسیون همیشه یکسان خواهد بود.

تبادل
در فارکس، این سودی است که پس از یک روز به معاملاتی که هنوز باز هستند اعمال می شود. روز بعد بر اساس مابه التفاوت نرخ سود ارز مبنا، واریز یا از حساب معامله گر کسر می شود.

تعادل
موجودی پولی است که در ابتدا در دلال می گذاریم و سپس با معامله کم یا زیاد می شود. تعادل در لغت به معنای تعادل است و به همین دلیل نتایج معاملات با شاخص تعادل فارکس نشان داده می شود. به عبارت ساده، مقدار پولی که به حساب خود واریز کرده اید، موجودی شما نامیده می شود.

انصاف
منظور از سرمایه در فارکس، ارزش جاری حساب با محاسبه سود و زیان تحقق نیافته (سود و زیان حاصل از معاملات باز که هنوز در ترازنامه محاسبه نشده است) است. بنابراین در صورت باز بودن یک یا چند موقعیت (معاملات) شاهد تغییر سرمایه خواهیم بود.

لبه
این مقدار پولی است که باید به پلتفرم معاملاتی خود واریز کنید تا بتوانید سفارش دهید و معامله خود را در بازار فارکس نگه دارید.مارجین به عنوان وثیقه برای کارگزار استفاده می شود تا اطمینان حاصل شود که می توانید ضررهای احتمالی در معاملات خود را پوشش دهید.

حاشیه آزاد
مارجین آزاد در فارکس به معنای حاشیه آزاد برای انجام معاملات جدید است، به عبارت دیگر مارجین آزاد تفاوت بین سهام و مارجین است. Free Margin مقدار سرمایه ای را که حساب معامله گر خارج از Margin Call دارد را نشان می دهد.

سطح حاشیه
سطح مارجین (سطح مارجین) به معنای سطح حاشیه ای است که وضعیت حساب معاملاتی را بیان می کند. هنگامی که سطح مارجین به زیر 100 می‌رسد، اولین هشدار تماس مارجین به معامله‌گر داده می‌شود و معامله‌گر نمی‌تواند معامله جدیدی باز کند. معمولا وقتی حاشیه به 70 می رسد، بروکرها به طور خودکار شروع به بستن معاملات با بیشترین حجم و زیان می کنند.

مارجین فراخوان
اگر سطح مارجین به زیر 70٪ (حتی 0.01 دلار) برسد، آنگاه حساب در حالت تماس حاشیه قرار می گیرد. به این معنی که زیان تراکنش تاجر از 30 درصد موجودی جاری فراتر رفته و پس از آن اخطاریه افزایش برای افزایش موجودی حساب صادر می شود.اگر موجودی را افزایش ندهد، تاجر نمی تواند معامله کند.

 

بازار دو طرفه در فارکس چیست؟
افزایش قیمت همیشه ما را خوشحال می کند و کاهش قیمت همیشه ما را ناراحت می کند، اما در فارکس داستان متفاوت است. بازار فارکس یک بازار دو طرفه است. این بدان معنی است که شما می توانید هم از کاهش و هم از افزایش قیمت سود ببرید. به معاملاتی که از کاهش قیمت سود می‌برید، فروش و معاملاتی که از افزایش قیمت سود می‌برید، خرید نامیده می‌شوند.

مفهوم شورت بلند بلند و کوتاه
اگر می خواهید بخرید (ارز پایه را بخرید و ارز متقابل را بفروشید) می خواهید قیمت ارز پایه افزایش یابد و سپس آن را با قیمت بالاتری بفروشید، به این موقعیت خرید یا خرید می گویند.
اگر می خواهید ارز هدف را بفروشید (ارز پایه را بفروشید و ارز متقابل بخرید)، می خواهید ارز پایه کاهش یابد و سپس آن را با قیمت کمتری خریداری کنید. در اصطلاح تجاری به این موقعیت کوتاه یا موقعیت فروش می گویند.
تعداد زیادی در فارکس
در فارکس خرید و فروش جفت ارز با توجه به حجم معاملات انجام می شود و به واحدی که بر اساس آن حجم معاملات را اندازه گیری می کند، لات می گویند. وقتی معامله ای انجام می دهید، معاملات در اندازه های لات قرار می گیرند.هر چه تعداد لات بیشتر باشد، سود و ریسک تجارت بالاتر است. با کمک لات، معامله گر می تواند سرمایه و سود و زیان خود را مدیریت کند.

هر لات برابر با 100000 دلار است، بنابراین برای شروع معامله و تجارت فارکس به 100000 دلار نیاز دارید. از آنجایی که سرمایه‌گذاری 100 هزار دلاری فقط برای سرمایه‌داران امکان‌پذیر است، واحدهای کوچک‌تری از لات وارد بازار شد تا معامله برای همه افراد با هر سرمایه‌ای امکان‌پذیر باشد. چهار نوع لات در حال حاضر در فارکس تعریف شده است. یک لات استاندارد، لات کوچک، میکرو لات و لات نانو وجود دارد.
همانطور که گفته شد، اندازه استاندارد لات 100000 واحد ارزی است و در حال حاضر اندازه های مینی، میکرو و نانو وجود دارد که 10000 واحد ارزی، 1000 واحد ارزی و 100 واحد ارزی هستند.

مقدار زیادی در فارکس و نحوه محاسبه آن

نکته دیگری که باید به آن توجه کرد تغییر ارزش یک ارز نسبت به ارز دیگر است که با پیپ اندازه گیری می شود که درصد بسیار بسیار کمی از ارزش ارز است. برای استفاده از این تغییر لحظه ای ارزش، باید مقادیر زیادی از یک ارز خاص را معامله کنید تا سود یا زیان قابل توجهی را مشاهده کنید.روند بازار
3 نوع روند در بازار وجود دارد. بازار خرسی، بازار گاوی و بازار خنثی.

خرس ها: این بازاری است که در آن قیمت ارزهای اساسی در حال کاهش است. بازارهای نزولی نشان دهنده روند نزولی است و ناشی از ضعف بنیادی اقتصادی خواهد بود.

صعودی: این بازاری است که در آن قیمت ارزهای پایه در حال افزایش است. بازارهای گاوی حکایت از روند صعودی در بازار دارد و نتیجه اخبار خوش بینانه در مورد اقتصاد است.

خنثی: بازاری است که در آن روندی وجود ندارد و نمودار قیمت در یک محدوده حرکت می کند.

قرارداد (CFD) در فارکس
قراردادهایی هستند که به معامله‌گران اجازه می‌دهند تا در مورد تغییرات قیمت ارز بدون داشتن مالکیت واقعی دارایی پایه، حدس و گمان بپردازند. معامله‌گری که شرط می‌بندد که قیمت یک جفت ارز افزایش می‌یابد، یک CFD روی آن جفت ارز می‌خرد، در حالی که کسانی که معتقدند قیمت کاهش می‌یابد، یک CFD روی آن جفت ارز می‌فروشند. استفاده از اهرم در معاملات فارکس به این معنی است که تجارت اشتباه CFD می تواند منجر به زیان های بزرگ شود.

آموزش پلتفرم فارکس
در این ویدیو مهم ترین پلتفرم های فارکس از جمله Trading View، Forex Factory و.ما شما را معرفی کردیم و نحوه کار با آنها را به شما آموزش دادیم.

متاتریدر چیست؟
متاتریدر یکی از موضوعات مهم در آموزش فارکس است. همه کارگزاران از محیطی به نام پلتفرم معاملاتی برای دسترسی مشتریان به بازار استفاده می کنند. شرکت های مختلف این پلتفرم ها را طراحی و ارائه می کنند و هر کدام از این پلتفرم ها قابلیت های متفاوتی دارند. برخی از آنها برای تجارت و برخی دیگر برای تجزیه و تحلیل بازار استفاده می شوند. یکی از معروف ترین و کاربردی ترین نرم افزارهای معاملاتی که بسیاری از کارگزاران از آن استفاده می کنند، نرم افزار متاتریدر است. متاتریدر پلتفرم های معاملاتی را به هم متصل می کند و تجارت با رایانه ها و تلفن های همراه را امکان پذیر می کند. این نرم افزار در دو نسخه 4 و 5 توسط شرکت روسی MetaQuotes به بازارهای مالی معرفی شد.

 



:: برچسب‌ها: آموزش فارکس ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: